+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Tidl. bruker
    Gjest

Fly med småbarn på 2 mnd og 1 1/2 år

Hvordan er det å reise med små barn på fly?
    Skal reise til Spania med mine 2 minste (2 mnd og 1 1/2 år) om ett par uker, mens sambo er på jobb. Har aldri reist på fly med noen av de og er litt redd for hvordan det blir til å gå.
    Flyreisen tar 8t og 35 min, og flyet går om kvelden. Hvordan er det med små barn på flyet? kan jeg ta med bærebagen inn på flyet så tulla kan sove i den eller må jeg ta med bilstol eller noe slik?
    Hva burde jeg ha med inn på flyet til de minste?
    Kan jeg ta med tvillingvogn, eller må jeg finne noe annet?
    Trenger jeg å ta med bilstoler til dem, og hvordan sjekker jeg dem inn?

Tror jeg har tatt meg vann over hodet
    Sist endret av Tidl. bruker; 01-07-2009 kl 22:14

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    9,721

Sv: Skal ut å reise med 2 små barn og trenger litt info før flyreise o.l

Jeg trodde faktisk ikke at du hadde lov å reise alene med to små barn under 2 år, jeg. Så det ville jeg faktisk sjekket opp i i morgen.
    Jente 05
    Gutt 08

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,473

Sv: Fly med småbarn på 2 mnd og 1 1/2 år

Det jeg vet, er at barn under 2 år ikke har eget sete. Tror mann kan få reservert plass helt fremst i flyet, der har de en seng som er fast i veggen der minste kan ligge.

Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å reise alene med 2 så små barn, ser for meg at det blir veldig slitsomt, og ikke minst, jeg hadde ikke hatt kontroll.....

Tidl. bruker
    Gjest

Sv: Skal ut å reise med 2 små barn og trenger litt info før flyreise o.l

Sitat Opprinnelig postet av millact Vis post
    Jeg trodde faktisk ikke at du hadde lov å reise alene med to små barn under 2 år, jeg. Så det ville jeg faktisk sjekket opp i i morgen.
    Bestilte turen på www.startour.no og der oppførte jeg at jeg hadde barn på 0 og 1 år.

Har sjekket, og det man kan ikke det på www.ving.no.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kii sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Eidsvåg
    Meldinger
    1,879

Har du bestilt eget sete til dem? Hvis ikke, så bør du ringe reiseselskapet og få avklart om det finnes plass i flyet fremme med en slik kurv eller hva det nå er. Hvis ikke så har du i grunn et problem. Du har jo bare et fang, og der må jo eldste sitte.

Vi skal reise med startour, og der fikk vi beskjed om at man kunne ta med bilsete inn hvis det gikk inn under målene for håndbagasje. Det kom til å gå på bekostning av annen håndbagasje.

Synes det virker litt rart at du fikk lov til å ha to barn med deg, trodde heller ikke at det var lov. Ikke for å være en partypooper, men hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt reiseselskapet og fått bekreftet at dette er i orden.

Uansett så anbefaler jeg deg å skaffe deg et elastisk sjal, og høre om det er mulig å låne vogn på flyplassen frem til gaten. Det må jo være så og si umulig for deg å komme deg på flyet med to små, hvis du ikke får bruke en paraplytrille til den største, og bære den minste.

Supermedlem
    Givenchy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Snart i eget hus!
    Meldinger
    667

Jeg tror ikke det er noen flyselskap hvor du har lov til å ha med to spebarn (under 2 år). Det er imidlertid som oftest tillatt dersom du betaler barnebillett til den ene slik at den får et eget sete, kan da ha med bilstol som barnet sitter i. Jeg gjorde det når minstemann var nyfødt og snuppa var 1 år og 10 mnd, men hun var da så stor at hun greide å sitte skikkelig i setet selv og trengte ikke bilstol.

Jeg ville nok tatt en telefon til startour og sjekket at du faktisk får lov til å ha med deg begge to alene. Det er jo fryktelig dumt hvis du kommer på flyplassen og så blir nektet å være med...

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    annka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    nordnorge
    Meldinger
    2,467

Kan ikke helt skjønne at det skal være ulovlig og reise med 2 små barn???
    Om det er lovlig, tror jeg det går helt fint...
    Ta med tvillingvogn.. og bæresjal til den minste...Ha en god trillekoffert og ei stelleveske, ikke mer bagasje...Du har ikke flere armer...

Snakker av erfaring Var på tur alene med 3 barn ,en vogn, en drøss bagasje...ikke alle som var behjelpelige...Og vi byttet framkomstmiddel hele tida..skulle vært blekksprut...

Minsten henger fint på deg under reisen i et sjal, så er det kun et barn og holde styr på...Seler i stellevesken er litt lurt, i tilfelle minste vil ha mat og den andre helst vil løpe avgårde...kan også være greit med ei liten veldig lett paraplytrille (som kan stroppes på kofferten når den ikke brukes) som går som håndbagasje, i tilfelle mellomlandinger og korte turer ellers, til den største når minste henger i sjal...

Allt går om man vil....Bare innred deg praktisk, slik at du unngår situasjoner der du må slippe ett av barna... det største forsvinner raskt i folkemengder.. Kos dere
    Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..

Seniormedlem
    annka sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    nordnorge
    Meldinger
    2,467

Jeg ville ikke tatt med bilstoler...du klare ikke bære allt uansett..sats på buss til og fra hotellet og ellers spaser med vogna...Hvis du har bærebag i tvillingvogna ville jeg tatt den inn på flyet til ungene,de kan vel bruke den etter tur, allt ettersom hvem som sover og hvem som trenger mat...
    Stolt mamma til 4 gutter og ei lita prinsesse..

Seniormedlem
    Kii sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Eidsvåg
    Meldinger
    1,879

Årsaken til at flere flyselskap ikke ønsker to spedbarn på kun én voksen, er i tilfelle det skulle skje noe. Da er det vanskelig for én voksenperson å ta vare på begge ungene. Hvis man heller ikke har bestilt ekstra sete til barna, så er det faktisk ingen steder å plassere barn nr 2.

Supermedlem
    Givenchy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Snart i eget hus!
    Meldinger
    667

Nå vet jeg ikke hva som er årsaken til at man bare får ta med et spedbarn pr voksen hos alle flyselskapene, men hos SAS fikk jeg ihvertfall beskjed om at man bare kunne ha et spedbarn på fanget, det andre spedbarnet måtte da evt. sitte i eget sete.

Og en ting er jo hva som er tillatt, en annen ting er jo hva som er praktisk gjennomførbart. Å ha to barn på fanget i over 8 timer i et trangt flysete høres ganske grusomt ut...

Når det gjelder å ta med bærebag inn på flyet synes jeg ikke det høres spesielt praktisk ut heller. Det er jo ikke spesielt god plass mellom setene, så da må du ha den på fanget hele turen.

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine