+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55

Diskusjon: Vinterdress-test! Coop/Friends og Reima best i test!

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

Vinterdress-test! Coop/Friends og Reima best i test!

Så hvorfor i all verden skal man kjøpe reimadresser til 1400kr når man kan kjøpe en akkurat like god dress hos coop til 549???
    Snuppa 04
    Lillemann 07

2.  
    Supermedlem
    Nanny sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    585

Sv: Vinterdress-test! Coop/Friends og Reima best i test!

Fordi Coop her vi bor er idioter.
    De har ikke tatt inn Friends dressen i år, kun Navigare og Leketøy dresser, og det vil vi i alle fall ikke ha.
    Snakket med innkjøpssjefen der i går (kjenner henne) og de hadde valgt bort Friends i år for å heller satse på disse andre merkene.

VIP-Medlem
    Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

Det er jo litt dårlig.
    Snuppa 04
    Lillemann 07

Theron
    Gjest

Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor dressen fra Europris som i oktober 07 kom på samme plass som Coop sin nå, hvorfor den plutselig har fått dårligere slitestyrke osv når det er samme dressen?
    jeg kjøpte den ifjor fordi den var like bra i test som reima og vi har vært veldig fornøyd med den...

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Neste år kommer den sikkert dårligs ut i test. sånn var det med skoene.

Supermedlem
    Nanny sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    585

Det er fordelen med Reima da, den kommer alltid bra ut i test.
    Og så har den masse votter og luer som matcher.

Supermedlem
    Emmy22 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    859

den blir sikkert dårligst til neste år....kappahl var jo best i 06...så bra at det var ikke måte på! se bare hvor den ligger nå.
    Louise April 2006 & Nora 16.10.10

Jeg har vært sikker hele livet men nå er jeg ikke sikker lengre
    Emmy20 på SM

har en friends dress fra ifjor, var super den faktisk..må lete den fram..heh

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Sitat Opprinnelig postet av Tuppesjura Vis post
    Så hvorfor i all verden skal man kjøpe reimadresser til 1400kr når man kan kjøpe en akkurat like god dress hos coop til 549???
    Vel, det samme spurte folk seg da Kapp Ahl sin dress kom godt ut i testen (sammen med Reimatec) i 2006. Da hadde overhodet ikke tatt hensyn til faktorer som vekten på dressen og bevegelighet, og da testet de heller ikke hvor vanntett dressen var (kun om den var vannavstøtende). Jeg har ikke lest testen, men så vidt jeg har skjønt så er ikke dressenes pusteegenskaper tatt med denne gangen heller? Ei heller vekt og bevegelighet?

Dette er for meg vesentlige momenter. Så dresser som kommer best i test kan være helt ubrukelig for våre behov.

Reima kommer forøvrig jevnt over godt ut i testene, mens de øvrige testene hopper mellom øverst og nederst på listen?
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,490

Sitat Opprinnelig postet av Niobe Vis post
    Vel, det samme spurte folk seg da Kapp Ahl sin dress kom godt ut i testen (sammen med Reimatec) i 2006. Da hadde overhodet ikke tatt hensyn til faktorer som vekten på dressen og bevegelighet, og da testet de heller ikke hvor vanntett dressen var (kun om den var vannavstøtende). Jeg har ikke lest testen, men så vidt jeg har skjønt så er ikke dressenes pusteegenskaper tatt med denne gangen heller? Ei heller vekt og bevegelighet?

Dette er for meg vesentlige momenter. Så dresser som kommer best i test kan være helt ubrukelig for våre behov.

Reima kommer forøvrig jevnt over godt ut i testene, mens de øvrige testene hopper mellom øverst og nederst på listen?
    Vekt på dress, bevegelighet, vanntetthet, pusteegenskaper er absolutt helt vesentlige momenter når vi velger dress også Hvis ikke tester tar dette med i betraktningen så er de totalt verdiløse for oss. Det beviser jo at man aldri skal skumlese tester. Man må alltid vurdere hvilke behov man har i forkant for så og se om testen vektlegger de tingene
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,276

Sitat Opprinnelig postet av Tuppesjura Vis post
    Fordi best i test nødvendigvis ikke er testet etter kriterier som er tilfredsstillende nok for alle?

Jeg har prøvd mye i løpet av 6 vintre med små barn, og har lært at man får etter det man betaler. Og jeg tror man får mer i en 1400 kr-reima enn en 549 kr-coop-dress.

Medlem
    væren74 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    240

Tja..... Selv synes jeg Reima er KRAFTIG overpriset! Ikke noen tvil om at det er gode klær men for meg er det et prinsipp å finne billigere men minst like gode løsninger!

Sitat Opprinnelig postet av FlyAway Vis post
    Fordi best i test nødvendigvis ikke er testet etter kriterier som er tilfredsstillende nok for alle?

Jeg har prøvd mye i løpet av 6 vintre med små barn, og har lært at man får etter det man betaler. Og jeg tror man får mer i en 1400 kr-reima enn en 549 kr-coop-dress.

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,276

Sitat Opprinnelig postet av væren74 Vis post
    Tja..... Selv synes jeg Reima er KRAFTIG overpriset! Ikke noen tvil om at det er gode klær men for meg er det et prinsipp å finne billigere men minst like gode løsninger!

Jeg har aldri kjøpt Reima til full pris selv, jeg er helt enig at de er veldig kostbare. Men, har alltid kjøpt på salg selv, den dyreste dressen tror jeg at jeg ga ca 800 kr for, da i større str (ikke babymodellen). Så de trenger ikke bli så dyre, man får jo også solgt dem igjen lett når ungene har vokst fra dem.

Coop dressen selges kun på coop ekstra butikkene ifølge www.foreldreogbarn.no

Veteranmedlem
    Rykte
    TrailerE sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Meldinger
    3,561

----------------------
    Sist endret av TrailerE; 30-05-2013 kl 11:57
    dere er drømmen jeg ikke turde drømme. Hjerte i mitt liv

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Ja, finner jeg noe som er billigere, men som fungerer like bra som Reima, så sier jeg ja takk! Men så langt har jeg ikke sett noe. Jmfr. Kapp Ahl-dressen som i 2006 ble best i test, men som hverken var vanntett, lett eller pustende.
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Medlem
    væren74 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    240

Beklager om jeg er i ferd med å kuppe tråden. Var ikke meningen

Både Rasavil og Jonathan er fullgode alternativer (i følge barnehagen vår er de bedre) til Reima. Førstnevnte er dog ikke spesielt mye billigere. Jonathan er ca halve pris i forhold til Reima. Begge disse er fantastiske på de egenskapene du nevner. Ulempen er jo at du ikke får kjøpt noen av disse i butikk men bare på nett.

Sitat Opprinnelig postet av Niobe Vis post
    Ja, finner jeg noe som er billigere, men som fungerer like bra som Reima, så sier jeg ja takk! Men så langt har jeg ikke sett noe. Jmfr. Kapp Ahl-dressen som i 2006 ble best i test, men som hverken var vanntett, lett eller pustende.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Beklager om jeg er i ferd med å kuppe tråden. Var ikke meningen

Både Rasavil og Jonathan er fullgode alternativer (i følge barnehagen vår er de bedre) til Reima. Førstnevnte er dog ikke spesielt mye billigere. Jonathan er ca halve pris i forhold til Reima. Begge disse er fantastiske på de egenskapene du nevner. Ulempen er jo at du ikke får kjøpt noen av disse i butikk men bare på nett.
    Jeg har vurdert begge disse, men Rasavil er jo ikke så billig at jeg synes det er vits, og jeg er litt skeptisk til å kjøpe dresser på nett som jeg aldri har sett live. Vi kjenner foreløpig ingen som har hatt Jonathan-dress, og jeg ville gjerne sett den "på ordentlig" før jeg kjøper. Særlig siden Reima har så god annehåndsverdi at jeg får igjen halve kjøpesummen når jeg selger.
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,276

Jeg har prøvd to dresser jeg har vært like fornøyd med som ReimaTec. Den ene er en Name-It dress vesla hadde for to år siden, den holdt like tett, eneste var at den manglet varmeplate i baken, men ellers like lett og vanntett, og den hadde faktisk bedre passform enn Reimadressen, som har en tendens til å være lang i ermene. Dessverre er ikke NameIt-dressen lik i stoffet lenger, nå er den både stivere og tyngre, og den nye typen har jeg ikke prøvd.

I tillegg fikk storebror en dress fra Cubus for 4,5 år siden, det var en type -tex-stoff, og den holdt vannet ute, og var lett, god i passformen, og ikke minst varm nok.

Bevernylon har vi hatt som reservedresser, og storebror har mislikt dem sterkt, og man ser jo tydelig forskjell på bevegelsene i de ulike typene dresser.

Jeg sier ikke at det må stå Reima, Troll eller Ticket på dressen, for det finnes helt klart mange gode alternativer. Men, man skal heller ikke se seg blind på disse testene, for de er jo ikke utprøvd av foreldre og barn, de er utført av laboratorierotter.

tswanee
    Gjest

Jeg klarer rett og slett ikke å ta disse testene seriøse, og det er en av grunnene til at jeg kommer til å si opp mitt F&B-abonnement. De plukker ut noen få testkriterier og kårer vinnere som "den gemene hop" setter enorm tiltro til. Solkrem som ikke tar med solbeskyttelse er et av eksemplene
    Troll var heller ikke med i testen denne gangen, og det var ikke akkurat en overraskelse det heller.

Dersom det bare var vanntetthet de testet, og det skulle være beslutningsgrunnlaget alene (ikke varmeisolering) så kunne de vel like gjerne kåre en pottetett regndress som vinner?

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine