+ Svar på diskusjon
Side 4 av 6
FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 106

Diskusjon: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

Uregistrert
    Gjest

Sv: Har du levd sammen med en person med psykopatiske trekk?

Sitat Opprinnelig postet av Utslitt og redd Vis post
    Jeg innser at han aldri vil gå ut av døra av egen fri vilje, så han får nok et brev av advokaten min om at han må være ute innen en gitt dato.
    Nå har jeg muligens ikke lest tråden ordentlig, men kan du gjøre det? Er det ikke hans hus også?

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Nå har jeg muligens ikke lest tråden ordentlig, men kan du gjøre det? Er det ikke hans hus også?
    Nei, når jeg har løst han ut og alt det praktiske er i orden er huset MITT og jeg bestemmer hvem som får oppholde seg der. Han er ikke en av de, og dermed kan jeg kaste han ut.
    Det er vel ikke så merkelig, er det vel?

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    IMAK sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    2,496

Jeg bare lurer forsiktig .... vil det kanskje være lurt at barna ikke er i huset i de dagene han skal ut av huset?
    Og så skifte lås før barna kommer tilbake?
    Har du noen de kunne bodd hos?

Bare sånn for at de ikke skal oppleve en furie av en far når det går opp for ham at han faktisk må flytte ut? (høres litt ut som at det ikke har gått opp for ham ennå ..?)

Klem fra IMAK

Uregistrert
    Gjest

Nei, når jeg har løst han ut og alt det praktiske er i orden er huset MITT og jeg bestemmer hvem som får oppholde seg der. Han er ikke en av de, og dermed kan jeg kaste han ut.
    Det er vel ikke så merkelig, er det vel?
    Slett ikke, når du har løst ham ut. Jeg hadde ikke fått med meg at du hadde det.

Tidl. bruker
    Gjest

Jeg synes du er kjempetøff jeg!

Åh, så godt å høre oppdateringen din, HI og at alt går etter planen din! Så flott at du kan stå på egne bein økonomisk og slipper å flytte. Men er du sikker på at du ønsker å bli boende i huset med så mange "minner" i veggene?

Lykke til videre, og så håper jeg på en oppdatering når du har fått ham ut!

Hilsen Prøvende

Minstejenta 2010
    Vinterbarnet 2008
    Sommerbarnet 2005

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av IMAK Vis post
    Jeg bare lurer forsiktig .... vil det kanskje være lurt at barna ikke er i huset i de dagene han skal ut av huset?
    Og så skifte lås før barna kommer tilbake?
    Har du noen de kunne bodd hos?

Bare sånn for at de ikke skal oppleve en furie av en far når det går opp for ham at han faktisk må flytte ut? (høres litt ut som at det ikke har gått opp for ham ennå ..?)

Ungene har et sted å være, så det er ikke noe problem. Vi har det alle sammen, men siden han nekter å involvere sin side kan jeg ikke lage for mye oppstyr uten at det vil føre til enda flere problemer. Jeg er nødt til å ta hensyn til det, ellers kommer han til å lage et enda større helvete for oss.
    Lås skiftes den dagen han er ute av huset.

Du har helt rett IMAK, det har nok ikke helt gått opp for han. Han gjør INGENTING for å finne seg et nytt sted å bo.

Utslitt og redd
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Prøvende Vis post
    Åh, så godt å høre oppdateringen din, HI og at alt går etter planen din! Så flott at du kan stå på egne bein økonomisk og slipper å flytte. Men er du sikker på at du ønsker å bli boende i huset med så mange "minner" i veggene?

Lykke til videre, og så håper jeg på en oppdatering når du har fått ham ut!

Jeg har støtt på litt utfordringer i forhold til lånene, men jeg håper det løser seg. Vi har et billån i tillegg til huslånet som velter hele greia grunnet studielånet mitt.
    Da går beregningen til banken litt i minus, og selv om de tar i litt når de legger inn sine tall kan jeg ikke leve med at det i beste fall akkurat går i balanse.
    I tillegg har billånet sikkerhet i huset, og siden eks ikke involverer noen av sine har han ingen kausjonister og vil heller ikke kunne ta over lånet. Jeg trenger også bil, så det å selge bilen og putte de pengene inn i lånet løser heller ikke problemet, for bil må jeg jo ha. En eldre bil enn det vi har vil nesten garantert føre til store kostnader i form av reparasjoner osv. Like langt.
    En mulig løsning er at mine foreldre fører lånet(150) over på seg, altså en av de, og at jeg betaler en av de og får den summen vekk fra meg. Da står jeg igjen med 860, og det klarer jeg fint. Grunnen til at bil og huslån ikke kan slås sammen er fordi huslånet er ungdomslån og det opphører hvis bilen kommer inn der. Det fører til en renteøkning på 2%.
    Mor sier at hun regner med å måtte bistå på en eller annen måte uansett, så om de virkelig gjør det har jeg uten tvil verdens beste foreldre.

Jeg har ingen problemer med å bo igjen i det huset. Det har ikke føltes som noe hjem, for jeg har ikke orket å gjøre det til et ordentlig hjem. Det mangler mye på skikkelig hjemmehygge som jeg opplever andre steder, og jeg og ungene har det kjempefint når vi er alene. Eks har tatt så mye plass at jeg nærmest har følt meg kvalt.
    I tilleg er det ingen andre hus å oppdrive til den prisen og str i nærheten, og jeg kan ikke flytte på ungene i tillegg til alt som skjer. Rett og slett fordi eldste får spesiell oppfølging i bhg i forhold til språk og nå hjemmesituasjonen. Bhg er 300 meter ned i veien, og det samme er barneskolen. Vi bor helt perfekt til i forhold til det. I tillegg har vi skogen som nærmeste nabo og det er rolig og greit der.

Utslitt og redd
    Gjest

Kabalen går opp.
    Huset og bilen er i min eie og eks får nå en dato for når han må være ute.
    Han ber om mer tid, men har ikke brukt all den tida fram til nå til noe konstruktivt.
    Han vet ikke om han får lån, og den leil han hadde sett seg ut er solgt. Slik er det når man ikke får ut fingeren.

Supermedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MammaAne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    1,002
    Blogginnlegg
    13

Synd men trist.. Sånn er det når man sitter på rævva!
    Godt at det ordner seg for deg!

Prinsesse Sara 16.05.07
    Lynvingen Noah 07.03.09

maylen
    Gjest

Så flott at du kommer deg ut.

Har ikke selv bodd med en slik mann heldigvis, men kjenner andre som har.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    hornberta sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Sunnmøre
    Meldinger
    2,564

Så bra at du kommer deg bort. Har en god del erfaring med sånne jeg også, og fy søren, det er herlig å komme seg bort og få de på avstand. Først da innser man hva man har gått gjennom.

til deg.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,902

til deg. er så glad for deg og barna sin del!
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Klemmer på HI
    Hilsen Prøvende

Minstejenta 2010
    Vinterbarnet 2008
    Sommerbarnet 2005

Har du fått ham ut?

Hilsen Prøvende

Minstejenta 2010
    Vinterbarnet 2008
    Sommerbarnet 2005

Utslitt og redd
    Gjest

Jeg har ikke det, nei.
    Denne fyren er en ekspert i å dra ut ting, og tror nok ikke jeg mener alvor når jeg har satt en dato for når han SKAL være ute. Det er utrolig praktisk å ha noen til å rydde etter seg, og det får han jo hvertfall ikke med det første når han må flytte.

Jeg måtte "true" han med det i går, at hvis han ikke fikk ut fingeren og endret adr slik at jeg kan søke om støtte til barnetilsyn og diverse kom jeg til å ta saken i egne hender i dag, og at det ikke kom til å bli på noen god måte.
    I følge seg selv sendte han endringen på nett i går kveld, men det gjenstår å se om adressen blir endret. Da burde den ha blitt behandlet i løpet av morgendagen, senest fredag, så da ringer jeg folkeregisteret for å høre. Ingen vits å sende søknader som vil bli borte i kaoset pga samme adr på oss.

Han ljuger så han tror det selv, og bare de siste dagene har jeg tatt han i flere løgner. Dette gjør han fly forbannet, men jeg akter ikke å la meg manipulere lenger. Jeg konfronterer han face to face, og han blir så spak at det er helt latterlig.

Han har fått tilsagn på lån, og har hvis jeg kan stole på det, lagt inn bud på ei leil i dag.
    Problemet er at den ikke vil være innflytningsklar med det første da det bor noen der.
    Han har fortsatt til den 20. Den 21 blir sylinderen på døra byttet, og han kommer ikke inn med mindre det er avtalt.
    Jeg akter ikke å følge hans pipe lenger. Nå skal han ut.
    Hvor han måtte gjøre av seg etter det er ikke mitt problem. Da har han fått mer enn nok tid. Jeg verner han for å slippe mer konflikter og spetakkel. Jeg kjenner jeg skyr enhver mulighet for en krangel. Jeg orker det ikke. Jeg vil bare ha han ut av livet mitt, og skal det skje på en måte hvor jeg kommer ut av det med hodet hevet er det dessverre nødt til å bli gjort på denne måten. Men ved det minste tull skal jeg love at jeg kommer til å bruke det jeg har.

Var på krisesenteret for ny samtale i dag, og damen jeg snakker med er virkelig en engel.
    Psyken min han det egentlig veldig greit. Jeg tenker og grubler veldig mellom hvert møte, og jeg kjenner at jeg vokser og blir sterkere for hver dag som går. Jeg kjenner at jeg er veldig klar for å gå videre, og tanken på å møte en ny mann er ikke så fremmed som den var. Det vil allikevel ikke være noe jeg søker aktivt. Jeg trenger tid for meg selv. Tid med bare ungene. Tid til å venne meg til å ha absolutt alt alene, tid til å glede meg over at jeg har kommet meg ut av dette marerittet.
    På neste møte på krisesenteret skal vi begynne å hakke litt på veggen jeg har bygd meg opp gjennom mange år.
    Det skal bli veldig interessant da denne må bort for at jeg skal klare å gi et menneske som måtte være gal nok til å falle for meg den varmen og kjærligheten ethvert menneske har "krav" på.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

Så tøff du er. Du skal være stolt over deg selv!
    Split -07

Utslitt og redd
    Gjest

I går kveld var det baluba igjen.

Han tilter over at jeg nekter å gi han noe svar på hva jeg vil legge fram på neste meklingsmøte. Han tilter fordi jeg ikke kan si verken ja eller nei på om han får noe mer enn vanlig samvær. Til syvende og sist vil det ikke være min/vår avgjørelse, men det skjønner han ikke.
    Hvis han ikke snart endrer væremåte er jeg nødt til å legge alle kortene på bordet, og da kommer det virkelig til å brenne. Han er forholdsvis rolig ovenfor ungene nå, les: han straffer de ikke som han har hatt for vane å gjøre ved den minste anledning, selv om han skal gjennomføre alt med tvang om ungene ikke lystrer hans ønsker med en gang. Dette har ført til at to små er veldig i opposisjon og nekter å la pappa ordne seg. I dag bet faktisk eldste han fordi eksen overhørte eldstes ønske om å få gå selv til badet.

I går kveld fikk jeg høre at jeg er et ondskapsfull krek, jeg er klin gæren og lever i min egen fantasiverden.
    Han truet med å ikke betale når lånet forfaller om noen dager, og da sa jeg at han hadde å pelle seg ut med en gang. Da freser han tilbake at det blir ikke aktuelt, for han har ikke noe sted å bo. Det er ikke mitt problem sa jeg, han skal ikke bo her gratis hvis han tror det. Han har fått kjøpt seg leil og tar over den 1 mars. Da har han 10 dager hvor han er bostedsløs, og han har gitt uttrykk for at han forventer at han skal få bo hos meg de dagene. Det er ikke aktuelt. Hvor han gjør av seg etter den 20 er ikke interessant, og jeg bryr meg ikke heller, for da er jeg endelig kvitt han.

Ingen på hans side har noen forståelse for at vi går fra hverandre, så det er tydelig at enten er det helt normalt og frese og svare hverandre på en sur måte hele tiden, eller så har vi begge spilt et veldig godt skuespill ute blant folk.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

Er det noen som kan hjelpe deg med å få han ut?
    Split -07

Uregistrert
    Gjest

IHan tilter over at jeg nekter å gi han noe svar på hva jeg vil legge fram på neste meklingsmøte. Han tilter fordi jeg ikke kan si verken ja eller nei på om han får noe mer enn vanlig samvær. Til syvende og sist vil det ikke være min/vår avgjørelse, men det skjønner han ikke.
    Hvorfor ikke? Planlegger du å ta det til retten?

Hos megler er det dere som må bli enige, megler kan ikke pålegge dere noe. Det er det bare retten som kan.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 4 av 6
    FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine