+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 22
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    2,885
    Blogginnlegg
    9

Ikke nå igjen!!! SOPP!! Mycostatin krem tatt av markedet?

Med forrige mann fikk jeg sopp pga antibiotika bruk, det ble ikke funnet ut før jeg hadde hatt et mareritt i 3måneder, siden dette ikke var synlig på brystet.
    Da hadde jeg så vondt at jeg bare gråt døgnet rundt! Siden jeg hadde gått med det så lenge ville det heller ikke "slippe" ordentlig, så jeg fikk aldri ammet helt smertefritt... Men han fikk pupp til han ble 1 år, da ville han ikke ha mer selv...

Nå er det alså på'n igjen. Frøkna har tydeligvis fått trøske i munn, sjekket munnen hennes da jeg plutselig begynte å få sår og "flass" på puppene.

I hele dag har jeg vært på farten rundt til lege og vaktapotek for å få tak i ting for detta her... På det første apoteket fikk jeg mycostatin mixturen, men han var tom for kremen.

På det andre var det en utlending som nesten ikke kunne norsk, som først kom med den andre kremen på resepten (en kortisonkrem) som jeg sa jeg IKKE skulle ha, og så kom han med mixturen som ikke stod på resepten en gang! Før han sa at nei mycostatinkremen hadde han ikke inne for den var tatt av markedet 1. april eller noe!

Da var jeg på nippet til å begyne å stortute midt på apoteket, og fikk klemt ut spørsmål om hva jeg da skulle bruke! Så han ringte legen som hadde skrevet ut resepten... Aner ikke hva de snakket om, men han kom tilbake og hadde kludra noe uforståelig om pevaryl på arket som han stempla og signerte og sa at nei kremen var ikke tatt av likevel, men han hadde den ikke mens han pekte på pevaryl navnet. Jeg spurte om jeg skulle bruke den i steden og da sa han ja! Men han sa jo akkurat at den ikke var tatt av markedet! Men at jeg skulle bruke pevaryl!

Stod bare som et spørsmålstegn jeg og prøvde for harde livet og svelge gråten (har veldig traumer fra ammingen med førstemann) og måtte bare gå derfra. Har smurt meg nå med canesten, og håper det har noe effekt. Men er det noen som vet noe om Mycostatinkremen? Som har fått den i senere tid?
    September 06
    Juli 08

Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    16

Sv: Ikke nå igjen!!! SOPP!! Mycostatin krem tatt av markedet?

Jeg fikk Mycostatin krem i juni i år.

til deg, håper du får tak i den og at du blir bedre. (Selv måtte jeg til slutt på tablettkur for å bli kvitt elendigheten).

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Klemmen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    1,112

Jeg fikk mycostatin i juli mnd, så at den gikk ut i april er bare tull!

Storesøster 04
    Lillebror 08

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    onlymine sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Nordland
    Meldinger
    237

Jeg fikk også denne i slutten av september så den er ikke gått ut.
    til å håper du blir fort frisk.
    Storebror juli 05 Lillebror sept 08

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Junimor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    1,330
    Blogginnlegg
    1

Det funker flott å smøre med miksturen også på puppen, denne var mer virkningsfull enn kremen for min del ihvertfall.
    Dryppet på en bomullsdott og smurte på puppen.

God bedring, sopp er noe skikkelig herk!

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cathie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    2,885
    Blogginnlegg
    9

Sitat Opprinnelig postet av Junimor Vis post
    Det funker flott å smøre med miksturen også på puppen, denne var mer virkningsfull enn kremen for min del ihvertfall.
    Dryppet på en bomullsdott og smurte på puppen.

God bedring, sopp er noe skikkelig herk!
    Gjorde det sist jeg å, men edt funket ikke! Gjorde det bare værre!

Sitat Opprinnelig postet av roni
    (Selv måtte jeg til slutt på tablettkur for å bli kvitt elendigheten).
    hvordan tabletter var det? Har hørt noen får Diflucan, men legen visste ikke hvor mange mg de skulle være på...

Så bra flere av dere har fått den! Begynte jo å lure når ingen av de to apotekene hadde den heller!
    September 06
    Juli 08

Juniormedlem

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    16

hvordan tabletter var det? Har hørt noen får Diflucan, men legen visste ikke hvor mange mg de skulle være på...[/quote]

Diflucan ja. 400 mg første dag, deretter 200 mg i 14 dager. (Dosering 200 mg første dag og deretter 100 mg også mulig). De tablettene kostet flesk - jeg kjøpte kopien, og selv da måtte jeg punge ut med 1400 kroner... Men ble kvitt soppen så det var verdt det.

(Jeg var på ammepoliklinikken på St.Olav for å få ordnet dette, og de ringte ekspertene på Rikshospitalet for å høre om doseringen. Få legen din til å ringe dem også, du!)

Seniormedlem
    Cathie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    2,885
    Blogginnlegg
    9

I alle DAGER!!!
    Det var dyre saker! Sånt skulle man fått refundert!
    Har jo brukt 1000,- allerede i dag på legetimen, mixtur, canesten og kortisonkrem pluss ammeinnlegg og skjold. Man skal jo bytte ammeinnlegg for hver amming! Og enda har jeg ikke kjøpt mycostatinkremen...

Tror jeg må prøve ut krem og diverse før jeg spør etter de tablettene, så mye penger har vi ikke nå! Alså, må jeg så må jeg jo... Men det blir drøyt alså!
    September 06
    Juli 08

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TattyTeddy sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    1,700

Vi fikk den til lillesnuppa tidligere her i sommer. juni
    Var ikke noe problem å få den da i hvertfall.

Juniormedlem

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    16

Sitat Opprinnelig postet av Cathie Vis post
    I alle DAGER!!!
    Det var dyre saker!
    Tror jeg må prøve ut krem og diverse før jeg spør etter de tablettene, så mye penger har vi ikke nå! Alså, må jeg så må jeg jo... Men det blir drøyt alså!
    Ja, prisen er jo hårreisende, selv for kopien (originalen Diflucan kostet over 2000 kroner). Jeg holdt jo på å svime av da dama på apoteket fortalte meg prisen! Men var desperat, så måtte bare betale.

Myco-kremen koster heldigvis bare hundrelappen eller deromkring. Krysser fingrene for at du blir kvitt den fæle soppen!

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine