Vis resultat: Skal dere ta svineinfluensavaksinen?

Stemmer
274. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen
  • Ja

    138 50.36%
  • Nei

    57 20.80%
  • Vet ikke/i tvil

    79 28.83%
+ Svar på diskusjon
Side 24 av 24
FørsteFørste ... 14 20 21 22 23 24
Viser resultater 461 til 469 av 469

Diskusjon: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

  1. #461
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    ...i et slikt hypotetisk tilfelle er det nok en høy sannsynlighet for en annen sammenheng

    Folk er nok generelt litt for flinke til å se sammenhenger der de ikke finnes.
    Og når de først(kanskje) finnes, er jeg fornøyd med at instanser som Folkehelseinstituttet faktisk tar ansvar.


  2. #462
    Veteranmedlem Rykte MTN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    3,553

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    (VG Nett) Helsedirektør Bjørn-Inge Larsen sier han ikke ville anbefalt massevaksinasjon mot svineinfluensa for barn én gang til.

    - Det korte svaret er nei. Når vi nå er kjent med at denne vaksinen trolig kan gi narkolepsi hos barn, med en forekomst på omtrent ett tilfelle av narkolepsi per ti tusen vaksinerte barn, så ville det vært veldig viktig informasjon for oss da vi besluttet vaksinering, sier han på spørsmål fra VG Nett......


    ....- 35 tilfeller er forferdelig mye! Det burde vært null. Dette er veldig, veldig leit. Vi synes det er helt forferdelig at den vaksinen vi anbefalte nordmenn å ta, har forårsaket alvorlig sykdom hos mange barn, sier Aavitsland til VG.....

    ....
    Professor i medisinsk etikk, Jan Helge Solbakk, kommer med kraftig kritkk mot massevaksinasjonen.

    - Dette er en av de største medisinske skandalene i moderne tid. Den er også den mest vanvittige pengebruken i norsk helsevesens historie - og det samme slås fast i andre land, sier han til VG.

    Han var kritisk til vaksinasjonen allerede i 2009, og sier av utprøvingsperioden var for kort, og at vaksinen ble testet på et færre antall mennesker enn vanlig.

    - Derfor var det usikkerhet rundt bivirkninger. Så sørget Verdens helseorganisasjon for at definisjonen på pandemi ble endret og grunnlaget for å kalle det en pandemi ble kritisert. I etterkant er det kommet frem hvor tungt den farmasøytiske industrien var inne i de besluttende organene, sier Solbakk....


    http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10069570

    Er det nå mulig å få respekt for å være skeptisk til en slik vaksine, og aksept for å velge å ikke ta den uten å bli hengt ut eller latterliggjort?

  3. #463
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Marilena sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    I huset mitt
    Meldinger
    786

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av MTN Vis post
    Er det nå mulig å få respekt for å være skeptisk til en slik vaksine, og aksept for å velge å ikke ta den uten å bli hengt ut eller latterliggjort?
    Amen!

    Husker jeg fikk så tyn her fordi jeg sa min hjertens mening om hvor redd jeg var. De røde haglet som pepper, og jeg var både usolidarisk, uansvarlig, egoistisk og det som verre var.

    Når man velger å kjenne på sin egen utrygghet, lese seg opp om vaksinen og gjøre seg opp meningen at man ikke synes den er godt nok testet og at man ikke tar sjansen møter man ikke forståelse overhodet.
    Men vi som valgte og ikke ta den skal omtrent kysse føttene til de som tok den fordi de gjorde samfunnsplikta si og sørget for at ikke VI ble smittet.
    Respekt og forståelse går begge veier, og jeg klarer ikke å la vær og si at jeg er sjeleglad for at vi ikke tok den når jeg leser om alle barna(og ikke minst voksne) som har fått livene sine ødelagt fordi myndighetene skremte opp 80% av befolkningen.
    Enda vet vi ingenting om senskadene folk kan få og det synes jeg er skremmende.

    Noen ganger koster det mer å være feig enn å hoppe uti og se hva som skjer....

  4. #464
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Catharina sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Bergens området
    Meldinger
    4,158
    Blogginnlegg
    2

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Ja kjenner det føles ganske greit og IKKE ha tatt den.
    Selv om "alle" syns jeg var en idiot den gang.
    Storesøster født 2005
    Lillesøster født 2007

    Hjemmeside

  5. #465
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Jeg er fornøyd med at Folkehelseinstituttet tar ansvar for de barna som fikk narkolepsi.

    Anbefaler også å lese dette blogginnlegget om vaksinen.


  6. #466
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Jan 2012
    Meldinger
    27

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av MTN Vis post
    Er det nå mulig å få respekt for å være skeptisk til en slik vaksine, og aksept for å velge å ikke ta den uten å bli hengt ut eller latterliggjort?
    Dette vil forhåpentligvis få folk til å tenke litt selv! Jeg valgte av flere grunner å ikke ta denne vaksinen da jeg gikk gravid med junior og flere rundt meg stilte spørsmålstegn ved det. Nå er jo narkolepsi èn kjent bivirkning, men det er jo svært sannsynlig at det finnes flere alvorlige.

    En annen konsekvens av dette er jo at når det faktisk oppstår en epidemi eller pandemi igjen vil antagelig mange avstå fra vaksinering av frykt for ukjente alvorlige bivirkninger... Dette vil jo igjen kunne få alvorlige konsekvenser.

    Jeg har selvfølgelig forståelse for de som valgte å vaksinere seg selv og evt barna sine.
    - 10 med sommerbaby 2012

  7. #467
    Veteranmedlem Rykte MTN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    3,553

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    Sitat Opprinnelig postet av tuuli Vis post
    Jeg er fornøyd med at Folkehelseinstituttet tar ansvar for de barna som fikk narkolepsi.

    Anbefaler også å lese dette blogginnlegget om vaksinen.

    Ett forferdelig blogg-innlegg. Fra påstanden om at folk godter seg, til påstanden om at man ikke hadde noen grunn til å være skeptisk den gang. Folk var skeptisk den gang og det med god grunn.

  8. #468
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Catharina sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Bergens området
    Meldinger
    4,158
    Blogginnlegg
    2

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    http://www.p4.no/story.aspx?id=453023


    Ka sier man til noe sånnt tro?
    Storesøster født 2005
    Lillesøster født 2007

    Hjemmeside

  9. #469
    Veteranmedlem Rykte MTN sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    3,553

    Sv: Skal dere ta svineinfluensavaksinen? (spørris)

    http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...g-6766002.html

    Fagkomité var splittet om massevaksinering


    Fagkomiteen som ga myndighetene råd under svineinfluensaepidemien, var internt uenig om massevaksinering mot influensasykdommen.




    ..........




    Tull og tøys, vi har det fra sikkert hold (en blogger og noen skribenter på NM) at det ikke var noen mulighet for at man på forhånd kunne vite at det kunne være noen alvorlige bivirkninger. Man kunne kun vite at det ikke var så farlig. At det nå dukker opp informasjon, som også var tilgjengelig da, ville gå på tvers av dette faktum. Derfor er vi nødt til å se bort fra slik informasjon for å få vår meninger til å bli riktige.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 24 av 24
    FørsteFørste ... 14 20 21 22 23 24

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine