+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 23
    Uregistrert
    Gjest

blæ En unge stakk istykker teltet jeg kjøpte til våres barn

Mine to barn har vært på ferie i over en uke. Dagen før de kom hjem så kjøpte jeg et telt med tilbehør til dem. For å overraske dem.
    Samme dag som de kom hjem og de tok teltet ut, så var det en jente borti gata her som sparket og stakk med spiker inn i teltet. Så nå må vi kaste hele greien.

Mitt eldste barn fortalte moren hennes, og mora bare sa: Uff da, det var dumt av henne. Hun skal få kjeft.

Jeg ser rødt for å si det sånn. For det er ikke normalt at et barn på 6 år stikker i stykker andres eiendeler. Og moren står der og ikke engang tilbyr seg å ordne opp i dette.
    Det er LANGt fra normalt.
    Jeg har har hatt barn i over 13 år, og har aldri selv opplevd noe sånt skje av dem.
    Tenkte å ta meg en tur i morgen og si til moren at hennes datter ødela presangen vår til våres døtre. Og jeg vil kreve erstatning.
    Hva syns dere?

Hjelpeadmin
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,013
    Blogginnlegg
    4

Sv: En unge stakk istykker teltet jeg kjøpte til våres barn

Jeg forstår godt at du er sur, hadde blitt sur selv. Men jeg er nok ikke personen som tropper opp på trappen for å kreve erstatning

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mex sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hedmark
    Meldinger
    1,357

Et telt koster nå ganske mye penger, så jeg hadde nok kanskje forlangt erstattning jeg også ja. En 6-åring vet at slike ting gjør man bare ikke.

Muggirator
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,081

Herregud, jeg må si jeg blir satt ut av foreldrene til NM-damene sine nabobarn altså. Er det virkelig så mange frekke barn der ute, og når foreldrene får beskjed så ordner de ikke opp?? Vært mange tråder om frustrasjon over nabobarn.

Jeg skjønner godt at du vil ha erstatning og hadde jeg vært tøff nok hadde jeg nok gjort akkurat det samme. Jeg hadde nok feiget ut og tatt en telefon istedet

En seksåring vet godt forskjell på rett og galt, selv min treåring vet at man ikke skal stikke hull i ett telt med spiker.
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

Jeg tror nok jeg hadde tatt en prat med foreldrene her. Kjøpte forøvrig telt til vesla på KID, sommertilbud 125 kr.for telt,sovepose,sekk leike kikkert-kompass-forstørrelsesglas og drikkeflaske.Sikkert ikke superkvalitet men moro lell synes vesla.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    roxette sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Jørpeland- Rogaland
    Meldinger
    2,889

Dette høres helt absurd ut. Mora til denne jenta burde jo tilbydd seg å betale utgiftene for det teltet...

Gå bort å snakk med foreldrene hennes. Si at teltet var helt nytt, vis gjerne kvitteringen på hva det koster, og si at du gjerne vil ha penger for det så du kan kjøpe nytt telt.

Det er deres datter som har ødelagt teltet, så da er de pliktige til å betale syns jeg...

Men var du vitne? Tok du henne på fersken? Er du sikker på at det bare var denne jenta, eller kan dine barn ha vært md på det?
    Jente,22.01.06, Gutt, 15.03.07, Jente 02.01.2009.

hvor var du da dette skjedde?
    eller barnets mor?
    var dette i hagen din?

uansett så synes jeg at om det kostet en del så burde du snakket med de ang erstatning.
    "I am not afraid to keep on living, I am not afraid to walk this world alone..."

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    6,361

Herrej så råttent gjort! Jeg hadde nok tatt en telefon jeg og tror jeg..
    Awake and unafraid
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.

herregud det finnes så utrolig tafatte foreldre.. jeg hadde tilbudt meg å betale et nytt telt.. selvfølgelig.

jeg tror ikke jeg hadde turt å krevd erstatning selv men håper du gjør det.
    En stor og en liten.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lied74 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,820

Jeg hadde så absolutt tatt dette opp med moren, men jeg hadde vært 100% sikker på at det var kun denne ene jenta som hadde gjort dette alene og uten "kreative" innspill fra andre.

vi har ihvertfall nok av unger rundt oss som er rolige og fornuftige alene, men når de er sammen blir det ofte 1+1=3
    Lied74 og mars 2003 og februar 2008

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine