+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,168
    Blogginnlegg
    62

Hvor mye har dere i skattetrekk prosent???

Da tenker jeg på dere med kun full overgangsstønad og ingen jobb??

Jeg fikk vite idag at jeg skal ha 39% i skattetrekk...jeg syns da det hørtes utrolig mye ut??? Det er regnskapsføreren min som har funnet ut det.

Det er jo mer enn da jeg var enslig uten barn og jobbe full jobb 100% da hadde jeg 36%.

Har det noe å si det jeg har tjent hitill i år kanskje. Det er vel greit..men det blir litt mindre å rutte i mnd..men forhåpentligvis får en det igjen senere.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    snedig sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Meldinger
    7,438

Sv: Hvor mye har dere i skattetrekk prosent???

hadde frikort siste året jeg.
    Før det hadde jeg 20 prosent tror jeg det var.
    ♥ ♥ ♥ 03 - 01 ♥ ♥ ♥

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    pusi1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Vesterålen
    Meldinger
    2,427

27% hadde jeg som første år alene
    12% som neste, for å si det sånn fikk jeg veldig mye igjen da jeg var alene

97,99,03 og 09

Supermedlem

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    894

Med bare OS som skattbar inntekt fikk jeg trekt 20% skatt, og fikk alt tilbake året etterpå.
    Ja det har noe å si hva du har tjent før. Men jeg mener å huske at om du blir enslig med barn løpet av året vil du bli plassert i skatteklasse 2, og da vil hele året bli lignet i kl.2. Ergo vil du få større fradrag. Men det sjekker du med å ringe skatteetaten

oktober
    2005.

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Chablis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Byen i Vest
    Meldinger
    73

Hmm, synes det hørtes veldig mye ut.
    Jeg har vel i underkant av 30 % tror jeg, som gift (enn så lenge).

Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    MissPhun sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    2,980

Jeg har hatt hele 5% til nå i år, i og med OS'n har vært eneste inntekt.
    Nå begynner jeg å jobbe litt, så setter den nok opp til 20% .. (Vikarjobbing, ingenting fast)
    Alenemamma til Herligste f:juni 2007!

Seniormedlem
    Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,168
    Blogginnlegg
    62

Hei takk for svar.
    Har funnet ut hvorfor. Fordi jeg har vært selvstendig med fødselspenger t.o.m juni 2009...

Det ble en strek i regninga igjen... begynner å bli vant til de strekene i regninga at ting ikke går som en har tenkt.

Men har tatt kontakt med nav og skal på møte med dem 19 august for å få litt hjelp til å sette opp budsjett og litt hjelp til å får orden på ting..tenker på dette hver kveld når jeg legger meg.

Har 3-4 rom skal innstalleres strøm i for huset er ikke 100% trygt slik det er idag. Tenkte at jeg skulle ta opp startlån når jeg visste hvor mye jeg hadde å rutte med hver mnd og nå sitter jeg igjen med ca 1500 kr hver mnd..når alt er trekt fra..da er ikke klær og frisør medregnet til meg og ungene. Og det er lite å ta opp noe lån på.

Derfor er det å klare å sortere ut hva slags alternativer sitter jeg igjen med??? For strømmen må ordnes på en eller annet måte.

Å pusse opp kjøkken og bad kan jeg nok bare glemme. Tror jeg skal kjøre barnebidrags saken gjennom nav for å få ut mer penger der. Det blir krig, men jeg ser ingen annen utvei akkurat nå.

Tidl. bruker
    Gjest

Hvorfor har det noe å si på skatten, geysirland...? Bare nysgjerrig jeg altså!
    Du har fått med deg skatteklasse II også?

Seniormedlem
    Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,168
    Blogginnlegg
    62

Nå fikk jeg skattekort i går og det var på 36%..hvorfor det har noe å si på skatten er fordi jeg ikke har hatt råd til å betale skatt som selvstendig i det heletatt i år... har 53000 kr i forskuddsskatt utestående...fikk 70.000 kr i restskatt i fjor og har betalt 10.000 kr hver mnd i permisjonstiden min fram til og med mai i år..Og dermed ble det fint lite til skatten i år. Pluss at jeg vet jeg får ca 30.000 kr i restskatt til høsten.

Ja vet om skatte klasse 2..får ikke meldt over før eksen melder flytting noe han antagelig ikke gjør..Han har sagt han har gjort det , men pr idag er det ikke gjort og jeg skrev brev til folkeregistret allerede i mai at han flytta ut 1 mai... for da var han bortreist en mnd. Enda står ungene registrert som de bor med ham..det er det som er problemet. Må vel skrive nytt brev til folkeregistret og da må jeg vente i 6 mnd'er før de tvangsflytter han i folkeregistret..tungvindt..så får nok holde meg i kl 1 en stund til.

Men tusen takk for svar.

Tidl. bruker
    Gjest

Skriv det brevet snarest! Hvis du får han meldt til en annen adresse før nyttår får du skatteklasse 2 for hele året. Det er nærmere 12000,- å spare på det.

Tidl. bruker
    Gjest

Og eksen min fikk heller aldri ut fingen i forhold til flytting - så jeg skrev til skatteetaten selv og fikk det ordnet. Jeg husker ikke i farta om jeg brukte meklingsattesten eller separasjonsattesten for å få det til. De fortalte meg hvertfall på telefonen hva jeg trengte for å få han meldt til en annen adresse.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine