Jeg har vært fulltidsstudent siden høsten 08 og venter nå barn, har termin om 2 uker, altså i slutten av juli. Det jeg lurer på er om jeg har rett på foreldrestipend fra Lånekassen. Et av kravene for å få foreldrestipend er jo at man må ha vært i utdanning de siste 6 mnd. Er usikker fordi jeg teknisk sett ikke har gått på skole siste mnd - det er jo sommerferie!
På Lånekassens sider står det:
"Når du får barn om sommeren
Var du i utdanning om våren, vil sommerferien telle med i de seks månedene du må ha vært i utdanning før fødselen/adopsjonen. Du kan få foreldrestipend for sommeren."
Er det noen som vet? Har forsøkt å sende mail til Lånekassen, men svaret jeg fikk var nøyaktig likt det som står på sidene deres...Det jeg spurte om var hva det vil si at sommerferien "teller med i de seks månedene..." Vil det si at jeg må ha vært i utdanning også i sommerferien, eller at sommerferien regnes som utdanning?
![]()

Det jeg spurte om var hva det vil si at sommerferien "teller med i de seks månedene..." Vil det si at jeg må ha vært i utdanning også i sommerferien, eller at sommerferien regnes som utdanning?
Svar med sitat

Sosiale Bokmerker