+ Svar på diskusjon
Side 1 av 6
1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 104
    Uregistrert
    Gjest

barnevernpedagog/ jobb i barnevernet

Hva synes du om folk som jobber i barnevernet/ er barnevernpedagoger? Jeg er utdannet barnevernpedagog og får stadig en del merkelige tilbakemeldinger. Det virker som utdannelsen i seg selv kan være provoserende for noen. Hva mener dere? Hva er det i tilfelle som provoserer sånn?

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,631

Sv: barnevernpedagog/ jobb i barnevernet

Jeg synes det er litt rart at du lurer på dette?

Barnevern angår noe som vekker følelser i de aller, aller fleste; barns ve og vel. Barnevernet havner kun i media når de har gjort en feil, og for mange er media eneste kilde til kunnskap om barnevernsarbeid. Mange har nok det inntrykket at barnevernet og barnevernskuratorer tror de vet hva som er best for akkurat deres barn, og jeg tror nok det kan oppleves som provoserende, ja.

Jeg utdanner meg til sosionom og vi har mye felles forelesninger med barnevernstudentene. Dette emnet er stadig oppe til diskusjon.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Babe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Meldinger
    8,207

Jeg synes også dette er et litt merkelig spørsmål. Jeg vil da på det sterkeste ro at dette er ting man diskuterer under utdanningen?

Signerer Niobe.
    Babe & 4 barn;
    Storesøster 04.02.94, mellomsøster 21.12.96, lillesøster Sandra 09.08.04 og lillebror Truls 26.12.07

Supermedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    1,128