+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Hvor ofte ammer dere?

Har hele tiden ammet Liam veldig mye, og det ser ikke ut til at det skal endre seg med det første.
    Ammer ca. hver time, annenhver time. Det forekommer ALDRI 3 timer mellom måltidene. Hadde trodd nå som han har blitt større at ting skulle bli bedre .
    Men kjenner det faktisk sliter på å amme såpass ofte. Føler ikke at jeg gjør noe annet enn å amme.

Lurer litt på om jeg har for lite melk eller for dårlig næring i melka, for så hyppig amming ved 4 måneders alder er vel ikke normalt?

Men hvordan er det med hyppigheten hos dere?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Linus mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    805

Sv: Hvor ofte ammer dere?

Her er det litt forskjellig alt etter hvilken tid på døgnet det er. Linus spiser mest om morgenen og på ettermiddag/kvelden. Da er det gjerne annenhver time. Ellers går det gjerne en 3-4 timer midt på dagen, da er vi gjerne på trilletur og han sover godt i vognen. Når han er lagt for natten, da sover han første økten ca 5-6 timer før det er mat igjen, men neste gang går det da bare en 2-3 timer før han vil ha mer
    18.04.2009

L vil også ha mat ofte. Som regel rundt annenhver time. Det går aldri mer enn 3 timer mellom på dagtid. På natta kan det gå 4-5 timer mellom måltidene.

Tror nok det er store variasjoner på hyppigheten. På ammehjelpens nettsider står det at det er vanlig med 5 til 12 ganger i døgnet, Ammehjelpen
    f.14.04.09

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    milla123 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    489

Varierer litt på dagtid her. Kommer an på om vi er hjemme eller ute på tur. I vognen kan han finne på å sove i 4 timer i strekk, men hvis vi bare er hjemme så går det som regel 2, max 3 timer mellom hver gang. Om natten sover han som regel en lengre økt i starten, fra kl. 19-rundt 24. Så er det mat igjen rundt kl. 02/03 og så rundt kl. 06.30.

Skjønner veldig godt at det er slitsomt med amming hver time. Spiser han godt når han spiser? Kan være at han bare spiser seg halvmett hver gang?

Filip 14.04.09

Sitat Opprinnelig postet av milla123 Vis post
    Spiser han godt når han spiser? Kan være at han bare spiser seg halvmett hver gang?
    Egentlig så tror jeg ikke at han alltid spiser seg mett, for noen ganger ammer han kanskje bare 5 min før han ikke vil ha mer.
    HS mente at jeg kanskje burde begynne forsiktig med grøt, men har liksom sett for meg å fullamme i 6 måneder.

Men skal se det litt an til 5 mnds kontrollen

Sitat Opprinnelig postet av Liams mamma Vis post
    Egentlig så tror jeg ikke at han alltid spiser seg mett, for noen ganger ammer han kanskje bare 5 min før han ikke vil ha mer.
    HS mente at jeg kanskje burde begynne forsiktig med grøt, men har liksom sett for meg å fullamme i 6 måneder.

Men skal se det litt an til 5 mnds kontrollen

Så lenge han følger vekstkurvene sine og virker fornøyd så er det ikke noe galt i å amme ofte. Bare pass på at ikke du selv blir utslitt av det. Mamming er viktigere enn amming!

Tror du det er en spesiell grunn til at han vil die ofte? Om du føler at han får ut godt med melk, så kan det kanskje være at han får for mye formelk. Har du hørt om det før? Kan finne litt mer info til deg om det hvis du er interessert
    Klovnejenta mars '06
    Turboprinsessa april '09

Magnus er snart 3 mnd. Det er sjelden det går mer enn 2 timer mellom ammingen, gjerne oftere. Jeg er sikkert på at jeg har nok mat, for stakkars Magnus gulper store mengder hele tia! Ikke så rart når han ligger med puppen i munnen støtt... Nå kan det jo være litt at jeg har lett for å gi ham pupp- selv om det kanskje ikke er det han egentlig vil også- men han tar gjerne imot.
    God guttene mine, 2006 og 2009.

Her er det stort sett amming hver 3.time på dagen.. Det går noen ganger nærmere 4 timer.. men det er sjelden..
    har siste amming i 10-11 tida på kvelden, og da sover han vanligvis til 05. Da ammer vi, også går det 2 timder før han må ha mere mat. Etter det går det hver 3.time....

Sitat Opprinnelig postet av Sjalabais Vis post
    Tror du det er en spesiell grunn til at han vil die ofte? Om du føler at han får ut godt med melk, så kan det kanskje være at han får for mye formelk. Har du hørt om det før? Kan finne litt mer info til deg om det hvis du er interessert
    Har tenkt på det med formelk selv, og tror han får mest formelk. Så har lest litt om det.
    Men i dag har vi vært ute på senter store deler av formiddagen, og da har han ammet mye mindre. Så tror kanskje også jeg har litt for lett til å gi han pupp uten å kanskje se om det er noe annet som hjelper først.

Sitat Opprinnelig postet av Liams mamma Vis post
    Har tenkt på det med formelk selv, og tror han får mest formelk. Så har lest litt om det.
    Men i dag har vi vært ute på senter store deler av formiddagen, og da har han ammet mye mindre. Så tror kanskje også jeg har litt for lett til å gi han pupp uten å kanskje se om det er noe annet som hjelper først.

Skjønner

Prøv deg fram og se hvordan det går, de vet jo å si i fra om noe er galt de her små kroppene
    Klovnejenta mars '06
    Turboprinsessa april '09

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine