+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 28

Diskusjon: Vasking

Uregistrert
    Gjest

Question Vasking

Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg lurer på hvordan dere vasker barna deres?

Datteren min er 5 år, og vi bruker fremdeles stellebordet. Er det egentlig litt flaut å si? oops: Vi gjør det fordi det er enkelt å komme til, uten at mor med dårlig rygg må bøye seg så mye. Hun dusjer innimellom selvfølgelig, og da vasker hun seg selv (utenom håret da), men jeg dusjer henne ikke hver dag. Vi har ikke badekar. Det savner jeg.
    Jeg føler jo hun begynner å bli litt stor for stellebordet nå...

Hva gjør deres barn i samme alder? Vasker dere dem, eller vasker de seg selv? På gulvet? Dusjer/bader de hver dag?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rosin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    1,051

Sv: Vasking

Mellomste er 4, og vi har ikke brukt stellebord siden hun sluttet med bleier. Hun dusjer/bader 2-3 ganger i uken, ellers vaskes hun nedentil med klut om kvelden. Det gjøres mens hun står med bena litt fra hverandre eller jeg løfter ene foten hennes litt.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Abritta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,081

Begge mine vasket seg stort sett selv som 5 åringer. De gangene jeg evt hjalp til, så sto de på gulvet.
    Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et gjenferd fra et gammelt dødsbo

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    silkepels sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    På øya
    Meldinger
    9,256

Pappan bruker stellebordet på hun eldste (2,5 år). Det gjør jeg kun ved bæsjebleier.
    Ellers står hun ved vasken på en krakk. Jeg står på hennes venstre side, og bruker min venstre hånd foran magen hennes til å løfte hennes høyre ben. Så bruker jeg klut i høyre hånd og vasker henne sånn morgen, kveld og ved bleieskift.

Minste på 15 mnd bruker stellebordet også til tissebleieskift. Hun er ikke så stødig på ett ben enda.

Begge bader ved behov, men minimum 2 ganger pr uke.
    silkepels

Vi sluttet å bruke stellebordet for lenge siden. Syns det er enklere å legge henne på gulvet ved bæsjebleier, og ellers står hun.

Begge vaskes morgen og kveld i ansiktet og nedentil, og bader ca 1 gang i uken. De får så fort tørr hud, så de kan helst ikke bade oftere enn det.
    Når de vaskes nedentil gjør vi som de fleste andre her, enten bøyer de bena eller så løfter jeg ene foten litt.
    Storesøster 05 - Lillesøster 07
    Min kamp mot kreften Jeg er blitt frisk!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Dec 2005
    Meldinger
    950

har aldri brukt stelle bord.. i den alderen vasker de seg selv.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lijander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,316
    Blogginnlegg
    1

Her bader de stort sett hve dag. Både fordi de er kjempemøkkete, og fodi det er koselig.
    Ellers har vi ikke brukt stellebord siden minste var 3 mnd. Og hvis de ikke bader så vasker vi ansiktet, halsen, bak i nakken, under armene, hendene og mellom beina før de legger seg. Nå bruker begge mine bleie enda, så mellom beina blir jo vasket ved hvert bleieskift.
    Av mirakler får man grå hår
    Turbotrollet (07)
    Duracel (08)
    Nå vet vi hva kjærlighet er

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Phoeebee sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Sted
    Hillbillyhelvete
    Meldinger
    3,719

Størsten vasker seg selv med klut, og har gjort det en stund alt. Jeg er tilstedet og guider henne om hun ikke skulle gjøre det helt riktig. Minsten får rompa dyppet i vasken.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Drømmehagen
    Meldinger
    1,349

Mine bader i badekar nesten hver kveld fordi de som regel er blitt såpass skitne i løpet av dagen. Lillesøster elsker å dusje seg i sand i sandkassen, så bleien og hudfoldene under er som regel fulle av sand og småstein. Yoghurt i håret og snørr både her og der. Mer lettvint med karbad enn klut, synes jeg. Og så er det et koselig kveldsrituale.
    fiol
    med lykkebarna
    Hinkelpinkel 07 & Hopsidaysi 08

Jeg blogger om Hummer og Kanari

Supermedlem
    becky+1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    1,226

Junior er bare femten mnd så vi bruker stellebord.

Han bader eller dusjer annenhver dag minst (ofte hver kveld dersom han har lekt mye ute eller spiste mye selv) Da skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke vasker noe særlig de kveldene han ikke dusjer. Hender og fjes får seg en kjapp runde, men det er det. (vasker alltid litt under bleieskift da uavhengig når på døgnet det er)

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne diskusjonen

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine