+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frysh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Meldinger
    2,922

Male kjøkkenfliser?

Vi skal om ikke så lenge flytte inn i vår "nye" leilighet(utleie),men flisene på kjøkkenet er helt forferdelig grimme,brune og bittesmå fliser alà 1965..

Jeg har sjekket opp litt og funnet ut at det skal gå an å male over fliser,da tenkte jeg i første omgang at flisene skulle bli lyse og hvite.
    Vi skal forresten også male de grufulle skyveskapdørene på kjøkkenet også,takk og lov at huseier gir oss lov..

Hadde vært et nitrist kjøkken hvis det skulle være slik det er..

Mitt spørsmål er om noen har erfaring med å male kjøkkenfliser eller fliser generèllt?

Hva burde man gjøre for å klargjøre flisene for maling og hvordan få flisene til å beholde glansen sin?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    jentemamma sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Ved Oslofjorden
    Meldinger
    1,266

Sv: Male kjøkkenfliser?

Har malt fliser. For å få malingen til å hefte må man slipe dem med lett sandpapir før heftgrunn 2 lag og topp strøk 2 lag alt oljebasert.
    Glansen i flisene forsvinner under malingen. Den nye glansen tilsvarer den malingen du velger som toppstrøk . Flere tynnelag gir bedre glans en et tykt.

Når du maler fliser kan det ofte lett se kunstig ut fordi fugene får samme farge som flisene. Det kan du unngå ved å male en og en flis slik jeg gjorde da jeg skulle ha mønsterflisene ensfarget. Alternativt kan man bruke en fugepenn etterpå.

Lykke til
    hilsen
    jentemamma

Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Frysh sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Meldinger
    2,922

Takk!

Er det noen andre som har noe mer å tilføye?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hønemor! sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,186

Malingen jeg ble anbefalt å bruke var altfor matt (halvblank40) så penselstrøkene syns litt når det står mye lys på over benken (jeg har bare malt enkelte fliser). Burde vært helblank80.
    •°o.O + 27.10.12 O.o°•
    EK 13.05.08
    •°o.O Bloggen min O.o°•

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine