+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Diskusjon: Leker bebisen enda?

Leker bebisen enda?

Her er det ikke så veldig mye lek enda. Han griper ikke etter ting, og har egentlig ikke vist så mye interesse for ting utenom ansikter og en gang iblandt hender. Men i dag bladde vi i en slik stor tøy bok med noen sterke farger, og da var det en klar reaksjon hver gang jeg bladde til en ny side. Armer og ben vifta, han lagde masse lyder og nistirret. Men han prøvde ikke å ta på boka.

Så jeg lurer jo på om han ligger litt etter andre? Han er snart syv uker gammel, og i blader og bøker jeg har står det at de som regel leker og ler innen de er åtte uker gamle.

Sv: Leker bebisen enda?

Det der er nok veldig individuelt. Charlotte er seks uker nå. Hun smiler litt av og til. Og hun har begynt å feste blikket i øyekontakt med meg. Ellers går det mest i spising og soving. Når hun er våken er det stort sett for å få mat. Tar utviklingen helt med ro, for hun virker sunn og frisk og fornøyd.
    Desember 2005 og juni 2009

Nei, her er det for tidlig å forvente leking, og jeg tror ikke du skal stresse med det heller. Spør HS hvis du er i tvil, men jeg synes det høres ut som om du har en helt normal baby!
    Mamma til to herlige jenter
    mars 04 og oktober 06

... og så kom lillebror i juni 09!

Sier det samme som Katthult her jeg, er nok litt fortidlig med den lekingen enda. den kommer tidsnok,ikke noe og stresse med. her driver Thea Isadora og kikker på meg og følger meg med blikket sitt,men ellers er det soving og mating om dagene her

Sitat Opprinnelig postet av Katthult Vis post
    Nei, her er det for tidlig å forvente leking, og jeg tror ikke du skal stresse med det heller. Spør HS hvis du er i tvil, men jeg synes det høres ut som om du har en helt normal baby!
    Mammaen til Dennis,Malin,Chanette og Sean MArcus

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LeaMarika sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    605

Martine er 6 uker i dag, og er på samme måte.Viser interesse for ansikter og sterke farger.Men sover og spiser stort sett
    Vår lille prinsesse kom juni 09
    ,og vi ble endelig en familie på 3

Lea fra sm

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Wibe sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    251

Og jeg slutter meg til resten av damene. Leking er noe jeg forbinder med ca 3 mnd stadiet.

Mi er bare 3 uker og spiser og sover stort sett. Og skravler, men smiler ikke.
    En tenåring, to skolejenter og en baby!
    - og vips ble man forstadsbeboer i rekkehus med 7-seter!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muffen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    østlandet
    Meldinger
    199

ikke noe leking her heller. men har krabbeteppe med sånn leke ho kan ligge under, når jeg har lagt ho der kan ho ligge og se på lekene som henger ned, men har ikke prøvd å ta etter dem. men virker som ho liker seg der, (men ikke mere enn 10-15 min av gangen)

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tessa78 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    319

Sitat Opprinnelig postet av Wibe Vis post
    Og jeg slutter meg til resten av damene. Leking er noe jeg forbinder med ca 3 mnd stadiet. .
    enig jeg også.

Storebror begynte bevisst å fekte etter babygymmen da han var ca 2,5 mnd mener jeg å huske, men det betyr ikke at ikke leker er interessante altså!

Minsten her har fattet STOR interesse for en giraff på babygymmen sin og "prater" til den en hel del, og følger den med øynene om vi flytter på den. Men gøyest av alt er det å studere lamper inngående også mamma da

Minsten har smilt bittelitt, første gang for en uke siden (3 uker gammel), men det er helst til meg. Storebror var mye "blidere" tidlig, så det er visst forskjell på babyer.
    Godgutten født 10.August 2006

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Luzo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Meldinger
    140

Jonas er 5 uker. Han har en slik aktivitetsmatte der det dingler leker over han når han ligger på den. Der kan han ligge en god stund og stirre på tingene. Det likere han. Ellers går det mye i stirring. Når han griper etter noe er det som regel smykker eller håret til den som bærer på han Ellers "prater" han litt for seg selv.

Også smiler han når jeg gnir nesen min mot hans Han er så søt at!
    Mamma til født Juni -09!

Juniormedlem
    Rykte
    Lirie sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Meldinger
    20

Du har nok en helt normal baby, jenta mi følger meg og pappaen sin med øynene, smile har hun gjort lenge - men nå smiler hun når jeg eller pappaen kommer nære med ansiktet vårt Så søøøt!!
    Hun følger også med øynene når hun ser leker med sterke farger.

Bevisst griper hun ikke etter noen ting, men de siste dagene klarer hun mirakuløst å få tak i gulpekluten og få den foran nesa si hver gang og ligger og lukter og smaker på den

Leke tenker ikke jeg på ennå ihvertfall...

+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine