+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 5 av 5

Diskusjon: noen flere som har opplevd det?

noen flere som har opplevd det?

Lille er 4 måneder og har nesten hele livet gjort noe som jeg syns er fryktelig skummelt. Ofte når han hoster så på slutten så brekker han seg og så plundrer han litt med å puste, han higer lissom etter luft. Han tar seg alltid inn av seg selv, men det er ekkelt å høre på. Noen ganger hvis han skriker også så skjer det samme, han han ikke får puste. En gang begynte han å hylskrike, og plutselig kom det verken luft ut eller inn og han ble helt stiv og litt rød-blå i fargen, og det ga seg ikke før jeg la han over fanget og dunket han i ryggen, det er sjelden det er så ille, men det er litt ekkelt å se at han plundrer så ofte etter han hoster og også noen ganger hvis han spiser og det kommer masse melk, da gisper han etter luft.. Er litt vanskelig forklare med ord, men hvis noen forstår hva jeg mener og noen opplever det samme, så hadde jeg satt pris på å høre det.

Har tatt det opp med helsesøster og hun sier at noen barn er mere sånn enn andre, men i morgen har jeg fått time hos legen for å se litt på han.

2.  
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    dBy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    1,193

Sv: noen flere som har opplevd det?

Min første tanke er reflux.

Ellers har jeg selv en datter med affektannfall. Skumle greier, men helt ufarlig sies det.

Håper dere finner ut av det. Godt du får det sjekket
    dBy
    M 04 & A 07.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,495

Sitat Opprinnelig postet av dBy Vis post
    Min første tanke er reflux.

Ellers har jeg selv en datter med affektannfall. Skumle greier, men helt ufarlig sies det.

Håper dere finner ut av det. Godt du får det sjekket
    Jeg tenkte også på affektannfall. Håper dere får hjelp fra legen! Det er så ubehagelig når slike ting skjer med de små
    Stolt mamma til Alva, født 14. april 2008 og Vera, født 24. mars 2011

"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage
    of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively
    short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."

i fare for å høres dum ut, men hva er reflux og hva er affektanfall? er reflux den lukkemuskelen i halsen?

Supermedlem
    dBy sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Meldinger
    1,193

Reflux er underutviklet lukkemuskel, noe som fører til at de gulper eller får sure oppstøt. Noen barn svelger gulpet igjen så det kan være vanskelig å avsløre.

Affektannfall er mer når bara blir så sinte/uttafor at de skriker til de besvimer. Noen skriker de uten lyd om du forstår hva jeg mener med det. Det sies at de automatisk trekker pusten når de besvimer og at det ikke er farlig. Vi har hatt noen runder med å blåse minsta i fjeset for å få henne til å trekke pusten. En fin refleks de minste har Det er den samme refleksen som brukes på babysvømming. Prøv så ser du. Blås han rett i annsiktet og han vil snappe etter luft.
    dBy
    M 04 & A 07.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine