+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

sur Får ikke til pumping

Jeg har prøvd både Medela elektrisk mini og Avent Isis Iq, men det kommer jo så og si ingenting melk ut. Kanskje 10 mm og da på begge bryst.
    Jeg vet det er mer melk for det kjenner jeg, og legger jeg gullet til så drikker hun som bare det.
    Er det noe spesielt triks? Har varmt og massert brystene og sett på bilde av henne mens jeg prøver å pumpe.
    Har så lite lyst å gi henne tillegg når jeg skal ut på ting, for jeg får jo ikke melka i brystene ut og er redd for å miste melka.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gerbera sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    2,019

Sv: Får ikke til pumping

Jeg klarte stort sett bare å pumpe samtidig som jeg ammet. La henne i tvillingstilling på ammeputa, og pumpet det andre brystet. Det var eneste gangen jeg klarte å få ut litt mer enn at det dekket bunnen i flasken.

Du kan jo evt. høre med legen din om du kan få en spray som øker utdrivningsrefleksen.

Lykke til!
    Prinsessene 05 ~ 07

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Berta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Meldinger
    20,010

Jeg vil anbefale Avent Manuell pumpe. Jeg fikk aldri til de elekstriske pumpene, selv ikke de store og flotte som kosta flesk. I tillegg fikk jeg Syntocinon nesespray på resept som ga meg utdriving og dermed fikk jeg ut melka ved pumping. Har en helt ny Avent til salgs på Markedsplassen forøvrig

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kattrine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Jevnaker
    Meldinger
    2,455

Syntocinon nesespray var redningen for meg. Helt super!!
    født 13.11.2007 i uke 42+3; 4090 gram & 54 cm.
    ventes med termin 21.11.2010.

Moderator/Dramaqueen
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Silje sol sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    1,293

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Jeg vil anbefale Avent Manuell pumpe. Jeg fikk aldri til de elekstriske pumpene, selv ikke de store og flotte som kosta flesk. I tillegg fikk jeg Syntocinon nesespray på resept som ga meg utdriving og dermed fikk jeg ut melka ved pumping. Har en helt ny Avent til salgs på Markedsplassen forøvrig
    samme erfaring har jeg, avent manuell var enklest å pumpe med syns jeg.
    Det viktigste som hjalp meg var å stimulere brystvortene skikkelig slik at utdrivningsrefleksen kom skikkelig igang. Og prøve å variere litt med pumpa, løfte og liksom bevege litt på brystet mens du pumper. Forstår du hva jeg mener?
    Den sprayen hjelper også godt, men min erfaringer er at den ikke virker skikkelig før etter 10-15 min, så du kan godt ta den en stund før du skal pumpe.
    Solstråla 07 & Lille C 09.

Takk for tips. Skal ringe til legen i morgen å høre

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Berta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Meldinger
    20,010

Sprayen skal virke etter noen få sekunder egentlig, og har ikke hørt at noen har fått effekt først etter 10-15 minutter så jeg vil vel påstå at det heller er unntaket enn regelen.

Medlem
    wimza sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Spydeberg
    Meldinger
    396

Jeg kan ikke se på pumpa mens jeg pumper for da kommer det ingenting,må enten sitte ved pc eller tv og være oppslukt av det! Også tar det 5 minutter med pumping før utdrivningrefleksen setter skikkelig en gang. Slet i begynnelsen jeg også, fikk bare ut bittelitt.

Ellers kan du ha babyen foran deg i vippestol om nevnte tips ikke funker?

og lykke til!
    Vi ble foreldre til Lille Angelica 150808

Supermedlem
    Klemmen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    1,118

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Sprayen skal virke etter noen få sekunder egentlig, og har ikke hørt at noen har fått effekt først etter 10-15 minutter så jeg vil vel påstå at det heller er unntaket enn regelen.
    Jeg fikk beskjed om å ta sprayen ca 5 min før amming, så det er kanskje litt variert?

Tone-Lone: Jeg må bare glemme at jeg pumper når jeg pumper, for ellers så kommer det ikke en dråpe ut! Setter meg å ser på tv, prater i telefonen, leser litt her inne, fortrenger helt det jeg egentlig gjør på.
    Ellers så er det jo store variasjoner på pumpene, så kanskje det er verd å prøve en annen manuell type?

Storesøster 04
    Lillebror 08

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Berta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Meldinger
    20,010

Sitat Opprinnelig postet av Klemmen Vis post
    Jeg fikk beskjed om å ta sprayen ca 5 min før amming, så det er kanskje litt variert?
    Ja, det står spray et spray i et nesebor 5 minutter før amming på pakningsvedlegget og Felleskatalogen, men jeg har deltatt i utallige tråder om denne sprayen her på NM og gjengs virker den nokså fort hos de aller fleste har jeg sett. Uansett når den virker, om og at den virker er det viktigste.

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine