+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Bilferie

Uregistrert
    Gjest

Bilferie

Noen som har kjørt fra Norge til Frankrike eller Spania med små barn. De er 4 og 5 år. De liker jo å kjøre bil, men kan det bli litt langt? Vi skal ha noen uker ferie og lurer på å kjøre i europa. Tenkte først i frankrike, men er ute etter en feriebolig. Men er ikke langt unna til Spania, ser de har noen flotte ferie boligere i Barcelona.
    Erfaringer mottas med takk!!

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Maika sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Meldinger
    2,912

Sv: Bilferie

Har ikke kjørt langt utenlands, men har et tips dvd spiller i baksetet
    Stolt mamma til knoll , tott og lille "petronella" 09 .

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elliva sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    330

Vi planla å kjøre til Frankrike i fjor, men måtte fly pga at mannen min hadde operert hånda. Er nesten avhengig av å kunne bytte sjåfør.

Vi har tre barn som liker godt å kjøre bil. 3, 5 og 8 år i fjor). Vi hadde kjøpt billetter til Kielferja. Sjekka først hvor mye det kosta å sette bila på toget i Tyskland, og så våkne opp i Frankrike. Men av diverse grunner valgte vi ikke det.

Vi satset på at reisen skulle være en del av ferien. Satte av 3-4 dager hver vei, med hotell og mange raster i tankene. Vi ville ha med bil, og syklene våre, så for oss var det et godt alternativ.

Men altså; ble ikke noe av denne gangen. Men vi kommer til å gjøre det senere. Bare ta goood tid. Men tror ikke det må gjøres for å spare penger...

Uregistrert
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Elliva Vis post
    Vi planla å kjøre til Frankrike i fjor, men måtte fly pga at mannen min hadde operert hånda. Er nesten avhengig av å kunne bytte sjåfør.

Vi har tre barn som liker godt å kjøre bil. 3, 5 og 8 år i fjor). Vi hadde kjøpt billetter til Kielferja. Sjekka først hvor mye det kosta å sette bila på toget i Tyskland, og så våkne opp i Frankrike. Men av diverse grunner valgte vi ikke det.

Vi satset på at reisen skulle være en del av ferien. Satte av 3-4 dager hver vei, med hotell og mange raster i tankene. Vi ville ha med bil, og syklene våre, så for oss var det et godt alternativ.

Men altså; ble ikke noe av denne gangen. Men vi kommer til å gjøre det senere. Bare ta goood tid. Men tror ikke det må gjøres for å spare penger...
    Takk for svar, surft litt mer etter at jeg la inn denne tråden. Kom over at det er mulig å sette bilen på toget og komme f.eks frem st.tropez. Og da får jo barna ett avbrekk med både båt og tog. Tenkte å leie en ferieleilighet eller noe sånt.
    Vet du hvor mye det toget som tar med bil koster? Vi er 2 voksne og 2 barn.

Medlem
    Elliva sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    330

Da jeg sjekka synes jeg det var sjokkerende dyrt! Se på nsb sine sider, så får du en link til sidene i europa. Men det som gjorde at vi bestemte oss for å ikke gjøre det var at vi måtte ha gått av helt nord i Frankrike, klokka seks om morgenen. Altså ta toget elleve om kvelden, og så gå av igjen "uthvilt" klokka seks. Til en stiv pris. Ikke så aktuelt Men skulle vi tatt toget helt syd hadde det vært noe å vurdere igjen, ja. Vet at det blir fort utsolgt på disse turene, så dere må sjekke fort. Ville ringt NSB, jeg.

Medlem
    Lurveline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    332

Vi kjørte til Spania nå eldste dattera var 3.5 år, det gikk strålende. Vi tok Kiel fergen først, fra Kiel og ned brukte vi to dager(en overnatting i Lyon)

Det spørs jo veldig hvordan barn man har, jeg kunne f.eks aldri gjort det samme med minsten på 4.5 år, det hadde ikke blitt noen koselig bil tur akkurat
    Verdens heldigste mamma til
    Elias -05 Eline -96
    Fostersønn Francis -96

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine