+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Tilvenning flaske?

Pia2
    Gjest

Tilvenning flaske?

Hei,

her fullammes det, men jeg vil at vesla skal lære seg å ta flaske. Vi skal nemlig på fest om 1 mnd, så da må hun ta flasken ellers blir det en kort fest på meg...

Hvordan er det best å gå frem? Jeg pumper meg og gir henne melk fra flaske hvor ofte (hver dag?) og når (før eller etter pupp)??

PS. Vesla liker ikke smokk...

Håper noen har gode tips!

Pia

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    PollyJean sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    291

Sv: Tilvenning flaske?

Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd, kan bare fortelle hva vi gjorde. Jeg pumpet meg og ga ham så flaske med melka i stedet for puppen. Den spiste han med stor lyst, så vi trengte ikke å forske veldig mye videre i problematikken. (Men vår lille tass har også vært veldig ivrig på smokken og alt annet det går an å suge på, så jeg hadde en mistanke om at det ville gå greit.) Første gang han fikk flaske var han kanskje tre uker gammel. Ville introduserer den tidlig for å sikre at han ble vant til begge deler.

Siden har han fått mm på flaske med ujevne mellomrom, og han aksepterer den hver gang. Har altså ikke trengt å holde i gang noe flaskeregime for å unngå nekt.
    De eneste gangene han tuller, er hvis han er mett (naturlig nok). Jeg ville derfor definitivt råde deg til å prøve med flaske første gang når han er skikkelig sulten!
    Storebror E: mars 09
    Lillebror E: august 11

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Timar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    484

Hei! Vi gir også mm på flaske med ujevne mellomrom, det har aldri vært noe problem. Nå er det stort sett sambo som gir flaske da, mulig det er lettere for ham enn en mamma med pupper? Har uansett ikke vært noe problem her.

Har hørt at de bør få flaske 2 ganger pr uke for at de ikke plutselig skal begynne å nekte å ta flaske! Så ofte får ikke frøkna flaske, men passer på å øve litt i forkant av hver gang puppene skal ut på vift
    '09

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    pusi1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Vesterålen
    Meldinger
    2,427

Her tar han kun avvent sine flaskesmokker, de er såpass store at det går greit Han nekter smokk og vi gir han flaske med ujevne mellomrom når han er sulten

97,99,03 og 09

Jeg begynte helt i begynnelsen å gi litt kokt vann på flaske før jeg måtte begynne med mme 1-2 ganger pr dag og det gikk fint. Synes det er viktig å venne de til ganske tidlig, for da kan de nekte å ta flaske når man begynner senere.

Seniormedlem
    monica75 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nannestad
    Meldinger
    2,981

Får ikke min til å ta flaske ennå. Begynte tidlig med å prøve dette, men ville ikke. Han er vant til smokk. Men tenkte å prøve en smokk med 2 eller 3 hull. Jeg er veldig lettmelka, så han må jobbe mer for å få melk ut av flaska.
    Storebror 24.05.05 Lillebror 11.03.09

Supermedlem
    L81 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    606

Hun tok flaske med en gang. Da var hun 6 uker. Første gangen pumpet jeg ut melk og ga henne, så det ikke skulle bli to nye ting på en gang. Neste gang ga jeg mme, og det gikk ned på høykant. Så lenge det kommer mat så er hun fornøyd
    Ei lita kom til verden 12. mars 2009

prøv MAM flasken. vet at mange barn som blir ammet liker den.. eller NUK.
    En stor og en liten.

Her jobbes det også med flasketilvenning.. Han NEKTER å drikke av flaske.. Og vi har prøvd endel ganger. Med storebror var dette aldri noe problem, så dette er nytt for meg.. Det hadde vært deilig om pappan kunne gitt flaske av og til så jeg kan være litt mer borte fra heimen av og til.

Vi har kun prøvd med aventflasker, siden vi har mange av disse fra før. (har kjøpt en del nye smokker til flaskene. Ikke en bra investering..)
    Men i dag har jeg sendt mannen til å kjøpe mam-flaske. Lillegutt liker tutt, og bruker de fra mam, så jeg tenkte at dette kanskje ble mer populært, får se..

Jeg prøver å gi flaske før pupp, og dersom han skulle finne på å drikke, vil jeg pumpe meg. Men dersom han er veldig sulten blir han jo bare sint. Dvs han blir jo sint uansett.. Så da prøver jeg heller etterpå, eller i mellom.

Jeg tenker at det beste er å tilby flaske nå og da, uten å presse. Da tror jeg det bare blir verre, og han blir sintere og sintere på den dumme flaska..

Lykke til. For noen går jo dette veldig glatt, håper det blir sånn hos deg.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine