+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Kan baby få hemoroider?

Snuppa sliter mye med hard avføring. Da hun hadde de for en stund siden, så jeg en bitteliten utposning/hevelse ved endetarmen etterpå(mellomkjøttet). Dett har aldri gått over. I dag hadde hun skikkelig hard avføring igjen, begynte å hylgrine stakkar. Da jeg skiftet bleia da hadde hun fått to rifter i denne "hevelsen" og blødde litt.
    Er dette en hemoroide..?

Sliter sånn med å få magen hennes i balanse. Vi ga malt tidigere, men jeg visste ikke at det inneholdt gluten. Sidn vi har mye cøliaki i familien kuttet vi det ut. Gir sviskemos, men finner ikke balansen. Hvor mye sviskemos bør man gi til en baby på snart 8 kilo..? Er det noe annet man kan gi..?
    Stolt mamma til tre;
    Jente f '08, Gutt f/d '09 og Jente f '11

Sv: Kan baby få hemoroider?

Eldstemor her har også en sånn liten utposning, men så vidt jeg kan se, er den hudfarget, og inneholder ikke blodårer. Så den har aldri blødd. OM det er en hemoride hun har, aner jeg dermed ikke.

Husk å spør på 6 mnd kontroll. Da er det undersøkelse av lege
    silkepels

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Sitat Opprinnelig postet av silkepels Vis post
    Eldstemor her har også en sånn liten utposning, men så vidt jeg kan se, er den hudfarget, og inneholder ikke blodårer. Så den har aldri blødd. OM det er en hemoride hun har, aner jeg dermed ikke.

Husk å spør på 6 mnd kontroll. Da er det undersøkelse av lege
    Skal huske å spørre! Denne er også helt hudfarget. Det er mer rundt den hun hadde fått rifter tror jeg..
    Stolt mamma til tre;

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hønemor! sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,186

Har hatt større lykke med å få i sviskedrikk. Har bare helt en god dæsj oppi mmeflaska, og det har i hvert fall funket. Etter at vi bare gikk over til nan for andre gang roet det seg etter en uke så han har ikke trengt noe på over 3mnd.
    •°o.O + 27.10.12 O.o°•
    EK 13.05.08
    •°o.O Bloggen min O.o°•

Supermedlem

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Sitat Opprinnelig postet av Hønemor! Vis post
    Har hatt større lykke med å få i sviskedrikk. Har bare helt en god dæsj oppi mmeflaska, og det har i hvert fall funket. Etter at vi bare gikk over til nan for andre gang roet det seg etter en uke så han har ikke trengt noe på over 3mnd.
    Kanskje jeg skal prøve det istedet! Har du det oppi én flaske om dagen? vet du ca hvor mye?
    Stolt mamma til tre;

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hønemor! sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    1,186

Kanskje 10-20ml. Den blir godt farget i hvert fall. Kan ikke tenke meg det er noe farlig å gi litt mye. Har vel gitt det i 2 flasker og så har det ordnet seg. Har ikke gitt i kveldsflaska i fare for å ødelegge natten hans med urolig mage, men gitt fra morgenen av.
    •°o.O + 27.10.12 O.o°•
    EK 13.05.08
    •°o.O Bloggen min O.o°•

Denne tappen/hevelsen har begge mine jenter også. Samme farge som resten av området der.

Trodde også først det var en hemoride på storesøster. Hun har, og periodevis enda, slitt mye med hard avføring (bæsjet 1 gang i uken på det værste). Men da jeg oppdaget samme tappen på lillesøster skjønte jeg det var noe som skulle være der.

05 og 07

Supermedlem

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Sitat Opprinnelig postet av Hønemor! Vis post
    Kanskje 10-20ml. Den blir godt farget i hvert fall. Kan ikke tenke meg det er noe farlig å gi litt mye. Har vel gitt det i 2 flasker og så har det ordnet seg. Har ikke gitt i kveldsflaska i fare for å ødelegge natten hans med urolig mage, men gitt fra morgenen av.
    Da skal vi prøve det

Sitat Opprinnelig postet av Sjöstjerna Vis post
    Denne tappen/hevelsen har begge mine jenter også. Samme farge som resten av området der.

Trodde også først det var en hemoride på storesøster. Hun har, og periodevis enda, slitt mye med hard avføring (bæsjet 1 gang i uken på det værste). Men da jeg oppdaget samme tappen på lillesøster skjønte jeg det var noe som skulle være der.
    Ok, det var godt å høre! Da er det nok heller at jeg bare ikke hadde lagt merke til det før
    Stolt mamma til tre;

Jeg har en slik hudfarget utposning selv bak der jeg....
    silkepels

Supermedlem

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Lier
    Meldinger
    1,488

Sitat Opprinnelig postet av silkepels Vis post
    Jeg har en slik hudfarget utposning selv bak der jeg....
    Det høres jo ut som det er helt normalt, så sikkert ikke noe å være flau over
    Stolt mamma til tre;

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine