+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 7 av 7

Diskusjon: Noen frisører her?

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

Noen frisører her?

Frisøren jeg går til er veldig flink, men unøyaktig med prisen. Det vil si, jeg ringer og spør hva det koster for å farge håret, og hun svarer 450-650. Hun spør om det skal klippes, og jeg svarer nei.

Så farger hun det, og etterpå sier hun at det blir 750 kroner. Hun måtte legge til ekstra fordi hun vasket det, og det hørte egentlig med i klipp, sa hun.

a. Er det en vanlig måte å beregne pris på?
    b. Hvordan går jeg fram for å få den rette prisen med det samme når jeg spør, eller skal jeg bare kreve å få den prisen hun faktisk har sagt?

Ikke lyst til å være vanskelig, men det er ganske irriterende.
    Lykke kommer i mange størrelser!

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

Sv: Noen frisører her?

Frisøren jeg går til er veldig flink, men unøyaktig med prisen. Det vil si, jeg ringer og spør hva det koster for å farge håret, og hun svarer 450-650. Hun spør om det skal klippes, og jeg svarer nei.

Så farger hun det, og etterpå sier hun at det blir 750 kroner. Hun måtte legge til ekstra fordi hun vasket det, og det hørte egentlig med i klipp, sa hun.

a. Er det en vanlig måte å beregne pris på?
    Nei, det er det ikke! Jeg har jobbet i 4 salonger og i to av de tok vi ekstra betalt for hårvask men det var forutsatt at vi klippet det. Hvis noen kom in for å kun ta farge, striper, minicolor osv så MÅ man jo vaske håret og da blir det ikke noe ekstra. Det vi pleide å ta ekstra for ved en farging var hvis kunden ville ha fønet håret etterpå.

b. Hvordan går jeg fram for å få den rette prisen med det samme når jeg spør, eller skal jeg bare kreve å få den prisen hun faktisk har sagt?
    Jeg ville ha sagt som det er, at du pleier å måtte betale mer enn du får opplyst på telefonen og at du gjerne vil ha en riktig pris denne gangen - alt inkludert!

Ikke lyst til å være vanskelig, men det er ganske irriterende.
    Skjønner godt at det er irriterende ja
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    trollpia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    østfold
    Meldinger
    2,744

Må man bet ekstra for å føne håret?? Skal man gå ut med vått hår da eller?

Seniormedlem
    Itoshigo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Sølvbyen
    Meldinger
    1,693

Ærlig talt,....kan ikke skjønne noen kan ta betalt for vask av håret etter farge.....Blir helt oppgitt jeg!! Den vasken etter fargen kan jo ikke ha kommet helt uforutsett på henne eller???Ettersom hun ikke visste om den i telefonen mener jeg...

Sitat Opprinnelig postet av Lykkelig77 Vis post
    Hvis noen kom in for å kun ta farge, striper, minicolor osv så MÅ man jo vaske håret og da blir det ikke noe ekstra.
    !!!!!!

Sitat Opprinnelig postet av trollpia Vis post
    Vi tar forskjellige priser på kun tørke håret kontra å føne det i fasong.Tørk er altså inkludert i prisen vår.
    Men det er jo uansett noe kunden kan velge da....,billigere pris om du går ut med vått hår.Syns ikke det er urimelig om det er opplyst.

Velsignet med 3 herlige barn!!
    Storebror,aug-05
    Lillesøster,okt-07
    Minstesøster,jan-09

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

Sitat Opprinnelig postet av trollpia Vis post
    I den salongen jeg jobbet sist (jobber ikke som frisør lenger) tok vi en pris før kun klipp (fikk tørke håret i hårtørrer), en høyere pris for klipp og lett styling og en enda høyere for klipp og skikkelig føn (type "dame-svejs"). Vi tok ikke noe ekstra for vask for da var det så mange som valgte å ikke vaske håret og det kunne være ganske ekkelt

"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

Seniormedlem
    Itoshigo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Sølvbyen
    Meldinger
    1,693

Sitat Opprinnelig postet av Lykkelig77 Vis post
    Vi tok ikke noe ekstra for vask for da var det så mange som valgte å ikke vaske håret og det kunne være ganske ekkelt
    Derfor vi sluttet med det også!!! Kan være rimelig ekkelt ja!!

Velsignet med 3 herlige barn!!
    Storebror,aug-05
    Lillesøster,okt-07
    Minstesøster,jan-09

Seniormedlem
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

Sitat Opprinnelig postet av Itoshigo Vis post
    Derfor vi sluttet med det også!!! Kan være rimelig ekkelt ja!!
    Jepp, jeg har opplevd at vannet har blitt brun/svart (etter å ha innvilget gratis hårvask av håret til vaktmesteren i gården) Oooooooooo, den deilige lukten av møkkete, vått hår

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine