+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    peanut-mamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,536

    Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

    Vi har et egg på frys,og har med tiden tenkt å forsøke på et 3. barn. Har et hjemmelaget og et ivf barn fra før. Hvodan er det ifht medisineringen når man allerede har et egg? Har helt glemt dette med medisineringen jeg

    Jeg har ingen le eller mens jeg da.
    JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10


    Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?

  2.  
  3. #2

    Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

    Jeg brukte fryse egg sist gang.Å da trengte jeg ingen form for medisinering.Alt foregikk i helt normal syklus.

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    peanut-mamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,536

    Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

    Sitat Opprinnelig postet av Lisa78 Vis post
    Jeg brukte fryse egg sist gang.Å da trengte jeg ingen form for medisinering.Alt foregikk i helt normal syklus.
    Men jeg har jo ingen syklus. Mangler el og mens
    JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10


    Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?

  5. #4

    Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

    Sitat Opprinnelig postet av peanut-mamma Vis post
    Men jeg har jo ingen syklus. Mangler el og mens
    Da blir nok litt annerledes ja,så da vet jeg sannelig ikke.Jeg ser jo nå at det stod skrevet i innlegget ditt,fikk ikke med meg det i går jegsorry...

    Men håper du finner ut av det,ønsker deg iallefall lykke til

  6. #5

    Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?



    Hvis du ikke har syklus, eller svært uregelmessig, kjører de fryseforsøk etter Helsinkiprotokollen (dvs substituert fryseforsøk). Man ringer da inn mensen, og starter med Progynova (østrogen) 2 mg x 3 på 1. eller 2. syklusdag (mensdag). Deretter har man UL på syklusdag 10/11 for å sjekke at det ikke er follikler under modning (Progynova lurer kroppen til å tro at eggløsning allerede har skjedd), samt måler tykkelsen på livmorslimhinnen. Opptining og innsetting skjer en gang mellom syklusdag 15 og 20 i substituert syklus. Man starter med progesteron (siden man ikke har hatt eggløsning produserer man ikke progesteron selv) 1-2 dager før innsetting, og fortsetter med dette frem til testdato (og evt frem til uke 8-12 ved pos. test). Man fortsetter også med Progynova, men denne trappes som regel ned til 2 mg x 2/dgl etter innsetting.

    Lykke til! (Du må forøvrig være ferdig med ammingen før du kan gå i gang med søskenforsøk)
    Endelig mamma etter mange år og forsøk ..Og så ble vi plutselig enda flere

  7. #6
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    peanut-mamma sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,536

    Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

    Sitat Opprinnelig postet av Teeny Vis post


    Hvis du ikke har syklus, eller svært uregelmessig, kjører de fryseforsøk etter Helsinkiprotokollen (dvs substituert fryseforsøk). Man ringer da inn mensen, og starter med Progynova (østrogen) 2 mg x 3 på 1. eller 2. syklusdag (mensdag). Deretter har man UL på syklusdag 10/11 for å sjekke at det ikke er follikler under modning (Progynova lurer kroppen til å tro at eggløsning allerede har skjedd), samt måler tykkelsen på livmorslimhinnen. Opptining og innsetting skjer en gang mellom syklusdag 15 og 20 i substituert syklus. Man starter med progesteron (siden man ikke har hatt eggløsning produserer man ikke progesteron selv) 1-2 dager før innsetting, og fortsetter med dette frem til testdato (og evt frem til uke 8-12 ved pos. test). Man fortsetter også med Progynova, men denne trappes som regel ned til 2 mg x 2/dgl etter innsetting.

    Lykke til! (Du må forøvrig være ferdig med ammingen før du kan gå i gang med søskenforsøk)


    Ok, så da må jeg begynne på østrogentablettene som lager en kunstig mensen da sikkert. Tusen takk for svar!
    Har ikke tenkt å sette igang ennå nei
    JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07PRINSESSA Mai-10


    Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine