+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 36

Diskusjon: Vedr trampoliner

utvandrern
    Gjest

Vedr trampoliner

Jeg har vært borte fra Norge i ca 10 år, og kom hjem i fjor. Mye har skjedd på de årene, blant annet har nesten alle husene har jeg bor iallefall hver sin kjempestore trampoline i hagen. Er det noen spesiell grunn til det? Skjønner at man hopper i den, ja, men. Har ikke barn i den alderen ennå så jeg forstår bare ikke helt. Hvorfor? Mote? Når skjedde dette? Og skjer det ikke ulykker? For meg ser det litt rart ut egentlig, men det er kanskje en vanesak. Masse flotte hus og nydelige hager, og nesten alle som en har en slik svær blå sak i hagen.

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,013
    Blogginnlegg
    4

Sv: Vedr trampoliner

Vi har ikke trampoline men jeg forstår hvorfor folk har det. Det er utrolig morsomt å hoppe på Det startet vel sikkert på den måten at naboen hadde det så maste ungene i neste hus eller unger som var innom for å leke på sine foreldre om å få sin egen trampoline. Helt til annenhver hage i Norge har det Selv har alle våre tre naboer med barn trampoline, så vi er nok litt sære som ikke har det

Mote/farsott

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *star* sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Hamar
    Meldinger
    7,452

Sitat Opprinnelig postet av Helene Harefrøken Vis post
    Mote/farsott
    Nja, jeg har hatt min i 12 år Dog har den ligget i garasjen til mamma og pappa de siste 10 årene da vi ikke har hatt noen hage å sette den opp i. Men siden vi flytta i fjor så kom den opp nå i våres ja
    Skravlebøtta febbis 2005 og krølltoppen januar 2007
    Da er de første 10 kiloene borte, nå er det 5 igjen

Muggirator
    Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,081

Det kom vel for fullt for en 3-4 år siden tror jeg. Jeg er imot trampoliner etter noen jobbeår på sykehus. Har en bekjent som har brukket ryggen, min søster har slått ut alle fortennene nede og jeg har hørt mange fryktelig historier...

Jeg er altså veldig skeptisk og mine barn får ingen trampoline i hagen. Jeg er så sær at de heller ikke får lov til å hoppe, iallefall ikke uten tilsyn.

Og ja... det ser helt teit ut med sånne SVÆÆRE blå ialle hager bortover veien..
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    22,246

Nei, det er mer enn 3-4 år siden denne trenden startet. Minst 10 år her hvertfall. De eldste "trampolinehopperne" har barn selv nå.

Vi har trampoline i hagen, til stor glede for både store og små. Poden blir aldri lei av å hoppe, og for min del er det faktisk god trening. Selvsagt kan det skje skader, men jeg tror faktisk faren er større på sykkel enn på trampolinen, så lenge man har visse regler for hoppingen. Vi har selvsagt sikkerhetsnett, festet innenfor fjærene.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

2005 2010

Seniormedlem
    Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    1,612
    Blogginnlegg
    48

Jeg syns trampoline er gøy for min egen del. Og så har jeg jo lest at det er jo en kjempefin måte og aktivere hele familien på. Barn sitter mye mer stille nå for tiden enn da jeg vokste opp så en trampoline er nok investering i helse... ja ulykker skjer..men det gjør det vel om man klatrer i trær også.

Seniormedlem
    Rykte
    gricar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,439

Trampoliner er moro for ungene og hoppe i og det er god trening, men selv er jeg veldig imot det, selv når det er sikret. Mye ulykker, av bruddskader, hodeskader o.l.

Moro ja, men jeg har ikke og kommer ikke til å kjøpe det

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,336

Sitat Opprinnelig postet av geysirland Vis post
    Jeg syns trampoline er gøy for min egen del. Og så har jeg jo lest at det er jo en kjempefin måte og aktivere hele familien på. Barn sitter mye mer stille nå for tiden enn da jeg vokste opp så en trampoline er nok investering i helse... ja ulykker skjer..men det gjør det vel om man klatrer i trær også.

Signerer nesten alt.
    Jeg kan ikke hoppe selv fordi ryggen min tåler det ikke, men barna elsker den.
    Tar man forhåndsregler med sikkerhetsnett og antall personer på trampolina samtidig, så unngår man de fleste uhell.
    Har vel en sammenheng med at tidene forandrer seg. Ta for eksempel sykling.
    Når jeg var lita begynte vi å sykle på 2 hjulinger rundt skolealder, som da var 7 år. Dagens 7-åringer har syklet i en 4 år allerede, noe de langt fra har utviklet synet til eller annen forståelse for trafikken. Sikkerheten bunner vel i hvordan vi som foreldre takler det og setter grenser.

Muggirator
    Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,081

Sitat Opprinnelig postet av Niobe Vis post
    . Selvsagt kan det skje skader, men jeg tror faktisk faren er større på sykkel enn på trampolinen, så lenge man har visse regler for hoppingen. Vi har selvsagt sikkerhetsnett, festet innenfor fjærene.
    Jeg er nok helt sikker på at det er flere skadene på trampoline enn på sykkel altså. Vet iallefall at de legene jeg jobbet for huffet seg veldig over denne trenden.

Jeg er på ingen måte hysterisk, men akkurat trampoline har jeg respekt for..
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kii sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Eidsvåg
    Meldinger
    1,653

Personlig kunne jeg aldri hatt en diger trampoline i hagen. Ikke fordi jeg er i mot at barnet mitt skal få hoppe, men fordi jeg ikke ønsker å ha en trampoline som tar opp hele hagen min. I tillegg så har vi en haug med nabounger som løper rundt i nabolaget, som garantert ikke hadde klart å holde seg unna. Jeg ønsker ikke å ha ansvar for om naboens unger brekker bein eller armer. Så det er helt uaktuelt her hos oss.

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine