+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 35

Trøttingens snirklete vei mot nytt bad

I år fikk vi igjen en del på skatten

Dermed ble det bestemt at årets oppussingsprosjekt blir badet. Eller blir? Vi har faktisk kommet langt på vei

Her er badet som skal pusses opp, et lite men greit bad på 4,7 kvadrat. Bildene viser et bad som ser OK ut ved første øykekast, men så...

Nærbilder av gulv og innredning...

Ikke morsomt å vaske, for det blir jo bare ikke ordentlig rent

Sv: Trøttingens snirklete vei mot nytt bad

Baderomsinnredningen blir godmorgon i hvit høyglans fra IKEA. Veldig spent, den står i pappesker nede i garasjen, jeg har bare sett den på bilder siden broren min skulle til Oslo, og dermed kunne fungere som kjøpehjelp. Gjett om jeg har lyst til å pakke ut bare bittelitt, da!!! Men må nok vente en uke til, ja...

Med to lillången høyskap i aluminium/frostet, og veggvitriner om de passer inn.

Her er planløsningen vår, vi har gått ut fra eksisterende opplegg:

...Beklager de litt smådårlige bildene, men printscreen er det beste jeg får til

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    8,997

Det kommer til å bli lekkert! Flott baderomsinnredning. Gleder meg til bilder av det ferdige resultatet.
    Jente 05
    Gutt 08

Ellers har vi fått i hus det følgende:
    Dusjhjørne fra Hafa:

Toalett fra bademiljø, heter Signero. Vi kan ikke ha vegghengt fordi det stjeler verdifulle centimeter:

Vegger fra fibo trespo, ligner denne, men helt hvit:

Blir visst fliser på golvet, hvite med litt grått i. Svake striper, så og si. De er i størrelse 30*60. Litt dårlig bilde, men i morgen kveld kan det faktisk være at jeg kan vise dere golvet (de grå "blobbene" er bare noe mannen har greid å søle på den øverste):

...Og så et lite spørsmål: Hvilken vei legger vi flisene?? Jeg tenker den lange siden "på tvers" av badet, slik at du ser flisa slik du ser den på bildet, men broren min sier andre veien på grunn av at det blir riktig i forhold til innredningen
    Noen innspill?

Sitat Opprinnelig postet av trøttingen Vis post
    Ellers har vi fått i hus det følgende:

Toalett fra bademiljø, heter Signero. Vi kan ikke ha vegghengt fordi det stjeler verdifulle centimeter:

Du må huske på at et vegghengt do er mye mindre pga. at sisterna er inni veggen, mens på gulvmodellen er sisterna utenpå.

Uansett: gleder meg til å følge med på denne tråden, og få se det ferdige resultatet. Lykke til med oppussingen!

Sitat Opprinnelig postet av trøttingen Vis post
    ...Og så et lite spørsmål: Hvilken vei legger vi flisene?? Jeg tenker den lange siden "på tvers" av badet, slik at du ser flisa slik du ser den på bildet, men broren min sier andre veien på grunn av at det blir riktig i forhold til innredningen
    Noen innspill?
    Jeg ville ha lagt dem slik at de blir liggende samme vei som veggflisa på den lengste veggen. Jeg tror det ville blitt litt "rotete" om gulvflisa lå motsatt vei som veggflisa, hvis du skjønte hva jeg mente.

Før vi kunne pusse opp badet, måtte vi ha en plass å dusje. Det har vært leid ut i kjelleren, så det var et dusjrom der, men som dere kanskje ser var det ikke akkurat superinnbydende. Her ble det en minioppussing barre for å få det det noenlunde til i den tiden det tar å lage til hovedbadet. Vi kommer nok til å gå kraftigere til verks om noen år tenker jeg....

Før:

Litt utdatert, ja... Men som om det skulle vært et rent under er det faktisk fungerende varmekabler i gulvet
    Vi trengte ikke noen innredning der nede, vi har en gjestedo med vask som ble ordnet i fjor, og hvem har egentlig bruk for en vask inne i dusjen

Slik ble det etter noen dager med maling, et par timer med golvlegging og skifte av blandebatteri og dusj. Den meget uregelementerte lampen må bare få henge, for jeg finner ikke noen lampe annet enn dambelysning som er godkjent så nærme dusjen...

Synes det ble litt bedre, i alle fall

Sitat Opprinnelig postet av Lila-tulip Vis post
    Du må huske på at et vegghengt do er mye mindre pga. at sisterna er inni veggen, mens på gulvmodellen er sisterna utenpå.

Uansett: gleder meg til å følge med på denne tråden, og få se det ferdige resultatet. Lykke til med oppussingen!

Vi sjekket hos rørleggern, målte to vegghengte og to gulvmodeller for å finne ut hva som bygde mest ut i rommet, og de vegghente krever noen få centimeter ekstra utover. Vi har ikke de ekstra centimeterne dessverre

Nå er alt revet, og til min store overraskelse ble ikke rommet større uten innredning. Det ble mindre. MYE mindre:

Planen var å støpe opp det gamle golvet, men det var over sju centimeter høyere enn gangen allerede, så mannen tok slegga og fant til slutt tregulvet

...Vinduet må ut, det vil komme halvveis bak dusjkabinettet. Der blir det to rekker med glassbyggerstein i steden, antagelig med seks steiner oppover.
    Ungene har malt glassbyggersteiner i BHG som skulle være til å sette stearinlys bak, men vi setter dem inn her i steden siden vi aldri har greid å finne en lur plass til dem

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Merete79 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    1,577

Oj, her blir det morsomt å følge med!

+ Svar på diskusjon