+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: IVF i utlandet

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    IVF i utlandet

    Er det noen som har tatt IVF (e.l.) i utlandet, og som kan fortelle om gangen i et slikt forsøk? Altså; hvor mange ganger må man dra til klinikken og fysisk snakke med dem? Hvor mange dager må man regne med? Kan man bruke en hvilken som helst lege i Norge til å sjekke eggposer og slimhinne?

    Koster det ekstra for å fryse ned egg, eller må man betale for å bruke eggene senere?
    Lykke kommer i mange størrelser!

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: IVF i utlandet

    Hei!
    Vi hadde alle våre forsøk ved Ciconia Privat Hospital i Århus. Vi måtte ikke møte opp på klinikken før uttaksdagen. En gynekolog her i Norge hadde et sammarbeid med dem og han tok de andre kontrollene. (Men vi valgte å dra nedover til den siste UL slik at vi hadde litt bedre tid på oss. Kjipt å ikke rekke fram pga dårlige kjøreforhold og andre uforutsette ting. Vi hadde lang vei å kjøre og har hatt alle forsøkene på vinteren)
    Men om du kommer til uttak så får du jo reise igjen etter innsettingen og da blir det ikke lange tiden.
    Dette står i prislisten:
    Nedfrysning af befrugtede æg (op til 5 år) 4.000 krOplægning af optøede, befrugtede æg 6.000 kr
    Anbefaler Ciconia på det varmeste. Det er kjempe flotte folk som jobber der. De svarer raskt på henvendelser og du kan ta det meste på mail om du synes det er vanskelig å forstå dansk
    Her er link til siden dems.

    Bare spør om det er noe annet du lurer på!
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  4. #3
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: IVF i utlandet

    Takk for svar!

    Hvor ligger det hen i Danmark?
    Lykke kommer i mange størrelser!

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

    Sv: IVF i utlandet

    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

  6. #5
    pell345
    Gjest

    Sv: IVF i utlandet

    hei, sjekket opp ciconia's hjemmeside og deres priser. Forstår at prisen er opp i 30-40000 pr behandling. Stemmer det? Betaler en på forhånd her hjemmefra? Hva med den lokale gynekologen her hjemme er den inkludert? Hvis ikke hva kommer det på? (takk for svar

    Sitat Opprinnelig postet av Pusa Vis post
    Hei!
    Vi hadde alle våre forsøk ved Ciconia Privat Hospital i Århus. Vi måtte ikke møte opp på klinikken før uttaksdagen. En gynekolog her i Norge hadde et sammarbeid med dem og han tok de andre kontrollene. (Men vi valgte å dra nedover til den siste UL slik at vi hadde litt bedre tid på oss. Kjipt å ikke rekke fram pga dårlige kjøreforhold og andre uforutsette ting. Vi hadde lang vei å kjøre og har hatt alle forsøkene på vinteren)
    Men om du kommer til uttak så får du jo reise igjen etter innsettingen og da blir det ikke lange tiden.
    Dette står i prislisten:


    Anbefaler Ciconia på det varmeste. Det er kjempe flotte folk som jobber der. De svarer raskt på henvendelser og du kan ta det meste på mail om du synes det er vanskelig å forstå dansk
    Her er link til siden dems.

    Bare spør om det er noe annet du lurer på!

  7. #6

    Sv: IVF i utlandet

    Sitat Opprinnelig postet av pell345 Vis post
    hei, sjekket opp ciconia's hjemmeside og deres priser. Forstår at prisen er opp i 30-40000 pr behandling. Stemmer det? Betaler en på forhånd her hjemmefra? Hva med den lokale gynekologen her hjemme er den inkludert? Hvis ikke hva kommer det på? (takk for svar

    Vi har også brukt Ciconia og kan anbefalle de på det varmeste.

    Selve forsøket koster ca 21 000, så kommer tillegsbehandling utenom som ICSI, TESA; Assisted haching o.l.
    I tillegg må en jo betale for hormonene, men reglene for hormner er de samme ved offentlige og private fertilitetskliniker. Egenandel på 15000 for tre forsøk.

    Gynokologen jeg brukte i Oslo betalte jeg ca 200 kr hos pr gang jeg var der.


    I tillegg til dette kommer jo reise og opphold.
    22.05.08
    28.06.10
    28.06.10

  8. #7
    Medlem
    Rykte
    shute sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    53

    Sv: IVF i utlandet

    Vi hadde IVF hos Nordica i København - som nå har byttet navn til Copenhagen Fertility Center.

    Var der bare en gang (to besøk på klinikken med to dagers mellomrom - uttak og innsett), og brukte ellers min vanlige gynekolog i Norge til sjekking av follikler etc. Resepter sendte de i posten fra Danmark.

    Den metoden vi brukte, lavstimulert ivf, kostet bare 9000 DKK + medisiner og donorsæd i vårt tilfelle, men "standard ivf" ligger på rundt 17000 DKK + medisiner tror jeg. Betalte et par tusen for frys av overskytende egg, og det vil koste 4000 DKK for hvert opplegg av disse om prisene er de samme når vi prøver på nummer to.

    Opplevde klinikken som hyggelig og profesjonell, men av og til i overkant effektiv - man måtte gjerne mase litt for å få svar på alt vi lurte på. Uansett absolutt billigste løsning i vårt tilfelle.

  9. #8
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: IVF i utlandet

    Hm - hva er lavstimulert ivf?
    Lykke kommer i mange størrelser!

  10. #9
    Medlem
    Rykte
    shute sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    53

    Sv: IVF i utlandet

    Sitat Opprinnelig postet av lex Vis post
    Hm - hva er lavstimulert ivf?
    Ja, si det - det er mye det samme som det man gjerne kaller kort regime, bare at det er billigere. =)

    Pergotime fra syklusdag to eller tre, Gonal-F fra syklusdag sju, litt Orgalutran i tillegg etter hvert, eggløsningssprøyte og ferdig. Gikk på medisiner i tolv dager før uttak, tror jeg. Ingen spraying og slikt.

    Jeg ble vurdert som velegnet for dette fordi jeg er ung, hadde BMI under 30 og ikke hadde noe påvist galt med eggproduksjonen. Det er vanlig å få ut færre egg med slik stimuli enn vanlig ivf, og derfor ser de helst at man ikke har nedsatt eggkvalitet. 1-5 egg ved uttak er vanlig, jeg var visst ganske eksepsjonell da jeg fikk ut 11.

  11. #10
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: IVF i utlandet

    Jeg hadde kort regime på begge mine ivf. Puregonsprøyter + cetrotidesprøyter i ca 10 dager (?), eggløsningssprøyte og uttak. Fikk ut 12 egg den ene gangen og 11 egg den andre, så vidt jeg husker.

    Litt rart at når jeg ble gravid på første forsøk på begge ivf med kort regime ble jeg likevel anbefalt trepakk med ordinær ivf om vi skulle prøve på flere. Er det for å tjene mest mulig penger på oss, tro...?

    Grunnen til at det er billigere slik dere gjorde det, er det fordi dere ikke tok puregon hele tiden men pergo på begynnelsen i stedet? Jeg har vedtak på puregon på blå resept.
    Lykke kommer i mange størrelser!

  12. #11
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: IVF i utlandet

    Om du går inn på www.onskebarn.no og så forum så vil du finne masse info om utenlandske klinikker.

    Jeg var på info møte hos Nordica i København og vurderte dem, men så ble jeg gravid ved hjelp av pergo måneden etter og slapp flere IVF forsøk. Har vært hos Klinikk Hausken i Haugesund tidligere. Fikk et veldig godt inntrykk av Nordica i alle fall, virket profesjonelt og greit og kort reisetid fra Stavanger.
    05
    08

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

    Sv: IVF i utlandet

    Takk for svar, millact. Jeg har vært medlem på onskebarn i nærmere 10 år
    Lykke kommer i mange størrelser!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine