Vis resultat: Skal dere ta svineinfluensavaksinen?

Stemmer
274. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Ja

    138 50.36%
  • Nei

    57 20.80%
  • Vet ikke/i tvil

    79 28.83%
+ Svar på diskusjon
Side 21 av 24
FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 469

Diskusjon: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

  1. #401
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Hva er det å dåne over?
    Norske medier har ikke brukt en mm trykksverte på slike saker men de bør jo fram i lyset, eller?

    Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

  2. #402
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    97

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av Marilena Vis post
    Hva er det å dåne over?
    Norske medier har ikke brukt en mm trykksverte på slike saker men de bør jo fram i lyset, eller?
    Så absolutt!

  3. #403
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av Marilena Vis post
    Hva er det å dåne over?
    Norske medier har ikke brukt en mm trykksverte på slike saker men de bør jo fram i lyset, eller?
    Da lurer jeg på hvor du har vært de siste ukene.

    Norske medier har brukt en hel drøss med trykksverte på slike saker allerede ja, og vært med så til de grader på å hause opp et hysteri uten like både når det gjelder influensaen og når det gjelder vaksinasjonen.

    Hva har resultatet blitt? Jo, det har blitt hysteriske tilstander i form av mange, mange mennesker som tenker på dette store deler av dagen, vaksinasjonskontorer som rennes ned av livredde folk og folk som er livredde for å få influensaen, men samtidig ikke tør å ta vaksinen. Svært mange mennesker føler seg klemt mellom barken og veden og mennesker i risikosonen som så absolutt bør ta vaksinen, men som ikke tør pga tabloide oppslag.

    I tillegg plukkes disse linkene opp og legges ut i hytt og gevær. Det er komplett umulig å unngå disse linkene og komplett umulig å skjerme seg fra eller til en viss grad sortere all den dels informasjonen og enda mer skremselspropagandaen man bombarderes med hver bidige dag.

    Over alt hvor man snuer seg, er det tabloide og unyanserte oppslag enten om vaksine eller influensa.

    Nei, slike tabloide og unyanserte oppslag og linker ørten ganger om dagen synes jeg det er på tide å slutte med snart. Det infiltrerer hele hverdagen uansett hvor en måtte snu seg så det blir umulig å filterer hva man ønsker og ikke ønsker å bli utsatt for.

    Er det rart man blir tussete...?

  4. #404
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Her er forøvrig oversikten over innrapporterte bivirkninger, alvorlige og ikke så alvorlige.

    Bivirkningsrapporter registrert etter vaksinasjon med Pandemrix- uke 45 - Statens legemiddelverk


    Rapporter om dødsfall i etterkant av vaksinering
    Helsepersonell som mistenker at dødsfall kan ha sammenheng med nylig vaksinering, skal melde dette per telefon til Folkehelseinstituttet (FHI). FHI innhenter tilleggsinformasjon om hendelsen og pasientens øvrige helsetilstand og hvis mulig, om obduksjonsfunn. Basert på tilgjengelige data blir det gjort en årsaksvurdering. Tilfellet vil bli registeret i den nasjonale bivirkningsdatabasen og framkommer i våre ukentlige statistikker over bivirkninger meldt etter vaksinasjon med Pandemrix.
    Også svenske legemiddelmyndigheter har fått rapporter om dødsfall varierende fra 12 timer til 4 dager etter vaksinering. Rapportene er under utredning, men så langt er det ingenting som tilsier at det er en årsakssammenheng mellom vaksinasjonen og dødsfallene.
    Legemiddelverket sendte ut pressemelding i uke 44 vedrørende uventet dødsfall hos en 20-årig jente. Vi er nå nylig gjort kjent med at en kvinne i 60 årene døde dagen etter vaksinering. Tilfellet er under utredning. Basert på tilgjengelig informasjon, inklusive obduksjonsfunn er det lite sannsynlig at det er en sammenheng mellom dødsfallet og vaksinasjonen.

    http://www.legemiddelverket.no/uploa...fall071109.pdf

  5. #405
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    2barnsmor sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Ålesund
    Meldinger
    44

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Jeg har vært usikker i flere mnd.. Å nå endelig har jeg bestemt meg for at det blir vaskine.. Jeg tørr rett og slett ikke annet.. Har sittet mellom barken og veden nå siden det ble snakk om vaksine.. Å har vært så usikker og redd for å ta det gale valget at jeg nesten har tatt til tårer i frustrasjon.. Det var bedre tidligere da helsemyndighetene sa hopp, ja så hoppet hele norge.. Nå er det skremsel og dirkusjoner opp og ned i mente.. Sukk..

    Jeg har bestemt meg og ombestemt meg mange ganger siden september/oktober.. Men nå skal vi dra og ta den i morgen.. jenta mi på seks mnd og gutten min på 2 1/2.. jeg var egentlig glad da det hele startet og de hadde planer om å vaksinere kun de over tre år.. Då slapp jeg å velge..

    jeg er svært skeptisk og liker ikke å måtte vaksinere de.. Men liker mindre tanken på at de kan bli allvorlig syke av SI.. Å jeg hadde aldri tilgitt meg selv skulle de bli allvorlig syke og jeg har valgt bort det som kunne hjulpe dem.. Da tar jeg heller evt senbivirkninger av vaksinen, hvis der er noen.. Å skylder på helsenorge.. mager trøst da.. Men ingen trøst skulle det skje dem noe med Si og jeg ikke har forhindret det når jeg kunne..

    Dessuten fyller jeg vaksinasjonsprogrammet til dem.. Å det er jo ikke så mye mer skummelt det som er i denne vaksinen...
    Klem fra Torill

  6. #406

  7. #407
    Veteranmedlem Rykte MTN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    3,553

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7267517

    Unormalt mange barn i Sverige og Finland har fått diagnosen narkolepsi i det siste. Alle har fått symptomene etter at de ble vaksinert mot svineinfluensa i fjor høst.

  8. #408
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Glad vi styrte unna den vaksinen.
    Split -07

  9. #409
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Det er vel ingen tvil om at det er mange av oss som er veldig glade for at vi sto i mot presset fra myndighetene og tok valget om ikke å ta svinevaksinen. Dette er bare en liten dråpe i havet av hva som etter hvert vil dukke opp av veldig alvorlige bivirkninger. Jeg er sjeleglad for at ingen av mine fikk sprøytet inn denne gifta.

    Jeg har full forståelse og respekt for de som vaksinerte seg og sine basert på grundige undersøkelser og evt medisinsk bakgrunn. Vi har alle et valg, og mange fulgte myndighetene og stolte blindt på deres anbefalinger og at disse var de eneste rette uten å tvile et sekund.

    Så har du skeptikerne som helte den ene eller andre veien etter og ha nølt og tvilt lenge. Mange ble skremt, og så ikke at sjansen for å bli utsatt for alvorlige bivirkninger av vaksinen var større enn å bli så dårlig av svineriet at man mistet livet.

    Så har du oss som steiler helt ved tanken på å følge myndighetene uten en viss form for skepsis, som ikke stoler blindt på at myndighetene sitter på den eneste rette løsningen, og som velger og IKKE følge myndighetenes anbefalinger.
    Når ikke en eneste lege jeg var i kontakt med kunne berolige meg på en flekk hva tvilen jeg sto ovenfor angikk, valgte vi å være "dårlige borgere, usolidariske og uansvarlige", og ikke følge gitte anbefalinger.
    Kan ikke få sagt nok hvor glad jeg er for det i dag. Jeg hadde vært livredd for at ungene mine var de neste i statistikken for alvorlige bivirkninger.

    Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

  10. #410
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Taina sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    2,259

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Etterpåklokskap har lite med klokskap å gjøre.

    Ingen av mine barn tok vaksinen, siden begge fikk svineinfluensaen. Toåringen endte på isolat på sykehuset. Han slet med sykdom gjennom hele vinteren og fikk infeksjonsutløst astma i etterkant. Jeg godter meg ikke over at mine unger ikke fikk vaksinen og dermed slipper eventuelle svært sjeldne bivirkninger. Jeg er mer lei meg for at vaksinen ikke kom tidsnok, siden den kunne spart lillegutt for en veldig vond vinter. Jeg hadde med glede byttet vinterens dramatikk med en mikroskopisk øket risiko for narkolepsi hos mine barn.

    Det er veldig synd enkelte tar vaksinens eventuelle bivirkninger som en personlig seier, når man i stedet har seilt som gratispassasjerer på andres vaksinering. Ingen vet hvor mange som hadde blitt rammet dersom vaksinen ikke fantes. Igjen - vaksinen er dessverre sin egen verste fiende.
    Du, lilla sparvöga, flyg över ängarna
    Dröm dina drömmar så länge du känner liv

  11. #411
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Hvem godter seg?
    Jeg ser ikke på meg og mine som noen gratispassasjerer, for de har fått alle andre vaksiner enn akkurat denne. Svinevaksinen var for oss for lite forsket på, og jeg tok rett og slett ikke sjansen. Hvorfor kan ikke det bli akseptert på lik linje med at jeg respekterer at andre har valgt å ta den?

    Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

  12. #412
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Taina sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    2,259

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Marilena: Du later til å ta spekulasjoner om mulige bivirkninger til inntekt for at du valgte det rette, nemlig å avstå fra vaksinen. Og du stopper ikke her, men kaller vaksinen "gift" og spår at dette bare er begynnelsen.

    Jeg prøver bare å fortelle deg at det ikke var helt ufarlig å bli smittet av svineinfluensaen heller, særlig ikke for mange små. Og at jeg ville gått litt stillere i dørene om jeg hadde valgt å være gratispassasjer.
    Du, lilla sparvöga, flyg över ängarna
    Dröm dina drömmar så länge du känner liv

  13. #413
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Jau, det er opp til hver enkelt hvordan de vil analysere det jeg skriver.
    Jeg er ikke den første og ikke den siste til å mene at denne vaksina ikke er udelt positiv, og jeg er heller ingen spådame, men leser artikler som omhandler vaksinen og dens til nå registrerte bivirkninger.
    Jeg skjønner at denne influensaen var farlig for mennesker i risikogrupper, men ingen av mine er det. At du og flere med deg mener at vi er gratispassasjerer må dere bare mene, men som sagt har vi alle et valg. Jeg og mange med meg valgte å avstå fordi vi anså vaksinen som farligere for oss og våre enn selve influensaen. Det ble blåst opp av myndighetene, det finnes det jo hauger med bevis for.
    Tenk på alle de som dør av sesonginfluensa hvert år. Men det er kanskje ikke så farlig det, for det er stort sett eldre mennesker, og de skal jo snart dø allikevel.

    Avslutter mine innlegg i denne tråden. Vi får være enig om at vi er uenige i denne saken, men at alle tok det valget de mente var best for sine har jeg full respekt for. At jeg er livredd vaksina, dens innhold og faren for bivirkninger som kan ødelegge livet til meg og mine forventer jeg faktisk litt respekt for, men det er visst ikke mulig,- gratispassasjer som jeg er.

    Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

  14. #414

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Dette er storm i et vannglass

    Hvis man leser statestikken over innrapporterte bivirkninger så ser man at det er ganske få bivirkninger sett i forhold til hvor utrolig mange som fikk vaksinen. De innrapportete mulige bivirkningen er alt fra "kløe på stikkstedet", "hodepine", "influensasymptomer" osv og til disse tilfellene av mulig narkolepsi. Jeg syne imidlertid at det er flott at det forskes på dette og at de undersøker tilfellene av narkolepsi grundig. Samtidig så klarer jeg ikke helt å se at det at de undersøker dette er noen grunn til å krisemaksimere angående vaksinen. For meg er dette mer en bekreftelse på at helsevesenet er grundig og seriøse som undersøker dette nærmere. Vi snakker tross alt om kun 4 tilfeller i Norge og noen hadde helt sikkert fått diagnosen det siste året uansett, så at noen av de også har tatt vaksinen anser jeg som sannsynlig. Det er ikke dermed sagt at de har fått narkolepsi pga vaksinen Men supert at det blir undersøkt, kanskje er det helt tilfeldig og kanskje er det en liten økt sannsynlighet for narkolepsi etter vaksinen. Greit å få det avklart

    Hvor mange som hadde fått alvorlige sykdomsforløp med ettervirkninger eller i værste fall ikke overlevd sykdommen, dersom ingen hadde vaksinert seg, det vil vi aldri finne ut av. Men vi vet at flere i Norge døde av influensaen selv om store deler av befolkningen ble vaksinert.
    oktober 2010

    oktober 2008

  15. #415
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ilenna sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    301

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    "Gratispassasjerer".. Maken til frekkhet...
    Emma-Sophie født 05.10.09

  16. #416
    Seniormedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mariposamamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Oslobygda
    Meldinger
    2,019

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av ilenna Vis post
    "Gratispassasjerer".. Maken til frekkhet...
    Ja, kanskje en litt "småfrekk" måte å uttrykke det på. Men sannheten er at alle de som velger å ikke vaksinere barna sine og seg selv, blir beskyttet av at andre mennesker velger å vaksinere. I dag øker antallet av dem som velger å ikke vaksinere barna sine, og dermed ser en også at sykdommer som tidligere var svært sjeldne også øker i antall smittede. Og da tenker jeg ikke først og fremst på svineinfluensavaksinen, men alle vaksiner.

    Jeg vaksinerte meg (jeg har nedsatt immunforsvar og er dermed i den berømte risikogruppen), datteren vår og mannen min er også vaksinert. Vi har satt oss godt inn i hva dette betydde, akkurat som de andre vaksinene vi velger å gi barnet vårt. Vi vaksinerer for vår egen del, men også for alle dem som ikke kan vaksinere seg. For eksempel min Tante, som er transplantert og som kan bli veldig, veldig syk av disse sykdommene, og som heller ikke kan vaksinere seg. Det er mange av dem, dessverre. For meg er det også et samfunnsansvar.

  17. #417
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Signerer Taina, Melita og Mariposamma!


  18. #418
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Nei jeg har ikke vaksinert hverken meg el snuppa. Et valg jeg tok etter og ha søkt info både på nett og i helsevesenet. Tror forresten vi hadde svineinfluensa hele gjengen, før vi engang fikk tilbud om vaksine. Aldrig vært så dårlige noen gang, det var ikke måte på svineri , men vi lever allesammen- så er vel liten vits for oss og ta vaksine nå? Uansett så nekter jeg ta den, en skarp liten stemme inn i meg som sier "Ikke gjør det", dermed blir det slik.
    Sist endret av Tidl. bruker; 08-09-2010 kl 21:52

  19. #419
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av tuuli Vis post
    Signerer Taina, Melita og Mariposamma!
    Jeg og! Alle tok den hos oss bortsett fra minstemann som har eggeallergi. Om det blir noen ny epidemi i høst så kan det hende han blir vaksinert siden han nå tåler egg bedre og er eldre.
    05
    08

  20. #420
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lita84 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Meldinger
    7,170
    Blogginnlegg
    18

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Man må uansett vaksinere seg hver år, den influensaen som var, er ikke den som kommer neste år..
    Bitteliten kom Januar 2010

    Lille skatt 2006

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 21 av 24
    FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine