+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 8 av 8

Diskusjon: Parforholdet etter prematur fødsel????

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cali sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    401

Parforholdet etter prematur fødsel????

Lurer på om det var mange av dere som slet med forholdet etter et langt sykehusopphold og hjemmkomst med en krevende baby??

Har selv 2 premature og en fartstid på ca 8 mnd på sykehus + inn og ut sånn en dag her en uke der.

Etter statistikken er det 70% som får det virkelig tøft og ganske mange ender med skilsmisse.

Hva med dere?
    Storesøster 95 :danser:
    Mellomsøster 00
    Lillesøster 02
    Minstesøster 03

2.  
    Nutta
    Gjest
    .
    Sist endret av Nutta; 05-08-2003 kl 15:10

Loppa
    Gjest
    Nå fikk ikke jeg et veldig prematur barn, kun 4 uker for tidlig, så vi var bare 6 dager på sykehus.
    Men jeg forstår godt de som sliter med å få forholdet til å fungere. Det er en tøff påkjenning og en vanskelig tid man ofte går igjennom.

All honør til alle prematur- foreldre !!!!!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marian sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Meldinger
    3,859
    Jeg tror faktisk vi har kommet enda nærmere hverandre etter det vi har vært igjennom og fortsatt ikke er ferdige med. Etter over 6 måneder på sykehus har vi på en eller annen måte utviklet en dypere respekt for hverandre. Jeg tror man lærer mye av å se hvordan partneren din takler og opplever motgang. Det å kunne gråte i hverandres armer er veldig sterkt og gjør noe positivt iallefall med oss.

andreasmamma
    Gjest
    Må si meg enig med Marian. Hos oss er vi egnetlig bare blitt mer sammensveiset. Vi sa det faktisk til hverandre allerede før vi kom hjem fra sykehuset at nå tror vi aldri at vi kommer til å skille oss.

For min del må jeg si at den omsorgen mannen min viste meg den 1,5 uka jeg måtte ligge mer eller mindre rett ut kommer jeg aldri til å glemme. Ikke tror jeg at jeg får det noe bedre med noen annen heller. Men selvfølgelig, alt dette blir individuelt og for noen blir det kanskje for sterkt å gå igjennom slike opplevelser. Folk er forskjellige og det må man vel bare ha respekt for.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ~Froggie~ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    5,611
    Blogginnlegg
    1
    Gullet mitt lå heller ikke så lenge på sykehuset...i 18 dager, men parforholdet vårt er bedre enn noen gang!!!!
    Vi lærte mye av hverandre den tiden

Storesøster 280202 og lillesøster 090104.

Nutta
    Gjest
    Etter å ha lest svarene her, så er jeg litt nysgjerrig på om Karoline 3 har samme erfaring som de andre. Eller om det kanskje har betydning at man har barn fra før når man får premature barn, og evt gnissninger som kan komme i parforholdet.
    Selv hadde jeg gutter på 1 og 4 år når tvillingene ble født.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cali sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    401

Slik hadde vi det

Første gang vi fikk en premarur jente i år 2000,var vi ikke forberedt på hva vi hadde i vente,med en 4 åring hjemme,et langt sykehusopphold og en syk baby når vi kom hjem.Det var kjempe tøft og vanskelig.
    Å når vi da på de første 17 mnd hjemme var inne på sykehuset/legevakt nærmere 40 ganger,var det mye redsel,fustrasjon og sinne ute å gikk.

Vi hadde egentlig bestemt oss for å flytte fra hverandre,men fant STREKT tilbake til hverandre i siste liten.Det ente med bryllup og ny baby.

I nov. 02 komm vår tulle nr tre til verden,11 uker prematur,svak og syk.
    Tøft og vanskelig det var det men på en helt annen måte enn første gang.Vi visste sånn ca veien vi skulle gå.

Sitter i dag med mine tre jenter og mannen jeg elsker over alt på jord.Livet kunne nesten ikke vært bedre.

Etter en regnvær kommer alltid solskinn.
    Men vi ville aldri ha vært en lykkelig familie idag uten hardt arbeid.

Tusen takk for fine svar.
    Storesøster 95 :danser:
    Mellomsøster 00
    Lillesøster 02
    Minstesøster 03

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner