+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 9 av 9

Diskusjon: Matvrak

  1. #1
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    476

    Matvrak

    Jeg er ikke gjerrig på maten altså, men lurer på om det er normalt at en gutt på 10 mndr spiser så mye som F.

    I dag har han spist:
    2 porsjoner gröt, 300ml mme, 1 banan, 1 middagsglass, 1 skive, 2 fruktmos.

    Er dette mye?

    Sambo har värt hjemme med F i dag så det er han som har gitt så mye fruktmos. Jeg synes det er nok med 1 beger pr. dag, men jeg vet ikke...


    Filip 14.04.09

  2.  
  3. #2

    Sv: Matvrak

    Men så bra at han spiser bra når han har vært syk....

    Minien her spiser nok like mye.
    I dag har han spist; 2 porsjoner med grøt, et beger med fruktmos, 1 skive, et beger med yoghurt, middagsglass (pluss litt av middagen vår ) og noen mariakjeks.....

    Men er engi med deg at et beger med fruktmos for dagen er nok!!

    men bare vær glad for at han spsier, kommer en dag når han bare pirker i maten!!

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Linus mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    915

    Sv: Matvrak

    Linus har spist 2 porsjoner med grøt, 1 fruktmos, 1 yoghurt, 1 skive og 1 middagsglass + fått pupp 3 ggr. Tror ikke det gjør så mye med mye fruktmos altså

  5. #4
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    476

    Sv: Matvrak

    Takk for svar!

    Virker som det er ganske normale mengder han spiser da. Mulig jeg reagerer fordi matbehovet har ökt ganske mye på kort tid. Men så er han superaktiv om dagene også så det er jo ikke så rart.

    Ja, jeg er veldig glad for at han spiser selv om han er syk Var en dag han ikke ville ha noe särlig, bare melk, men nå ser det ut til at han er tilbake på rett spor

    Han er heller ikke kresen og tester villig ut alt vi tilbyr. Ikke alt som faller i smak da, men da gir han tydelig beskjed, kommer rett ut igjen da ja Er så morsomt å se på ansiktsuttrykket hans for han er veldig ärlig om han liker maten jeg har laget eller ikke


    Filip 14.04.09

  6. #5

    Sv: Matvrak

    Synes ikke det høres ille ut nei. Har selv ei aktiv frøken i hus og i dag har hun spist 1 stor porsjon havregrøt med fruktmos, 2 båter appelsin, 1,5 brødskive med makrell i tomat, 1 middagsglass og en god porsjon middag (grønnsaker og kjøttboller). Og 3 puppemåltid.

    Hvorfor er det så ille med fruktmos? Det metter jo ikke så mye, og det er jo bare bra med mye frukt. Vi gir fruktmos eller fruktbiter 2-3 ganger om dagen.
    f.14.04.09

  7. #6
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    476

    Sv: Matvrak

    Sitat Opprinnelig postet av Miilja Vis post

    Hvorfor er det så ille med fruktmos? Det metter jo ikke så mye, og det er jo bare bra med mye frukt. Vi gir fruktmos eller fruktbiter 2-3 ganger om dagen.
    Nei, det er sikkert ikke det. Jeg har bare tenkt at det kanskje er bedre å gi "ren" frukt i tillegg til et beger, men vet ikke helt hvorfor. Han har fått litt sånn yoghurtfruktmos og de liker han (og jeg) veldig godt. De metter vel litt mer og han reagerer ikke på melk så da er det vel greit å gi dette når han er såpass gammel.


    Filip 14.04.09

  8. #7
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Matvrak

    Og her er vi enda ikke oppe i en full porsjon av noe, annet enn unntaksvis en gang i blant... Unger med apetitt er godt

  9. #8
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Jente27 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    1,312

    Sv: Matvrak

    Sofie spiser 2 grøt måltider, 2 fruktmoser, 1 middagsglass og pupp
    sofie 21.04.09
    amalie 04.12.05

  10. #9
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Nov 2008
    Meldinger
    595

    Sv: Matvrak

    Jeg snek litt her siden jeg også har et lite matvrak. Jeg har tenkt at selvom frukt er nyttig inneholder det også mye sukker. Jeg tenker litt sånn 5 porsjoner om dagen, men 3 av dem skal være grønnsaker. Dukka mi liker like godt å knaske agurk som eple. Sånn - nå skal jeg snike meg ut igjen.
    februar 2009

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Matvrak...:)
      Av embla_ i forum April
      Svar: 13
      Siste melding: 18-06-2008, 11:54
    2. Matvrak???
      Av Krissie i forum September
      Svar: 16
      Siste melding: 21-06-2007, 10:31
    3. Matvrak
      Av *Villemo* i forum September
      Svar: 57
      Siste melding: 02-02-2007, 09:35
    4. For et matvrak!
      Av Hera_ i forum April
      Svar: 3
      Siste melding: 09-05-2006, 13:26

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine