+ Svar på diskusjon
Side 11 av 15
FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 286

Diskusjon: 19 mnd, går ikke enda..

  1. #201
    Blondie
    Gjest

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Jeg har ikke lest hele tråden, men skjønner godt at du er sliten og motløs nå. Har hun hypermobile ledd? LilleSola er bare ti måneder, men hun slet med å sette beina under seg helt frem til for tre uker siden. Hun er hypermobil og vi har trent med henne døgnet rundt i noen måneder nå. Det som hjalp aller mest var massering av føttene. Hun var faktisk redd for å ha belastning på foten overhodet. Hun trakk føttene til seg bare vi tok på dem. Hun er milevis og månedsvis fra å gå enda, men masseringen har hvertfall gjort at hun ikke har "angst" for å få trykkbelastning på føttene. Lykke til videre!

  2. #202
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    hun står og går langsmed ting...så tror ikke det..

    vet ikke helt hva det er heller da men men høres ut som om det da skal gjøre vondt når hun tråkker på det...

    er inne i en litt tøff periode nå..og da synes jeg dette med gåingen blir ekstra tøft
    ser ikke ut til at vi har ei som går iløpet av 2008 nei

    men det skal sies..

    jeg ser jo på jenta at hun ikke er spes motorisk av seg...hun klatrer overhode ikke...når vi legger oss på gulvet på siden og støtter opp hode..så skal hun prøve å ligge likt som oss...og da strever hun som bare rakkarn...får det IKKE til... ender på magen med bena vridd ¨på siden..

    har heller ikke spes kontroll på rullingen... og klarer feks ikke legge seg på ryggen...skjønner rett og slett ikke hvordan hun skal klare det...

    i tillegg...så peker hun med langefingeren... det er litt spesielt..

    men finmotorikk som å pla i bøker, tegne, puslespill og slikt...er hun kjempe flink på

  3. #203
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tiki sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,334

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Vil bare gi deg en Upsi.

    Lillebror her hadde litt overstrekk i senene, spesielt nede ved selve foten. Fotbladet var liksom litt vridd utover. Fysioen her mente jo at det kunne være en årsak til at han var litt sen med gåingen, MEN tror ikke det var vondt for han, bare vanskeligere å finne balansen. Nå løper han da, men han er liskom litt mere klomsete enn storebroren var. Har lettere å ramle på rumpa hvis han blir brå i bevegelsene. Men han var i grunnen ganske motorisk med tanke på klatring og slikt da før han kunne gå, selv om han var treg før han begynte å rulle og åle seg.

    Litt rart er det kanskje at hun ikke ruller seg og slikt nå da, men de har vel sjekket det ut. En igjen.
    Tiki og IVF gutta!
    f. des -03, og f. 25.01.07

  4. #204
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    hun ruller...men skjønner på en måte ikke hvor hun skal bruke det.... i lek og tumling i senga bruker hun det ubevist...men om vi feks legger henne på ryggen....skjønner hun ikke at hun skal rulle...

  5. #205
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mex sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    1,456

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Hvordan går det med snuppa nå Upsi? Har hun fått noe mer interesse for å gå?
    Storebror des 06, lillebror nov 10

  6. #206
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    synes på en måte det har tatt seg litt opp igjen i dag faktisk var med meg til legen nå i stad..og da gikk hun faktisk den lille meteren mellom lekebordet og stolen jeg satt i uten støtte...en avstand hun som regel setter seg ned på kne for

    men..ja..nei.. jeg vet no ikke jeg...blir ingen gåer til jul iallefall.... juleønsket mitt blir nok ikke oppfylt nei

    ingen stabbende barneben til jul jeg hadde jo gledet meg sånn til å se henne i den fine julekjolen sin og alt...

    ja...

    sutre sutre fra meg...men nå er jeg faktisk litt lei meg

  7. #207

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    upsi, når hun har på seg lange kjoler som rekker nedenfor knærne, hva gjør hun da? om hun går på knærne vil hun jo snuble i kjolen. Kanskje det kan gi henne et lite puff for å reise seg opp?
    silkepels



  8. #208

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Godt poeng, Silkepels! Også og jeg faktisk bare innom for å gi deg en god klem og si at jeg tenker på dere, upsi -En gå'er til jul er fortsatt ingen umulighet når hun går en halvmeter her og en halvmeter der halvveis i desember:bunke: ...selv om jeg ikke vil skape falske forhåpninger altså.
    ... 18.08.03 ......................... 31.07.07


  9. #209
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    har ikke prøvd på en stund nå..men sist gang ble hun bare vanvittig sint raaaaaaaaaaaste og kjefta...men reiste seg..det gjorde hun ikke...

    hun er jo usikker..det merker vi..men kjære hvor lang tid skal dette ta da...

  10. #210

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    ta på kjole nå, og se om hun reiser seg opp. Si at hun er kjempefin i kjolen.

    setter hun seg ned på knærne og snubler og blir sint, så si at hun kan reise seg så snubler hun ikke.

    silkepels



  11. #211
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    takk for tanker pelleline

    nå er det slik at denne frøkena har gått en halvmeter her og en der i snart to mnd men har hatt kraftig tilbakefall om jeg kan kalle det det...pga sykdom og slapphet som følge av det..

    men nå har interessen for gåingen tatt seg opp igjen og det er bra...

  12. #212
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mex sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    1,456

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Får håpe at det fortsetter å gå framover nå da.. og at dere slipper flere tilbakefall..
    Storebror des 06, lillebror nov 10

  13. #213
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Sitat Opprinnelig postet av silkepels Vis post
    ta på kjole nå, og se om hun reiser seg opp. Si at hun er kjempefin i kjolen.

    setter hun seg ned på knærne og snubler og blir sint, så si at hun kan reise seg så snubler hun ikke.

    er bare så redd for å presse henne for mye og at hun skal få helt antigå igjen

  14. #214

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    ja, jeg skjønner det, men å "lokke/lure" henne litt da? Er hun interessert i prinsesser/alver/feer og sånn? hvis hun er det, så kanskje hun synes det er stas å gå rundt med slike kjoler? Og prikken over i'en blir jo alvevinger eller prinsessekrone og sånn da

    silkepels



  15. #215
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    denne frøkena er nemlig ikke så lett å lure på den måten... det har fysio funnet ut også...hun ganske oppvagt med kraftige antenner som sambo sier

    men vi kan prøve å teste ut det med kjolen...gi denne oppvarmingen noen dager bare...hun går masse med meg nå også...og da er det bare å holde en finger...jeg holder ikke i hun..rekker kun ut fingeren..

    å kjære lille søte jenta mi...vææær så snill....

    jeg sliter jo blandt annet med å "klare meg alene" med henne og...for hun må bæres..og hun er tung...så butikktur med buss og slikt er et lite helvete om man er alene ja...

  16. #216

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Hmmm..... hva med å si at dere skal til byen og kjøpe sko. og at du plukker ut noen som hun kan velge ett par fra. (trenger ikke være noe dyre greier, poenget er å få henne til å synes det er stas at hun har valgt ut skoa selv. Sånn som "store" jenter gjør )
    silkepels



  17. #217
    Isa
    Gjest

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..


  18. #218
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Upsidaysi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    4,517
    Blogginnlegg
    42

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    skjønner de virkelig såpass alt altså? hun er jo bare 22 mnd? kan jo prøve og se hvordan det går...skal en tur på juleshopping etterpå... hun trenger ny innesko så da går de jo an å finne noen fine sko som hun kan bruke inne

  19. #219

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Eller kanskje det er best at du deponerer på tre-fire par, og lar henne velge hjemme? Så blir det ikke noe hyling, hvis hun vil ha akkurat de dyreste og mest upraktiske i butikken

    ps, skoene kan være en del av finstasen da vet du, så kanskje hun vil synes det er gøy
    silkepels



  20. #220
    Isa
    Gjest

    Sv: 19 mnd, går ikke enda..

    Kanskje dere og ka skryte veldig av hvor fin hun er i kjolen sin når hun står?
    At det er så fint når hun står, for da vises hele kjolen ol.
    Dere trenger jo ikke si at det er bra at hun går, men står gjør hun jo, og da vil hun kanskje få lyst til å gå også, for å vise frem kjolen sin?

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 11 av 15
    FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine