+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Diskusjon: 2 dager gammel

  1. #1

    hm 2 dager gammel

    Da var lille prins på nå 3 uker og 4 dager ble født, fikk kona seg en liten overraskelse.
    Da gullet var 2 dager gammel lå han på stellebordet på sykehuset fordi hun skulle skifte på han. Plutselig snur han seg fra mage til rygg!
    Kona turte ikke å fortelle verken meg eller noen andre, kunne ikke skjønne at det gikk an.

    Vet ikke om det er noe å "skryte" av men trodde ikke småttiser klarte dette jeg?

    Forøvrig kommenterer folk han er råsterk i nakken. Har løftet hodet siden han ble født. Ligger på matta på golvet og løfter hodet og søker ivrig etter puppen på matta
    Og når han ligger på brystkassa sparker han i fra så han står stiv som en stokk, og finner ut at han skal ake seg ned til puppen. Finner den og.

    Rare lille gutten vår
    Sist endret av Solan80; 13-10-2009 kl 20:24

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Bare en tanke, men du har ikke fått han utredet for KISS? Høres veldig ut som storebror her i huset... Vi synes han var så sterk som snudde seg så tidlig og lå med hodet løftet høøyt, helt til han en dag ikke greide legge seg ned igjen. Masse vonde låsninger i nakken, gutten var stiv som en stokk...
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mokki sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    2,491

    Sv: 2 dager gammel

    Sterke lille vakringen.
    Men vær litt obs på om han har veldig favorittside eller ligger med hode veldig bakover når han sover. Det kan være tegn på KISS. Og de vil ofte ikke ligge med hode nede.


  5. #4

    Sv: 2 dager gammel

    Sitat Opprinnelig postet av Smula Vis post
    Bare en tanke, men du har ikke fått han utredet for KISS? Høres veldig ut som storebror her i huset... Vi synes han var så sterk som snudde seg så tidlig og lå med hodet løftet høøyt, helt til han en dag ikke greide legge seg ned igjen. Masse vonde låsninger i nakken, gutten var stiv som en stokk...
    Nei...uff...hva ble gjort med sønnen deres?
    Er det farlig?
    Hvordan blir man utredet for det?
    Håper ikke han har vondt

  6. #5
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Han ble helt fin igjen etter behandling hos manuell terapeut. Det er ikke farlig, og lar seg behandle bare man er oppmerksom på det. Mange barn går med dette i åresvis før det blir oppdaget, fordi KISS ikke er så kjent at det blir plukket opp av f. eks helsesøster etc (Begrepet KISS dukket først opp tidlig på 90'tallet, selv om problemene "alltid" har vært der). Det er ikke alle som ser ut til å plages like mye av låsningene, storebror her var verdens blideste unge og gråt seriøst ALDRI. Alikevel var han fryktelig stiv og hadde masse låsninger, og manuell terapeuten sa at det bare var så få som 2 av 30 som hadde så stor grad av KISS som det han hadde. Det er vel kanskje noe med at om man ikke vet om noe annet, så blir det ikke like merkbart/plagsomt?

    Du kan lese om det her: Symptomer / KISS-KIDD-syndrom - www.kiss-kidd.no
    Sist endret av Smula; 13-10-2009 kl 20:32
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  7. #6

    Sv: 2 dager gammel

    Ble litt tankefull jeg nå...

    Det er mulig han ligger mer på ryggen med hodet vendt mot sin høyre side..men ikke helt sikker ettersom jeg ikke har tenkt noe over det.
    Når jeg skal legge han ned, har han ofte hodet godt bakover. Og hver gang jeg løfter på han, skal han strekke seg og ha hodet veldig bakover..
    Er dette noe tegn isåfall?

    Jeg sa senest i dag på kontroll til helsesøster at jeg reagerer på at han sover så urolig. De mener det er normalt, men han gråter gjerne i ny og ne i søvne,kaver med armer og ben, puster og peser og virker egentlig som han er stressa.

    Da han ble født var han stjernekikker, og jeg presset han ut litt vel fort så hodet ble skjevt litt. Og mener de sa at ene armen hans ble med ut samtidig.

    Synes han løfter hodet langt bak av og til når jeg holder han også.
    Men når han ligger på matta løfter han hodet greit i midtstilling.

    Vet ikke jeg...dere som vet noe om dette, er dette noe tegn, eller?

  8. #7
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Barn med KISS trenger ikke ha overstrekk, men de kjennetegnes gjerne av ensidig stilling i bolen. Det ser du godt når han ligger på stellebordet naken. Storebror hadde veldig banan/C-form på overkroppen sin, og hadde masse bittesmå valker på ene siden av magen, og helt stram hud på andre siden.

    Vanskelig å si sikkert om det er noe, men jeg synes det du beskriver er mer enn nok til at jeg ville fått sjekket det ut.
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  9. #8

    Sv: 2 dager gammel

    Sitat Opprinnelig postet av Smula Vis post
    Barn med KISS trenger ikke ha overstrekk, men de kjennetegnes gjerne av ensidig stilling i bolen. Det ser du godt når han ligger på stellebordet naken. Storebror hadde veldig banan/C-form på overkroppen sin, og hadde masse bittesmå valker på ene siden av magen, og helt stram hud på andre siden.

    Vanskelig å si sikkert om det er noe, men jeg synes det du beskriver er mer enn nok til at jeg ville fått sjekket det ut.
    Tusen takk til dere begge to!
    Jeg skal kontakte helsesøster i morgen den dag.

    Det står noe om at mor til datter kan være arvelig. Kan mor til sønn være tilfellet også? Når jeg tenker meg om heller alltid hodet mitt til venstre på en måte...vanskelig å forklare...sliter mye med vondt nakke osv. Men jeg har scoliose også da...kan jo bare være det.

    Men tusen takk for at dere sa fra. Ikke noe som er bedre med tips fra dere damer så lillegutten min skal slippe å ha det vondt om dette er et KISS tilfelle.

  10. #9
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Ikke forvent for mye fra helsesøster. Ta heller kontakt med en manuell terapeut, det er de som skal behandle, og er derfor langt mer egnet til å stille "diagnosen". Vår helsesøster hadde ikke engang hørt om KISS.
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  11. #10

    Sv: 2 dager gammel

    Sitat Opprinnelig postet av Smula Vis post
    Ikke forvent for mye fra helsesøster. Ta heller kontakt med en manuell terapeut, det er de som skal behandle, og er derfor langt mer egnet til å stille "diagnosen". Vår helsesøster hadde ikke engang hørt om KISS.
    Tusen takk Smula!
    Bor på et lite sted så håper inderlig det finnes noe her
    Er det noe man finner i privat praksis? (har aldri hørt om manuell terapeut. er det fysio?)

  12. #11
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mokki sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Meldinger
    2,491

    Sv: 2 dager gammel

    manuellterapeut er en videreutdannet fysioterpaeut. Du kan google manuellterapeut og finne ut om det finnes i nærheten.


  13. #12
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Se om du finner noen i ditt nærområde her: Behandlere / KISS-KIDD-syndrom - www.kiss-kidd.no

    En manuell terapeut er en fysioterapeut med muskler og skjelett som ekspertområde.
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  14. #13
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    November sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    935

    Sv: 2 dager gammel

    Det er også flere kiropraktorer som kan noe om dette - det er jo ikke manuell terapeuter over hele landet...
    November, stolt trebarnsmor

  15. #14

    Sv: 2 dager gammel

    Sitat Opprinnelig postet av Smula Vis post
    En manuell terapeut er en fysioterapeut med muskler og skjelett som ekspertområde.
    Ikke bare det, det er faktisk en videreutdannelse
    silkepels



  16. #15
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Sitat Opprinnelig postet av silkepels Vis post
    Ikke bare det, det er faktisk en videreutdannelse
    Ja, jeg er klar over det.
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  17. #16

    Sv: 2 dager gammel

    Da fikk jeg ikke tak i manuellterapeut, men la igjen beskjed på svarer.
    Ringte helsesøteren for sikkerhetsskyld.
    Hun visste godt hva KISS var.
    Trodde ikke William hadde det, men siden hun ikke jobber med det fikk jeg time 5.november til fysio på huset der Tror det er gratis og, så det er jo litt kjekt.

  18. #17
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Smula sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Nedre Eiker
    Meldinger
    3,641

    Sv: 2 dager gammel

    Ja, det er gratis til barn under 12 år. Lykke til, hold meg/oss oppdatert da!
    Snuppa sept03 Mellomsten des06


  19. #18

    Sv: 2 dager gammel

    Sitat Opprinnelig postet av Smula Vis post
    Ja, det er gratis til barn under 12 år. Lykke til, hold meg/oss oppdatert da!
    Takk Smula
    Skal si fra hverdan det gå jeg

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    frk.X. sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Meldinger
    4,587

    Sv: 2 dager gammel

    dette gjorde guttungen vår og,2 dagen på sykehuset, og det uten å ha noen slags kiss diagnose.
    Han begynte og å gå veldig tidlig, gikk sin første skritt da han var 9,5 mnd gammel.
    Noen er bare naturlig født sterke i kroppen
    Ønsker alle ein fin 17 mai!

  21. #20
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: 2 dager gammel

    Jeg har tre barn som var tidlig fysisk sterke. De har hatt dårlig tid i livet som babyer og småbarn og det har preget dem på flere områder. De har feks aldri vært noen sovebarn og hatt sovehjerter før de ble noe større (les fra 3-4 års alder) og dette har sånn jeg har sett det hengt sammen med peronligheten og deres fysiske utvikling.

    Ikke noe i veien med dem, de bare er sånn.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine