I dag kjørte vi til sommerhuset og bilturen var helt forferdelig. Vi brukte 5 timer på en tur som vanligvis tar 3,5. Knerten var helt fortvila og skreik innimellom. Vi hadde egentlig tatt ut nyfødtinnlegget av setet og prøvde å sette det inn igjen, vi hadde hyppige stopp og ammet/trøstet.
Vi dro hjemmefra kl 17 og turen gikk nokså greit frem til leggetid omtrent. Lurer på om det kan ha vært fordi det ikke ble vanlig legging? Han roet seg når vi stoppa og jeg tok ham i bæreselen og gikk med ham. Men han fikk ikke sove og ble veldig urolig når vi kjørte. Han satt rolig i bilsetet når bilen var i ro. Han har vært masse i bil og har aldri reagert sånn før. Det hele endte med at han var superovertrøtt og jeg begynte å synge noen morsomme sanger for ham (hadde prøvd masse vuggeviser før det). Da roa han seg smått om senn og sovna.
Vi har pleid å kjørë etter 19, så har vi hatt kveldsritualet rett før og han har sovet hele veien hjem. Kommer til å gjøre det neste gang, ja. Men det er jo ikke sikkert at det heller er løsningen
Er det noen som har liknende erfaringer eller tips til hvordan vi kan unngå dette igjen? Bruker dere fortsatt nyfødtinnlegg?

Svar med sitat
født februar 2006,
født 17. april 2009

, så eg er egentleg avhengig av ei storesyster som sit bak og puttar inn sutten og underheld litt
Det er iallefall over og ut med lange soveøkter i bilen. No er det maks ein time og gjerne med ammestopp sjølv om bilturen berre er 1-2 timar.
til
Det beste er jo hvis han kan sove ja. Mye enklere det.
Også har vi sånn bamsespeil foran ham sånn at jeg ser ham og han kan sitte og se på seg selv. Ser ut som han liker det, sitter ofte og stirrer på den fine babyen i speilet.
Lillegutt kom til verden feb 2009 

Sosiale Bokmerker