+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 15 av 15

Diskusjon: Sammenligning av Brio Go, S3 og Buggis...

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Sammenligning av Brio Go, S3 og Buggis...

Heldigvis har jeg en stund igjen før vi må kjøpe ny vogn (eller selvsagt alt er relativt bør vel heller si vil kjøpe ny vogn). Det står nå mellom tre vogner. Brio Go har jeg ikke sett "live", men den virker veldig bra.

Det som er viktig for meg er å ha en:
    -LETT vogn som tar liten plass i bilen. Ikke fordi jeg har vond rygg og trang bil - men det er veldig praktisk.
    -kunne ha både bag og sportsvogndel mot meg (greit å kunne ha fra meg, men ikke et must).
    -gjerne tre hjul/fire med to små for svingbare hjul er veldig grei.
    -jeg går ikke ekstremt mye i skog og mark med vogn, men selvsagt ønskelig med den vognen som er best egnet.
    -ikke særlig bred vogn er vant med P&T og den er smal og fin.
    -gjerne litt plass i handlekorg.

Jeg har ikke preferanser for myk eller hard bag så lenge den er mot meg. Bremser er ikke viktig i det hele tatt, men vi bor på toppen av toppen så ikke dumt selv om problemet med det heller er oppover. Ellers ser jeg at det er stor forskjell i pris, så S3 på tilbud til 5 000kr og den er mulig å kjøpe brukt (er det noe en bør være obs på med modeller osv?), mens Brio Go og Buggis sjeldent er ned mot 5 000 kr så vidt jeg har fått med meg....
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

2.  
    meg06
    Gjest

Sv: Sammenligning av Brio Go, S3 og Buggis...

Har ingen erfaringer med disse, men så en billig S3 på finn.no i sted.

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ellaell sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Meldinger
    2,041

Sitat Opprinnelig postet av Maika Vis post

Det som er viktig for meg er å ha en:
    -LETT vogn som tar liten plass i bilen.
    Da utgår vel S3'en. Jeg synes i alle fall ikke den blir liten sammenlagt. Særlig lett er den heller ikke.
    Lillerusk født november 08
    "For deg, tusen ganger til"

meg06
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Ellaell Vis post
    Da utgår vel S3'en. Jeg synes i alle fall ikke den blir liten sammenlagt. Særlig lett er den heller ikke.
    Ja, det er sant! Prøvde å løfte en inn i bilen min for et par år siden, og det var jammen ikke lett.

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Go er rimelig genial. Bedre å trille enn buggis og også bedre plass i setet.

Jeg har s3 og buggis. ville helt klart valgt buggis. Den er god å trille lett og liten sammenlagt. s3 er stor og tung i forhold.

Veteranmedlem
    Rykte
    Gus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Meldinger
    3,690

Tror jeg hadde gått for Buggis, hadde Brio Go hatt helt flat liggestilling hadde jeg gått for den, men det har den jo ikke....

Seniormedlem
    Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Sitat Opprinnelig postet av Ellaell Vis post
    Det var synd. At den blir liten er for så vidt noe jeg kan leve med så lenge vi har en vogn til som blir mindre til ferier og helgeturer (når vi skal ha mye med). Men det blir raskt en del løfting inn og ut av bil osv og da er det greit at vognen veier minst mulig. Det samme i oppoverbakker -det blir raskt nok vekt på barn og ting under.

Synd ikke Brio Go har full liggestilling ja for egentlig liker jeg vel best å ha en kombivognløsning hvor en har mykbag rett i sportsvogndelen....

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Sitat Opprinnelig postet av Gus Vis post
    Tror jeg hadde gått for Buggis, hadde Brio Go hatt helt flat liggestilling hadde jeg gått for den, men det har den jo ikke....
    Buggis har jo alt annet enn helt flat liggestilling
    Hoftene ligger i knekk og hodet er en god del høyere enn rompa.

Veteranmedlem
    Rykte
    Gus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Meldinger
    3,690

Sitat Opprinnelig postet av snuppa Vis post
    Buggis har jo alt annet enn helt flat liggestilling
    Hoftene ligger i knekk og hodet er en god del høyere enn rompa.

jo det er jo sant det... Men den ser jo bedre ut enn Go??????? tenker på ett lite barn som akkurat har sluttet med bagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Seniormedlem
    Emmeline81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,762

Sitat Opprinnelig postet av Maika Vis post
    Det var synd. At den blir liten er for så vidt noe jeg kan leve med så lenge vi har en vogn til som blir mindre til ferier og helgeturer (når vi skal ha mye med). Men det blir raskt en del løfting inn og ut av bil osv og da er det greit at vognen veier minst mulig. Det samme i oppoverbakker -det blir raskt nok vekt på barn og ting under.

Synd ikke Brio Go har full liggestilling ja for egentlig liker jeg vel best å ha en kombivognløsning hvor en har mykbag rett i sportsvogndelen....
    Da utgår jo både Go og Bugaboo, ingen av de kan bruks med softbag. Jeg kunne ikke hatt Bugaboo som eneste vogn, Go har jeg bare trillet i butikken og kan ikke uttale meg om hvordan det er å trille den ute. Har S3 nå og er veldig fornøyd med den.
    Felix 06.05.06 Emma 18.12.08

Seniormedlem
    Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Sitat Opprinnelig postet av Emmeline81 Vis post
    Da utgår jo både Go og Bugaboo, ingen av de kan bruks med softbag. Jeg kunne ikke hatt Bugaboo som eneste vogn, Go har jeg bare trillet i butikken og kan ikke uttale meg om hvordan det er å trille den ute. Har S3 nå og er veldig fornøyd med den.
    Synes faktisk S3 virker som den perfekte vogn. Mulig jeg må dra på butikken igjen og løfte litt på den Særlig siden jeg har en P&T som er utrolig, lett og tar minimalt med plass så tåler jeg vel å ha en vogn som er litt tyngre.

Selv om jeg synes det er greit med softbag vil jeg gjerne ha en duovogn først og så sportsvogndel så lenge både bagvognen og sportsvogndelelen fungerer bra. Må inrømme at jeg ble litt betenkt med tanke på Buggis at bena er i en knekk....

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953

Jenta mi begynte med buggis sittedelen da hun var 9/10 mnd. Hun både satt og sov veldig godt i den til tross for at beina lå i knekk. Eneste ulempen er at jeg synes den ble fort trang. Da hun var rundt 2 år begynte sittedelen å bli for liten til henne. Nå har hun ikke brukt den siden sent i høst og lillesøster har overtatt den.

Vi begynte med buggis sportsdel når jenta vår var mellom 6 og 7 mnd. Hun ville ikke ligge i bag mer selv om hun hadde god plass. Da må jeg si at buggisen er genial. Hun sitter veldig stødig og fint i den pga at den ikke er så stor og soving er heller ikke noe problem. Den har jo ergonomisk riktig liggestilling

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

Maika: Lånte en S3 av en venninne for å teste og syntes ikke den var så tung, jeg. Skjønner godt du ønsker deg en vogn med duobag. Det kan du bestille hos www.lilleprinsen.no. Stor og fin bag!
    05
    08

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine