Jeg har ei veldig god venninne som jeg har kjent i endel år nå. Vi snakker om stort sett alt, og har mange like interesser og meninger. De siste månedene har jeg likevel begynt å kjenne at det er litt vanskelig å være sammen med henne. Hun og mannen tjener godt over en mill i året mens vår økonomi ligger på totalt 450 000. I mange sammenhenger er de økonomiske forskjellene veldig merkbare, feks på shoppingturer eller cafebesøk. Også på en tur på heia føler jeg på forskjellene - både voksne og barn er topp utstyrt, mens jeg om mine bruker det vi har hatt de siste fem årene... Og ungene våre arver selvfølgelig etter hverandre.
De reiser relativt ofte på lange turer til feks syden og USA, og huset er spekket av allverdens nye, flotte duppeditter. Vår anledning til å reise vekk består i en tur på hytta til mine foreldre. (Som jeg forøvrig er veldig takknemlig for at vi har!) Og jeg kjøper stort sett aldri noe til hus og hjem som ikke er helt nødvendig.
Jeg lurer på om hun merker det like tydelig som jeg, og om hun er lei av at jeg "spinker og sparer" på alt. Kjenner meg litt lei av de skjeve forholdene, og at jeg ikke klarer å se bort fra dem. Må innrømme at det er misunnelse som stikker meg, og jeg blir oppgitt over meg selv samtidig som jeg nesten føler jeg har "rett" til å være misunnelig...
Føler meg litt spaltet om dagen - en del av meg sier at vi bare får ha litt mindre kontakt, mens den andre delen av meg nøder meg til å se forbi de ytre forskjellene og heller glede meg over vennskapet vi har sammen.
Hvis det er noen i samme situasjon hadde det vært artig å høre hvordan du føler/takler det!

Svar med sitat
2008

).

Aug, 2005
"Strength of my life" 2007
25.07.2009

Sosiale Bokmerker