+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23
  1. #1
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    15,952

    Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Noen som har hatt blodpropp i lunger, bein eller andre steder som kan fortelle meg litt om hvordan dere merket det????
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

  2. #2
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Jeg har hatt i hjernestammen, men jeg aner ikke om symptomene er like for resten av kroppen?


    Jeg merka det hvertfall med at jeg fikk masse lysglimt foran øyne, særlig på ene siden, at jeg mistet all kraft i musklene mine, pratet/skrev bare tull og følte meg rett og slett rar. Det tok et par timer før kreftene begynte å komme tilbake, men nå 34 måneder senere er fremdeles ikke alt kommet tilbake. Jeg hadde jo da migrene i minst 6 uker i forkant, så det var det som utløste hele greia sannsynligvis, så jeg hadde jo relativt vondt i hue i utgangspunktet.

  3. #3
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    15,952

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Ok såpass ja... Så det var åpentbart at det var noe galt?

    Årsaken til at jeg spør er at jeg har hatt strålinger nedover innsiden av venstre lår, noe hjertebank (akkurat som om hjertet hopper over et slag) + at jeg har vært litt småsvimmel i noen dager... Tenker det verste da vet du
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

  4. #4
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    3,405

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Ved blodpropp i beinet blir det vel gjerne blåmerke og hevelser?

    Da min far hadde i lungene hadde han smerter i siden og var veldig tungpustet. Derfor sjekket de han for alt fra hjertet til gallestein før de fant ut at det var blodpropp i lungen.

    Hvis du er bekymret, synes jeg du skal gå til legen.


  5. #5

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Hei hei
    Jeg hadde dyp vene trombose som er blodpropp i en vene i benet.
    Benet mitt startet med å verke/visne litt/rar følelse i benet, så hovnet det voldsomt opp og ble til slutt ganske blå/lilla,rar farge på benet.
    Dro til legen og ble sendt rett til sykehuset hvor de tok Ul på benet,fikk beskjed om at det var dvt og måtte sette sprøter på meg selv hver eneste dag pga at jeg var gravid og kunne ikke starte rett på marevan da.
    Men det gikk fint og gikk på medisiner i 8måneder etterpå.

  6. #6
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    McPhee sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    2,393

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Hei

    blodpropp forbinnes med smerter..dvs i allefall om det er i beinet. Dette var det jeg fikk beskjed om på sykehuset.

    smerter
    evt blåmerker
    feber kan forekomme

    ja....men gå til legen..så tar de en blodprøve. så vet du uansett så er det ikke bra å gå å ha det sån da


    klem

  7. #7
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    For mange andre var det helt åpenbart, men for meg virket det bare som om jeg var litt tullete rett og slett.

  8. #8

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Sitat Opprinnelig postet av Delfinus Vis post
    Ok såpass ja... Så det var åpentbart at det var noe galt?

    Årsaken til at jeg spør er at jeg har hatt strålinger nedover innsiden av venstre lår, noe hjertebank (akkurat som om hjertet hopper over et slag) + at jeg har vært litt småsvimmel i noen dager... Tenker det verste da vet du
    Er du sikker for at dette blodpropp symptomer?
    Jeg hadde/har hjerterytmeforstyrrelse. Det startet med hjertebank som ville ikke gi seg over flere dager, og etter det ble jeg svimmel (riktignok ikke småsvimmel).Ble innlagt på sykehuset pga dette.


    Sitat Opprinnelig postet av McPhee Vis post
    Hei.......
    ja....men gå til legen..så tar de en blodprøve. så vet du uansett så er det ikke bra å gå å ha det sån da
    klem
    Enig
    september 06 april 08

    "Deres barn er ikke deres barn. De er livets sønner og døtre med egne lengsler. De kommer gjennom dere, men ikke fra dere. Og selv om de er sammen med dere, tilhører de dere ikke."
    Profeten av Kahlil Gibran

  9. #9
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    sjura83 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    tromsø
    Meldinger
    2,606

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    Ikke for å skremme deg, men slik strålinger ol i foten (kroppen generelt) kan tyde på ms. Det var slik det startet for søsteren min, men det var en lang vei å gå før hun fikk diagnosen. Det er nok helt sikkert ikke det, men likevel er det greit å være klar over "faren". Mest sansynlig er plagene dine muskulært og muligens noe som er blitt utløst av stress eller om du har hatt mye å tenke på. Om det ikke gir seg så bør du absolutt gå til legen!

  10. #10
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    McPhee sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    2,393

    Sv: Hvordan er forvarsel/symptomer på blodpropp?

    jeg tror man skal være litt forsiktig med å uttale seg så veldig om symptomer...man kan skremme mere enn man hjelper.

    det første råd til alle som lurer på hva de evt feiler må jo være å oppsøke en lege.bare de kan komme med diagnoser.

    men på nettet så står dette da:

    Symptomer

    Venetrombose gir noen ganger ikke symptomer i det hele tatt. Ofte vil imidlertid det affiserte benet hovne opp og bli smertefullt. Vanligvis er det leggen som hovner opp, men det hender også at hele benet blir hovent. Leggen blir rød og svært trykkøm, men det kan ofte være vanskelig å fastslå hvorvidt en rød og hoven legg skyldes blodpropp i venene eller infeksjon. Venetrombose kan påvises ved hjelp av ultralydundersøkelser, eller ved venografi (fremstilling av vener ved hjelp av kontrast) som kan spore mindre propper.

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine