+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 22
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Olasmamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    874

Ferie og lønnsspørsmål-noen som kan hjelpe?

Har vært i permisjon og skulle ha begynt å jobbe igjen nå i juli. Men siden vi ikke har barnehageplass i juli, så jeg meg nødt til å søke tre uker ekstra permisjon uten lønn. De andre ukene i juli har jeg ferie. Fikk utbetalt feriepenger i juni, og regna med at jeg skulle få en liten lønn nå i juli, for de ukene jeg har ferie. Stemmer ikke dette da? Har ikke fått noe nemlig, så nå ble jeg veldig usikker her. Noen som kan hjelpe?
    Stolt mamma til Ola Mathias 02, Hanna Isabel 08.04.08 og Eva Otilie 09.08.10

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    889

Sv: Ferie og lønnsspørsmål-noen som kan hjelpe?

Du får jo ikke lønn for ukene du har ferie, det er derfor du har feriepenger....

oktober
    2005.

Tidl. bruker
    Gjest

Du trekkes jo for 5 uker ferie i Juni, og så blir du vel trukket for de ukene med permisjon (som jeg regner med er ulønnet)?

Ta deg en telefon til lønningskontoret og spør om de kan forklare..

Supermedlem
    Olasmamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    874

Er arbeidsgiver som ordner med lønn og ho har ferie.
    Er nok sånn at man ikke får lønn mens man har ferie. Men kan ikke huske at jeg har hoppet over en mnd med inntekt før. Har fått 11 mnd med lønn og 1 mnd med feriepenger. De tre ukene med ulønnet permisjon forstår jeg jo, men det er jo over en uke igjen i juli som jeg trodde jeg skulle få lønn for. Nå fikk jeg altså feriepenger i juni (ingen lønn) og neste lønn blir i midten av august.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,310

Sitat Opprinnelig postet av Olasmamma Vis post
    Er arbeidsgiver som ordner med lønn og ho har ferie.
    Er nok sånn at man ikke får lønn mens man har ferie. Men kan ikke huske at jeg har hoppet over en mnd med inntekt før. Har fått 11 mnd med lønn og 1 mnd med feriepenger. De tre ukene med ulønnet permisjon forstår jeg jo, men det er jo over en uke igjen i juli som jeg trodde jeg skulle få lønn for. Nå fikk jeg altså feriepenger i juni (ingen lønn) og neste lønn blir i midten av august.

Mener også at du skal ha for de dagene du jobber i juli

Har vært i permisjon og skulle ha begynt å jobbe igjen nå i juli. Men siden vi ikke har barnehageplass i juli, så jeg meg nødt til å søke tre uker ekstra permisjon uten lønn. De andre ukene i juli har jeg ferie. Fikk utbetalt feriepenger i juni, og regna med at jeg skulle få en liten lønn nå i juli, for de ukene jeg har ferie. Stemmer ikke dette da? Har ikke fått noe nemlig, så nå ble jeg veldig usikker her. Noen som kan hjelpe?

Dersom det kun er i juli du har ulønnet permisjon, regner jeg med at du hadde både foreldrepenger fra NAV og feriepenger fra arbeidsgiver? Har du kun opptjent ferie tilsvarende 2 uker?

Seniormedlem
    MTB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,478

Jeg fikk full lønn i juli, den 5 ferieuken ble jeg trukket for i juni av feriepengene.
    april-05 & okt-07

Supermedlem
    Olasmamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    874

Elgfrida: Jeg har fire uker ferie tilsammen. Hadde fra pleiepengeperioden slutta, dvs to siste ukene i juni. Så har jeg ferie nå de to siste ukene i juli. De tre ukene i mellom måtte jeg ta ut ulønnet permisjon pga mangel på barnepass. Har mao ikke startet å jobbe ennå. Har fått pleiepenger fra mars til juni. Men i juni fikk jeg kun for 10 dager. Deretter fikk jeg feriepenger fra jobben. Fikk kun det som man har krav på, 15 ukers grunnlag. Trodde jeg skulle få lønn for den drøye uka i juli som jeg ikke har søkt permisjon fra. Blir lenge å gå helt uten inntekt fra 15. juni til 15. august. Ifg sjefen min (jobber privat) har jeg ikke krav på full lønn i august heller pga at jeg begynner å jobbe 3.august og vi får lønn den 15. Men jeg mener jeg burde få det pga at jeg er fast ansatt og har fast mnd lønn...

Sitat Opprinnelig postet av Olasmamma Vis post
    Elgfrida: Jeg har fire uker ferie tilsammen. Hadde fra pleiepengeperioden slutta, dvs to siste ukene i juni. Så har jeg ferie nå de to siste ukene i juli. De tre ukene i mellom måtte jeg ta ut ulønnet permisjon pga mangel på barnepass. Har mao ikke startet å jobbe ennå. Har fått pleiepenger fra mars til juni. Men i juni fikk jeg kun for 10 dager. Deretter fikk jeg feriepenger fra jobben. Fikk kun det som man har krav på, 15 ukers grunnlag. Trodde jeg skulle få lønn for den drøye uka i juli som jeg ikke har søkt permisjon fra. Blir lenge å gå helt uten inntekt fra 15. juni til 15. august. Ifg sjefen min (jobber privat) har jeg ikke krav på full lønn i august heller pga at jeg begynner å jobbe 3.august og vi får lønn den 15. Men jeg mener jeg burde få det pga at jeg er fast ansatt og har fast mnd lønn...
    Slik jeg forstår det har du avvikler du ferie og permisjon uten lønn i juni/juli. Feriepengene du fikk utbetalt i juni skal (dessverre for din del) dekke. I og med at du ikke skal jobbe i det hele tatt i juli, har du ikke krav på lønn.

Jeg regner med at du har søkt og fått kontantstøtte?

Når det gjelder august har du imidlertid krav på lønn for hele mnd. 3. august er første mandag i august, med mindre du jobber i helgene. Dersom lønnen som utbetales i august er lønn for august, skal du selvfølgelig ha lønn. Dersom lønnen i sin helhet er etterskuddsvis - får du ikke lønn før i september (dvs. når fikk du første lønn når du startet i jobben?).

Supermedlem
    Olasmamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    874

I verste fall kan det hende jeg ikke får lønn før i september.
    Mener vi har lønn etterskuddsvis ja... Dvs at jeg fikk "hele" 9000 kr som jeg skal leve av fra juni til september. Kan umulig være riktig det her? 3 mnd med 9000 kr i inntekt?

Får heldigvis kontantstøtte, men dagmammaen får jo den i august når jeg begynner å jobbe.

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine