+ Svar på diskusjon
Side 3 av 6
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106

Diskusjon: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    IMAK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    2,496

Sv: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

Det er litt likegyldig om HI´s mann ligner på den ene eller andre diagnosen. Det er hennes opplevelse av ham som er det viktige i denne tråden

I våre dager blir diagnosen psykopati svært misbrukt. Har man en eller annen man er mektig irritert på, så er h*n med en gang en psykopat.
    Det heter forresten ikke psykopat lenger ... men jeg er for trøtt til å huske den riktige diagnosebetegnelsen ...

Mitt forrige innlegg var en liten påminnelse, ikke mer
    Klem fra IMAK

Tidl. bruker
    Gjest

..........
    Sist endret av Tidl. bruker; 10-01-2009 kl 09:21

Pappan min
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Offer for psykisk vold Vis post
    Kjenner jeg blir skikkelig forbanna og irritert når jeg leser dette her. Du skriver det som om alt er så enkelt. Det er "bare" å gjøre sånn og sånn, har du vært i denne situasjonen før?
    Det er nemlig ikke bare å gjøre sånn og sånn så blir alt så bra med en gang.

Dette er en kjempevanskelig situasjon å være i og det er kjempevanskelig å ta det siste skrittet man faktisk må ta for å bryte ut. Og ja det blir veldig ofte bare ord mot ord i sånne saker, siden psykisk vold dessverre ikke er synlig på den måten.
    Du kan bli så forbanna og irritert du bare vil, det er ikke så komplisert. Enten tar du det eller så tar du det ikke, og har du barn skal du ikke ta det. Det mener jeg. Jeg har bodd sammen med en far med psykopatiske trekk i atten år, så jeg vet ganske masse om hva jeg snakker om. Det var jeg som fikk mesteparten fra ham. Og jeg var et barn.

Ja, det blir ofte ord mot ord, desto viktigere er det å komme seg vekk så fort som mulig. Og er det noe å anmelde, så anmeld det.

Pappan min
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Utslitt og redd Vis post
    Jeg leser at du er sint, men vær så snill og ikke ta det ut over meg. Når man er så langt nede psykisk som jeg er, når man har blitt fortalt at man ikke duger til noen ting, når man kjenner på følelsen av å ikke kunne skjerme barna sine for all denne terroren, da er det siste jeg trenger at du synser om hva som skjer når jeg velger å bryte inn.
    Det er ikke bare å pakke snippsekken og dra til nærmeste krisesenter når den du har valgt og få barn med klarer å innbille deg at det du som har problemer og overdramatiserer alt som skjer. At det er du som er gal, at han skal sørge for å ta fra deg ungene og hele den regla der - når du har hørt det mange nok ganger så TROR du det.

Etter det jeg ble fortalt på krisesenteret i går, har jeg hatt grunnlag for å anmelde min samboer utallige ganger, og tro meg, jeg har endelig fått en bekreftelse på at det er han som er gal og ikke jeg. Det er han som bruker psykisk vold mot meg og ungene, det er han som voldtar meg med den største selvfølgelighet, det er han som ikke klarer og styre seg og bruker mer krefter mot ungene sine enn han har vett til å skjønne.

Jeg skal fortelle det i dag. Jeg skal fortelle i dag at jeg ikke akter å fortsette dette marerittet. Han skal få bli så sint han bare vil, han kan få ødelegge akkurat hva det er. Han skal ikke få skremme eller true meg til å bli en dag lenger.
    Materielle ting er ikke uerstattelige, men det er psyken til barna mine og meg.
    Jeg er oppriktig lei meg for at du føler det som at jeg tar sinnet mitt ut over deg. Det var ikke meningen. Jeg skjønner at du har det helt forferdelig, og at dette er veldig vanskelig for deg. Videre er jeg glad og stolt på dine vegne for at du gjør noe med situasjonen.

Jeg har også hørt mange regler i mitt liv. Om hvor lite jeg var verdt, hvor lite jeg kunne, hvor stygg jeg var, hvor dum jeg var, at de håpte barnevernet kom og tok meg, at det ikke var rart jeg ble mobbet fordi jeg var så dum og stygg, jeg fikk ikke lov å besøke venner eller ha venner på besøk, jeg ble banket opp og innelåst i mørket i kjelleren, jeg ble spylt med vannslangen ute om vinteren mens de voksne sto og lo.
    Nå har jeg det fint. Men det er bare min egen fortjeneste. Så det jeg sier er, har du mulighet til å hjelpe barna dine så gjør det. Har du mulighet til å gå fra ham, så gjør det. Og er det noe som kan anmeldes, så gjør det.

Jeg tenker mye på deg og barna, og ønsker dere alt godt.

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Pappan min Vis post
    Jeg er oppriktig lei meg for at du føler det som at jeg tar sinnet mitt ut over deg. Det var ikke meningen. Jeg skjønner at du har det helt forferdelig, og at dette er veldig vanskelig for deg. Videre er jeg glad og stolt på dine vegne for at du gjør noe med situasjonen.

Jeg har også hørt mange regler i mitt liv. Om hvor lite jeg var verdt, hvor lite jeg kunne, hvor stygg jeg var, hvor dum jeg var, at de håpte barnevernet kom og tok meg, at det ikke var rart jeg ble mobbet fordi jeg var så dum og stygg, jeg fikk ikke lov å besøke venner eller ha venner på besøk, jeg ble banket opp og innelåst i mørket i kjelleren, jeg ble spylt med vannslangen ute om vinteren mens de voksne sto og lo.
    Nå har jeg det fint. Men det er bare min egen fortjeneste. Så det jeg sier er, har du mulighet til å hjelpe barna dine så gjør det. Har du mulighet til å gå fra ham, så gjør det. Og er det noe som kan anmeldes, så gjør det.

Jeg tenker mye på deg og barna, og ønsker dere alt godt.
    Det er greit. Jeg leser at du har hatt det helt jævlig og jeg skjønner hvorfor du reagerer. Det er ingen, verken barn eller voksne som skal måtte oppleve vold, men dessverre finnes det mennesker blant oss som ikke har de helt rette koblingene, og da blir konsekvensen av det at det går hardt ut over de som ikke kan forsvare seg.
    Straffinga det er snakk om her er ikke i nærheten av hva du har blitt utsatt for, men helt klart totalt feil måte og gjøre det på.
    Dette har jeg skrevet om straffeseansen som nesten rev ut hjertet mitt i jula, i dagboka som jeg har levert på krisesenteret:

Eldste fikk straff i kveld. Hele scenen var så opprivende at jeg skalv.

En måte å straffe på her i huset er å sette ungen i trappa, og når han trøtt og sliten ønsker å rømme fra det hele ved å styrte opp trappa raser den 100 kg tunge pappan etter, tar tak i gutten og røsker han med seg ned igjen. Gutten hyler, skriker og vræler. Ved et tilfelle ler han(!!!) antageligvis fordi han er livredd.
    Jeg ber om at *** tar dette på ei anna tid. Gutten er sliten, han gjesper mens han gråter og er helt hysterisk. Det er ikke noe ålreit å høre på.

Etterpå spurte jeg om han syntes at dette var riktige måten å takle ting på, og ja, det var det. Jeg undergravde han og kjeftet på han, og uansett hvordan han gjorde ting ble det feil i mine øyne.
    Han ser fortsatt ikke at han taklet eldste på helt feil måte, og i sitt hode gjorde han alt riktig.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I går fikk han sitt livs overraskelse.
    Etter samtalen på krisesenteret fikk jeg roen og troen på at dette skal jeg klare. Dette skal vi ut av.
    Han trodde meg nok ikke først, og det haglet beskyldninger her ei stund.
    Ble sagt masse dritt før han liksom resignerte og begynte å tenke.

Han innser ikke hvordan han har behandlet meg og ungene, men krisesenteret har gitt meg bekreftelse på at det er vold. Det er i grunnen godt nok for meg. At han ikke skjønner det vil bli et tap for han i et evt nytt forhold. Håper hun er sterkere enn meg.

Han knakk helt sammen ved tanken på å ikke se ungene hver dag, og når jeg sa at jeg er av den formening at ungene vil få det bedre nå med foreldre som ikke krangler på hver sin kant så var han IKKE enig. Det viser bare hvor lite han egentlig fatter. Om jeg skal bruke det mot han eller ikke vet jeg ikke. Med den jobben han har vil det raskt bli klart at 50/50 ikke er gjennomførbart, og heller ikke mulig med begge ungene. Minste er uansett for liten til det. Tanken på å skille de annen hver uke synes jeg heller ikke er noen god løsning.
    Han var veldig negativ til at mekling var påbudt og han skulle ikke sitte der med de idiotene, og de skulle ikke fortelle han hvilken avtale vi skal ha. Hvem snakker om hvem som bor i hvilke verden?
    Det vil ganske fort vise seg hvordan han takler å være alenepappa. Kanskje går det bedre enn jeg frykter, kanskje går det akkurat slik jeg frykter og da vil jeg ikke være sen om å endre avtaler.

Jeg er veldig skuffet over holdningen hans til at FK er springbrettet til brudd.
    FK gjør veldig mye bra. Dessverre kunne de ikke hjelpe oss, men det er hvertfall ikke terapautens feil.
    Jeg er også utrolig skuffet over at han ikke innser, eller ikke VIL innse, at måten han har behandlet meg og ungene må ikke er normal. Han ser ikke noe galt med det, og tror faktisk at det er slik det skal være.

Jeg vet ikke helt hva jeg føler nå. Mest av alt føler jeg meg tom. Men det skal bli så deilig når alt det praktiske er løst og vi kan begynne på den nye hverdagen. Selvfølgelig vil det bli tøft, men det blir ikke verre enn å leve med volden.

Jeg felte faktisk ikke ei eneste tåre, så det er ikke tvil i min sjel om at dette er det jeg må gjøre samme hva han måtte mene. Forholdet vårt var ikke et forhold slik et forhold skal være. Det som er, er at han selv har vokst opp i lignende forhold så hvordan kan han vite at man skal behandle de man liksom er glad i på en annen måte?
    Jeg fritar han ikke, ikke for alt i verden, men han vet kanskje ikke bedre,- "stakkars."

Tidl. bruker
    Gjest

Stå på, fortsett å være så sterk som du har vist du er nå!

Jeg har vokst opp med psykopat i hjemmet fra jeg var 6 år til jeg var 13 år.
    Og jeg vet at det ikke er lett å bryte ut av et slikt forhold, men samtidig vet jeg også hvor vanskelig og vondt det er å være barn midt oppi alt.

Jeg har ikke lyst fortelle alt her, men har du lyst snakke eller høre det fra et barns side... så send meg gjerne en PM.

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Offer for psykisk vold Vis post
    Kjenner jeg blir skikkelig forbanna og irritert når jeg leser dette her. Du skriver det som om alt er så enkelt. Det er "bare" å gjøre sånn og sånn, har du vært i denne situasjonen før?
    Det er nemlig ikke bare å gjøre sånn og sånn så blir alt så bra med en gang.

Dette er en kjempevanskelig situasjon å være i og det er kjempevanskelig å ta det siste skrittet man faktisk må ta for å bryte ut. Og ja det blir veldig ofte bare ord mot ord i sånne saker, siden psykisk vold dessverre ikke er synlig på den måten.

Selv har jeg nå slitt med en samboer som lider av sosial angst, manisk depressiv (bipolar lidelse) og i tillegg er han skikkelig Psykopat. Jeg gikk akkurat fra han nå rett før jul med to små barn minste er bare noen få måneder gammel og jeg bor for tiden på et krisesenter. Det har vært kjempetøft så langt, men jeg kjenner at jeg sakte men sikkert kommer til hektene igjen.

Angående ungene så kommer jeg til å få full foreldrerett, han får kun samvær på dagtid med tilsyn. Han har ikke godtatt dette så han har stevnet meg for retten. Barnevernet har sagt at de ikke kan godta at han skal ha ungene hos seg alene. Heldigvis har jeg mange vitner til hvordan han er så det hjelper meg mye i rettsaken som kommer. I tillegg har jeg tatt bilder av hvordan han har rasert rom i huset og kastet rundt seg med møbler og ting som nesten har truffet meg og minste barnet.

En psykopat er ingen lett person å leve sammen med, det er et sant helvete og du er kjempetøff dersom du klarer å gå fra han nå!
    Ønsker deg masse lykke til du virker som ei sterk dame!!
    En kjempeklem til deg. Jeg har rett og slett oversett innlegget ditt.
    Unnskyld.

Du har også vært sterk. Veldig sterk.
    Utrolig godt og lese at du kommer deg ut av det og at du valgte å gå til krisesenteret. Det er noen fantastiske mennesker som jobber der, og det er godt å bli tatt under vingene til disse menneskene.

Det var samtalen med krisesenteret som gjorde at jeg tok rotta på denne fyren. Jeg tok fullstendig innersvingen på han. Han kunne ikke blitt tatt mer på senga.
    Nærmeste familie har sagt utallige ganger at han ikke er så tøff som han gir uttrykk for. Han var tøff fordi jeg lot han få kontrollen.

Jeg hadde nærmeste familie snikende rundt huset mens jeg snakket med han, og jeg hadde mor på tlf(skjult) mens han raste som verst og slengte dritt om meg og mitt, mor og ny samboer, at far har store problemer med det osv osv. Det var veldig godt at hun hørte han. At hun hørte hvilken psyko han virkelig er, selv om hun egentlig har visst det hele veien.

Angrep er det beste forsvar sies det, og det var det han utførte til fulle i går kveld. Dessverre for han var jeg så godt forberedt at han ikke fikk vippet meg av pinnen. I går kveld tok jeg tilbake makta, og går det som jeg håper får jeg hovedomsorgen. Dette fordi 50/50 ikke vil være gjennomførbart uansett,- han har ikke vært alene med ungene ever, så det kommer til å bikke for han etter kort tid, han har en jobb som krever han - ungene trenger forutsigbarhet og skal ikke oppleve å bli kasteball mellom oss fordi han må prioritere jobben.

Mitt sterkeste kort, evt inntil jeg legger fram alt jeg har av bevis, er at minste er så lita at 50/50 ikke er aktuelt. Jeg har til slutten av august, da blir hun 3 år. Det er totalt uaktuelt å skille ungene. De skal ikke oppleve å ikke få vært sammen noe annet sted enn i bhg annen hver uke. Det kommer ikke på tale. De vil aldri skjønne dette med samvær, alder og hvorfor eldste får være mer hos pappa enn minste i den alderen de er nå(2 og 4). Det skal de ikke utsettes for.

Sambo har snudd totalt, og SNAKKER nå MED meg og ikke TIL meg. Dette har ikke skjedd siden starten av forholdet. Jeg er usikker på om dette er et spill eller et resultat av en slagen "mann", men jeg vet at i det lange løp vil det koste han så mye krefter å spille mister good guy at det vil sprekke for han. Det varer ikke lenge nok til at han holder seg til august. Innen den tid har han nok vært tilbake i gamle trakter mange ganger. Bitter erfaring tilsier det.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,902

til deg

hva tenker du rundt at han har vanlig besøksordning med dem? er det noe du går for, eller vil du først prøve å få det med tilsyn? vet ikke hva som skal til for det, men..

som eks-barn i familie med voldelig mann takker jeg deg for det du gjør. jeg bodde bare slik et par år til mamma flyttet, men jeg er gudhjelpemeg skadd for livet.
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Sender deg en klem igjen

Synes det er helt forferdelig at den du refererer til som "eldste" bare er 4 år og får så mye uberettiget kjeft som du sier!!

Har du sagt til barna at dere skal bort? Hva er evt deres reaksjon på det?

Jeg er stolt av deg, lykke til videre med prosessen!
    Hilsen Prøvende

Minstejenta 2010
    Vinterbarnet 2008
    Sommerbarnet 2005

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av charlie Vis post
    til deg

hva tenker du rundt at han har vanlig besøksordning med dem? er det noe du går for, eller vil du først prøve å få det med tilsyn? vet ikke hva som skal til for det, men..

som eks-barn i familie med voldelig mann takker jeg deg for det du gjør. jeg bodde bare slik et par år til mamma flyttet, men jeg er gudhjelpemeg skadd for livet.
    Vet du, det aller største problemet er at han ikke fatter at han har et problem. Han nekter å innse at han har behandlet meg og ungene på verste måte. Dette er jo veldig typisk for "disse" menneskene. Det er alle andre det er noe feil med, bare ikke de.
    Jeg prøvde å si at man er to om å ikke få det til, men det er neimen ikke lett å ordne noe heller når den ene parten ikke gidder å bry seg med at den andre sliter.

Det jeg vil gå for, og det det ser ut som han går med på helt frivillig, er at han får vanlig samvær. Han skal i teorien få ha de mer enn det som vil stå på papiret, men kjenner jeg han rett vil han kjenne litt for godt på friheten og det vil fase ut. Evt helger han kommer til å ha de vet jeg at han vil dra til sine foreldre. Dette fordi de bor litt unna + at han da får avlastning. Jeg liker det ikke, egentlig, for han fraskriver seg ansvaret han har, men da slipper ungene å høre at de bare er i veien samtidig som de får se besteforeldrene sine.

Det har ikke blitt snakket om besøksordning(jeg aner ikke hva dette innebærer engang. ), verken på FK eller krisesenteret. Tror også at hvis jeg ymter frampå om noe slikt kommer han til å klikke i vinkel. Den fysiske volden det har gått i er at han har brukt litt for mye krefter og det har resultert i blåmerker. Det høres søren meg ut som jeg forsvarer han, jeg gjør IKKE det, men det er den psykiske volden som har vært den verste. Dette med at han skal vise at han har overtaket, skal bestemme og herje som han selv vil. Det ødelegger en liten kropp, for ikke å si stor, men nå vet bhg det som er å vite for å forstå hvorfor eldste i perioder oppfører seg og reagerer som han gjør. Hun jeg snakket med kunne fortelle at han har begynt og gå inn igjen når de er ute, han har ikke så mye å si, det er bare den voksenkontakten som synes veldig viktig for han.
    Men det er jo ikke noe rart. Pappa har jo tidlig gitt uttrykk for at spm er bare mas, og jeg har ikke kommet gjennom, og da må han søke det hos de som får gitt uttrykk for at de har tid. Det er det vi skal jobbe kjempemye med framover. Få han til å skjønne at han kan spørre og spørre og spørre enda litt til, og han skal få svar,- av MEG.

Nå starter en ny hverdag, og jeg skal gjøre mitt for at lillegutt får bearbeidet alt det vonde han har vært gjennom. Jeg kommer til å kontakte BUP for og høre om det kan være en idé og få inn et menneske som vet hvordan de skal gå frem ovenfor barn som har opplevd det min lillegutt har gjort. Minste har så smått begynt å vise at hun også begynner å bli preget av det helvetet vi har levd i. Jeg skulle ønske jeg hadde klart å bryte ut før, så hadde jeg kanskje spart ungene mine for mye djevelskap. Problemet er at det er så lett og tenke, men så forferdelig vanskelig å gjennomføre.

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Prøvende Vis post
    Sender deg en klem igjen

Synes det er helt forferdelig at den du refererer til som "eldste" bare er 4 år og får så mye uberettiget kjeft som du sier!!

Har du sagt til barna at dere skal bort? Hva er evt deres reaksjon på det?

Jeg er stolt av deg, lykke til videre med prosessen!
    Ja, det er helt grusomt. Hvordan tror du det er å være mamma og føle på at du ikke møter forståelse, ikke klarer å skjerme barnet ditt, er livredd for ikke og bli trodd og innbiller deg at du aldri klarer og bryte ut slik at barna dine skal få et bedre liv? Det er et helvete, mildt sagt.

Nei, har ikke sagt noen ting enda. Eks har landet hardt og brutalt og bor på gjesterommet der han har bodd siden minste ble født. Jeg vet egentlig ikke om det noe poeng å si for mye til de annet enn at mamma og pappa skal flytte fra hverandre og få hvert sitt hus. De vil raskt oppleve en annen tilværelse, og jeg tror virkelig det vil være en befrielse for de. De kommer til å spørre etter pappa, og jeg skal gjøre mitt beste for og svare og ikke sverte han. De periodene hvor han er rolig er han en "flink" pappa, selv om han gir tydelig uttrykk for det hvis ungene gir han mer bry enn han orker å ta innover seg. Unger skal ses og høres, men det skal ikke være noen jobb med de.

Jeg vet ikke om jeg er noe å være stolt over. Jeg skulle gjort dette mye før, men jeg gjør det nå og det er nå livet vårt starter.

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Utslitt og redd Vis post
    Ja, det er helt grusomt. Hvordan tror du det er å være mamma og føle på at du ikke møter forståelse, ikke klarer å skjerme barnet ditt, er livredd for ikke og bli trodd og innbiller deg at du aldri klarer og bryte ut slik at barna dine skal få et bedre liv? Det er et helvete, mildt sagt.

Nei, har ikke sagt noen ting enda. Eks har landet hardt og brutalt og bor på gjesterommet der han har bodd siden minste ble født. Jeg vet egentlig ikke om det noe poeng å si for mye til de annet enn at mamma og pappa skal flytte fra hverandre og få hvert sitt hus. De vil raskt oppleve en annen tilværelse, og jeg tror virkelig det vil være en befrielse for de. De kommer til å spørre etter pappa, og jeg skal gjøre mitt beste for og svare og ikke sverte han. De periodene hvor han er rolig er han en "flink" pappa, selv om han gir tydelig uttrykk for det hvis ungene gir han mer bry enn han orker å ta innover seg. Unger skal ses og høres, men det skal ikke være noen jobb med de.

Jeg vet ikke om jeg er noe å være stolt over. Jeg skulle gjort dette mye før, men jeg gjør det nå og det er nå livet vårt starter.
    Du har MYE å være stolt over. Du ser galskapen og du tar affære og gjør noe. Kanskje det måtte gå så langt før du kan klare å utføre det du må, altså komme deg vekk i fra denne destruktive mannen. Forhåpentligvis har ikke barna dine tatt noe skade av det som har skjedd, du har vært en god mor og gjort og gjør fortsatt det beste for de. Ikke klandre deg selv, du har gjort ditt beste i den situasjonen du har vært i, det har ikke vært lett for deg. Ikke se bakover, men fremover, det er der veien ligger for deg og dine to små.
    Lykke til og stor klem!

Seniormedlem
    Rykte
    IMAK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    2,496

En varm fra meg til deg HI!
    Klem fra IMAK

Hvordan går det med deg, HI? Har dere kommet noe videre?
    Hilsen Prøvende

Minstejenta 2010
    Vinterbarnet 2008
    Sommerbarnet 2005

Utslitt og redd
    Gjest

Takk som spør Prøvende.

Vi lever. Fikk takst på huset i dag, noe overpriset, så mulig jeg må spørre hva de ser som jeg ikke ser. Med tanke på at kjøpe-og leiemarkedet er treigt som bare rakker'n burde taksten gått i min favør. Huset trenger også oppussing så det holder, men hvis megler mener huset er verdt det han har kommet fram til skal han jaggu få selge til den prisen også. Vi får se hva det blir til. Det er jo andre regler inne i bildet når det er snakk om skifte.

Har en følelse av at eks innbiller seg at dette også er en fase som vil gli over i ingenting og at vi skal fortsette som før. Han kan ikke få tatt mer feil. Jeg og ungene skal ut.
    Han lar heldigvis eldste få være i fred hva straff angår, men han klarer ikke å la ungene være i fred med maset sitt og skal hele tiden ha deres oppmerksomhet. Dette fører til at de blir urolige og det takler han dårlig.

Jeg og ungene har vært alene i 3 dager nå fordi han selv har vært på jobbreise, og det har vært 3 gode dager. Rolige unger som selvfølgelig tester grenser, men som ikke er spinnville av stress og mas. I morgen blir det andre boller for da kommer vel far sjøl til å styre showet. Han forlanger å få tid til å finne seg noe å kjøpe, men jeg kommer ikke til å løse han ut til den prisen megleren har satt så da vil det ta tid. Det blir uansett ei råd, for drar ikke han flytter jeg og ungene hjem til mor for er periode. Vi skal ikke bo under samme tak som den fyren lenger enn ut neste uke.
    Det blir spennende og se hva banken sier. De pleier jo å gå litt ned i pris ved skifte. Blir det bare krøll får jeg få advokaten til å ordne opp.

Han truet meg sågar i helga om at han skulle trekke meg for retten og kreve full omsorg hvis jeg ikke gikk med på ditt og datt. Vær så god sa jeg, bare prøv. Han kan bare droppe å tro at han kan kontrollere meg lenger.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,902

bare innom for å se hvordan det går med deg og gi deg en

hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Veteranmedlem
    Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,588
    Blogginnlegg
    6

Jeg har lest hele tråden nå og vil bare gi deg en kjempestor
    Du er en kjempetøff dame som virkelig gjør det beste for barna dine. At det ikke er lett å bryte ut kan jeg også skrive under på uten at jeg vil gå mer i detalj om det.

Du har gjort alt riktig, og gjør at barna dine får en trygg og god oppvekst. Igjen, du er kjemptøff, og virkelig et forbilde for andre i samme situasjon.

Stor
    Wit
    med ICSI-prinsessa Ida født i 2003

Min blogg

Tidl. bruker
    Gjest

Veteranmedlem
    Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

Du er ei tøff dame du

Utslitt og redd
    Gjest

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

Jeg føler meg ikke så tøff, og det er en voldsom påkjenning at eks ikke ser hva han har drevet med og til en viss grad fortsatt driver med.
    Vi fikk som kjent taksta på torsdag, og jeg sa ingenting til eks før jeg hadde undersøkt litt rundt omkring og avtalt møte med banken. Sjansen for at jeg kan sitte med huset er ganske stor. *forsiktig jippi*
    Da eks ble informert om taksta sa han at vi skulle avtale møte med banken ETTER meklingsmøtet den 30.
    Hallo Hjørdis!
    Som om HAN har noe å gjøre i banken sammen med meg når MIN framtidige økonomi skal diskuteres. Helvete heller. Unnskyld.
    Akkurat det med skifte skal jeg ha klart FØR meklingsmøte, for HAN gjør absolutt INGENTING for å finne seg et nytt sted å bo og innbiller seg nok at vi skal bo sammen og leke familie for evig.
    Jeg skal møte banken mandag morgen, og jeg kommer til å få ballen til å rulle allerede da hvis banken innvilger lån. Heldigvis har jeg fått ny jobb siden vi tok opp lånet, og vil med det jeg har utbetalt ikke ha noen store problemer med å løse han ut og ta over lånet alene.
    Det, som mye annet, har han ingen anelse om.
    Jeg innser at han aldri vil gå ut av døra av egen fri vilje, så han får nok et brev av advokaten min om at han må være ute innen en gitt dato. Antageligvis må jeg bruke henne for å få ordnet skifte på skillelig vis, så han kan bare bli kjent med at jeg har henne i ryggen.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 6
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine