+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Foreldrestipend når man får barn om sommeren

Jeg har vært fulltidsstudent siden høsten 08 og venter nå barn, har termin om 2 uker, altså i slutten av juli. Det jeg lurer på er om jeg har rett på foreldrestipend fra Lånekassen. Et av kravene for å få foreldrestipend er jo at man må ha vært i utdanning de siste 6 mnd. Er usikker fordi jeg teknisk sett ikke har gått på skole siste mnd - det er jo sommerferie!

På Lånekassens sider står det:

"Når du får barn om sommeren

Var du i utdanning om våren, vil sommerferien telle med i de seks månedene du må ha vært i utdanning før fødselen/adopsjonen. Du kan få foreldrestipend for sommeren."

Er det noen som vet? Har forsøkt å sende mail til Lånekassen, men svaret jeg fikk var nøyaktig likt det som står på sidene deres... Det jeg spurte om var hva det vil si at sommerferien "teller med i de seks månedene..." Vil det si at jeg må ha vært i utdanning også i sommerferien, eller at sommerferien regnes som utdanning?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lykkelig77 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Harestua
    Meldinger
    2,310

Sv: Foreldrestipend når man får barn om sommeren

Sitat Opprinnelig postet av peachpie Vis post
    Jeg har vært fulltidsstudent siden høsten 08 og venter nå barn, har termin om 2 uker, altså i slutten av juli. Det jeg lurer på er om jeg har rett på foreldrestipend fra Lånekassen. Et av kravene for å få foreldrestipend er jo at man må ha vært i utdanning de siste 6 mnd. Er usikker fordi jeg teknisk sett ikke har gått på skole siste mnd - det er jo sommerferie!

På Lånekassens sider står det:

"Når du får barn om sommeren

Var du i utdanning om våren, vil sommerferien telle med i de seks månedene du må ha vært i utdanning før fødselen/adopsjonen. Du kan få foreldrestipend for sommeren."

Er det noen som vet? Har forsøkt å sende mail til Lånekassen, men svaret jeg fikk var nøyaktig likt det som står på sidene deres... Det jeg spurte om var hva det vil si at sommerferien "teller med i de seks månedene..." Vil det si at jeg må ha vært i utdanning også i sommerferien, eller at sommerferien regnes som utdanning?
    Synes det står ganske tydelig at sommerferien teller med i de seks mnd - alltså regnes som utdanning.

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    emin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Sted
    Harstad, Troms
    Meldinger
    10,263

Du får, ja. Jeg fødte selv i midten av juli, og fikk foreldrestipend. Etterbetalt vel og merke, så jeg fikk for juni og juli i september.
    Hilsen emin, Storesøster (20.11.01), Lillebror (11.07.07)
    og Minstesøster (08.04.10)

OK, ble som sagt forvirret av ordlyden men det var jo gode nyheter

+ Svar på diskusjon

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine