+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Diskusjon: Fast føde

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Boya sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Meldinger
    2,479

Fast føde

Mange her inne som har begynt med fast føde?

Jeg fullammer enda og planen var å gjøre det så lenge som mulig, men mini eter og eter og eter...
    Når han er våken så spiser han med ikke mere enn 1 time mellom hver amming, og ammer vell 2-3 ganger iløpet av natta.

Han har vært sånn i ca 2 uker nå, så noe økedøgn kan det vell umulig være.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre og hva som skjer...
    Flaske vil han ikke ha.
    Men jeg synes han er for lliten til fast føde enda..
    Han får uansett ikke noe før han er over 4 mnd (26.juli), men har veldig lyst å amme lengere...

Noen tips? eller må jeg bare prøve med grøt når han er 4 mnd?
    Født 3 flotte skatter som jeg elsker over alt

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ElinM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2002
    Meldinger
    1,801

Sv: Fast føde

Er det problematisk for deg å amme så mye? Hvis du syns det er greit, er det nok ingen ting i veien for å fortsette med det. Gutten din har det sannsynligvis helt fint (i alle fall dersom han er fornøyd mellom måltidene og ikke stagnerer helti vekt). Det er jo uansett ikke snakk om så mange uker før han blir halvåret, det går fortere enn du aner.

Noen opplever forøvrig at økedøgn blir til økeuker, så det kan hende at det vil roe seg litt igjen for dere også.
    Mamma til 4 jenter f. 2000, 2002, 2005 og 2009

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Boya sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Meldinger
    2,479

Ja,ukene går fort..
    Skal prøve og holde ut så lenge jeg kan

Er ikke noe imot å amme så mye, men det tar my tid føler jeg og jeg får ikke gjort så mye annet med jentene, men det går greit for jeg er mye med de når han sover da iallefall. og ikke får jeg forlate huset uten å ha han med.
    Født 3 flotte skatter som jeg elsker over alt

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Murbella sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    416

Kan vel ikke svare på det du spør om egentlig, men vil bare si at jeg har opplevd økeuker...tror jeg i hvert fall. Han hang i puppen så mye at jeg trodde han hadde flytta inn der. Men så hadde jeg plutselig mye mer melk! Merka skikkelig forskjell. Og han spiser fortsatt ganske ofte, men ikke på langt nær sånn det var. Så kan jo håpe det er det du opplever. Vet ikke hvor vanlig det er da. Er slitsomt når de henger i puppen hele tiden ja...
    f. 190309

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ollebolle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    200

Du kan vel amme lengre, sjølv om du skulle introdusere fast føde? Vi måtte til med graut no, fordi Vetle våkna kvar 1-2 timar på natta for mat og ikkje ville sove så godt på dagen lenger. Etter ei veke med prøvesmaking, har vi no 2 halve grautporsjonar på dagen (formiddag og kvelds) - og han er tilbake i normalen slik som før: legg seg 19.30 og søv til 4, får pupp og søv til 6. Eg ammar før formiddagsgrauten, og prøver å amme før kveldsgrauten (den får han som regel 1-2 timar før han legg seg, så eg får amme ein gong til før kvelden). Eg har tenkt å fortsette med to halve grautporsjonar nokre veker til, før vi vurderer å introdusere middag istadenfor det eine grautmåltidet.
    Stolt mamma til Ida 08/2003 & Vetle 03/2009

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marian sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Meldinger
    3,865

Vi har gitt ett måltid grøt fra matvraket var 4,5 mnd. Jeg ammer resten av døgnet og har ngen problemer med produksjonen selv om han får litt grøt.

Høres ut som om vi har hatt det ganske så likt ang. amming de siste to ukene. Her har det faktisk vært lengre frekvens mellom ammingene i dag...og jeg merker godt at melkemengden har økt...kanskje det er økeuker hun har hatt?? Håper gutten din også finner ut at det er greit å spise litt sjeldnere snart
    april 07 og mars 09

VIP-Medlem
    Venna sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,127

Her slutta vi å amme når hun var 4 mndr.
    Kun MME til 5 mndr, men nå spiser hun grøt og middag ja.
    ELSKER alt som kommer på skje, siste store var sitron&pepper marinert laks med poteter og saus.

Mamma til 2 jenter født
    190205 & 020209

Sitat Opprinnelig postet av Venna Vis post
    siste store var sitron&pepper marinert laks med poteter og saus.
    Hvor får du barnemat fra 5 mnd med laks i?

VIP-Medlem
    Venna sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,127

Sitat Opprinnelig postet av Steinbukken Vis post
    Hvor får du barnemat fra 5 mnd med laks i?
    Man får sikkert ikke det, hun fikk av min mat.

Mamma til 2 jenter født
    190205 & 020209

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine