+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 25

Diskusjon: Lån og inkasso..

  1. #1

    Lån og inkasso..

    Jeg har et par innkassosaker fra mine yngre dager som jeg har betalt ned på i en evighet føler jeg, men jeg føler ikke de minker noe særlig. Disse annmerkningene gjør jo at jeg ikke kommer noen vei, og jeg begynner jo å få lyst til å kjøpe bolig etterhvert.. har jo hørt om disse kommunale 1 .gangs lånene...? noen som vet endel om dem??
    og jeg leste nettopp at annmerkninger nå slettes med det samme de er betalt nå i motsetning til 5 år før...
    Tenkte det beste er å ta ett lån som får dekket dette slik at jeg kun har en ting å betale på.. det er vel ikke mere enn 40 000 kanskje... men alikevel.. dumskap som ung er ikke noe å spøke med..

    men.. jeg får jo ikke noe lån pga disse sakene, og jeg får jo ikke betalt de ned før jeg får ett lån...

    Noen som har noen ideer....? hva med kausjonister? hvordan fungererer det? Og hvordan er det med boliglån som enslig? er det mulig? hvor mye kan man få låne..?

    Jeg trenger ingen pekefingre, jeg vet godt hvilke tabber jeg gjorde før og poenget nå er at jeg har kontroll over økonomien nå.
    En stor og en liten.

  2. #2

    Sv: Lån og inkasso..

    kausjonist fungerer slik at en person stiller med sikkerhet for deg.
    så om du ikke klarer å betale lånet du tar opp, vil det gå utover kausjonisten og verste fall så må han ta over hele lånet ditt.

    boliglån som enslig skal jo vel gå, men det avhenger jo alt om din økonomi.
    om du tjener nok til å kunne forsvare et lån.
    de kommunale 1.gangslånene skal iallefall være gode av det jeg hører.

    1.hjemslån kan man også få i banker.
    hvor mye du kan låne avhenger som sagt av din inntekt.
    du får ta et møte i banken der de går over hvor mye du tjener, hva faste ugifter er, om du har bil eller andre lån osv, så får du se om du kan få et lån eller ikke.

    lykke til
    "I am not afraid to keep on living, I am not afraid to walk this world alone..."

    Aug, 2005

    "Strength of my life" 2007

    25.07.2009


  3. #3

    Sv: Lån og inkasso..

    jeghar ikke bil, og håndterer i dag en husleie på 9000 kr.NÅ har jeg kun overgangstønad og tre barnetrygder, ett bidrag, ett bidragsforskudd, bostøtte. til høsten vil jeg få betydelig bedre råd. Da vil jeg i tillegg til dette ha studielån/stipend (ca 7000? i mnd) stønad til barnetilsyn for begge to, og evt kanskje bidrag for minsten men det regner jeg ikke med..
    En stor og en liten.

  4. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,059

    Sv: Lån og inkasso..

    Det beste for å bli kvitt lån er ALLTID betal mer enn minimumskravet. Bruk feriepenger, skattepenger, bursdagspenger (kjipt, jeg vet, men lån er kjipere). Betal ned så mye du kan, hver måned og bare bli kvitt f--skapet. Lykek til snuppa

    Awake and unafraid
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.

  5. #5

    Sv: Lån og inkasso..

    det er bare å ta med seg alle slike tall ned til banken å gå igjennom hva du har og hva faste utgifter man har, så vil du se om du har råd

    siden du får stipend/studielån så vil du i august få en ganske stor sum der, da ville jeg brukt disse til å betale ned masse på lånet ditt

    lykke til, bare å ta en time i banken iallefall for det koster ingenting
    "I am not afraid to keep on living, I am not afraid to walk this world alone..."

    Aug, 2005

    "Strength of my life" 2007

    25.07.2009


  6. #6

    Sv: Lån og inkasso..

    ja jeg kan gå til banken min på mandag. takk for svar.
    En stor og en liten.

  7. #7
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Lån og inkasso..

    Spør litt på siden; hva skal til for å få gjeldssanering? Har et studielån som har gått til inkasso. Har drevet å betalt det ned i årevis men har ikke råd til å betale nok. Ble tatt opp lån for å overleve, overhode ikke til luksus. Så ingen pekefingrer takk.

  8. #8
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Farmen
    Meldinger
    11,132

    Sv: Lån og inkasso..

    Så lenge du har inkassosakene på deg, tviler jeg på du får eget lån. Dessverre, men slik er systemet blitt i dag. Hjelper ikke om du har kausjonist, du får selv heller ikke stille som kausjonist eller medinnehaver om lånet står på andre, så lenge du har anmerkninger. (Slik er det hvertfall der jeg jobber). Dersom du betaler dem ned, kan de som sagt slettes umiddelbart.

  9. #9

    Sv: Lån og inkasso..

    Det er jo en ond sirkel.. man kommer seg ikke ut av det..
    En stor og en liten.

  10. #10
    Supermedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Annba sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    på høyden!
    Meldinger
    1,364

    Sv: Lån og inkasso..

    En nær bekjent av meg som er enslig forsørger slik som deg, har nesten 30.000,- utbet i mnd medregnet alt av stønader.
    Allikevel har hun slitt og slitt for å få lån til å kjøpe bolig.
    Der hun bor nå koster det 9000,- å leie, og det klarer hun fint, men hun vil gjerne ha noe eget.
    Et lån på ca 1 mill ville kommet på i overkant av 5000,- pr mnd, men allievel ble hun nektet!
    Grunnen?
    Hun har bare kontrakt på en 30% stilling + jobb etter behov.
    Behovet er stort, så hun jobber så og si 100%, men siden det ikke er kontraktsfestet så kunne de i utgangspunktet ikke hjelpe henne.
    Bankene har visst svært strenge rammer å forholde seg til i disse finanskrisetider.

    Anyway, hun fik til slutt lån likevel da.
    Etter å ha vært i kontakt med alle tre bankene i byen flere ganger.

    Så stå på, ikke gi deg!
    Jeg kan til en viss grad forstå at bankene ikke vil cashe ut det som er opphavet til betalingsanmerkningene dine. Regelverk er regelverk...
    Men på den annen side så må de jo være interessert i å ha kunder som så tydelig ønsker å gjøre opp for seg???

    Vet alt om ¨å drite seg ut i ungdommen og gå på en økonomisk smell.
    Heldigvis var jeg så usannsynlig heldig at jeg fikk låne en stooor sum privat av et familiemedlem, slik at jeg fikk gjort opp alt der og da.
    Så jeg skjønner at det er frustrerende.
    Keiserinna '03 Kronprinsen '07 Lynvingen '09
    ............................Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
    "Vær alltid en førsteklasses utgave av deg selv - og aldri en andreklasses utgave av noen andre"!
    ..............................................- JUDY GARLAND-

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine