+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Diskusjon: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tajel sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    25

    Question Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Har en tre uker gammel datter som det etter mye slit, blod, svette og tårer med ammingen er klart at må bli flaskebarn. Jeg pumper så hun får morsmelk på flaske. Men har ikke nok melk selv, så hun får NAN i tillegg. Til nå har vi brukt ferdigblandet NAN, men nå trapper jeg ned på pumpingen og vi skal over på pulver NAN og etterhvert bare det. Har mange spørsmål og har heldigvis funnet en del svar. Planen er å lage klart melken ved å koke opp vann, blande ut pulveret i det kokte vannet og så tilsette kokt kaldt vann for å kjøle ned melken til spisetemperatur.
    Og da lurer jeg på - hva oppbevarer man det kokte kalde vannet i i kjøleskapet???

    Bør jo være noe som tåler å bli kokt sånn at det kan steriliseres. Dessuten ser jeg for meg at det vil være praktisk å kunne helle det kokte vannet rett ned på flasken og avkjøle det der. Plastflasker er litt skummelt siden det ikke er godt å vite hva som er i plasten (tenker på BPA). Glassflasker vet jeg ikke hvor jeg skal få tak i. Tåteflasker er et alternativ, men må jo ganske mange til for å oppbevare nok kaldt vann til et døgns forbruk. Håper på gode forslag og lure løsninger fra erfarne flaskere!

  2.  
  3. #2
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    29

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Hei
    Her også begynte vi kun med nan når vesla var rundt 3-4 uker. I begynnelsen kokte vi vann for hver gang hun skulle ha mat og vi syns det var veldig tungvint. Så til slutt fannt vi på at vi kunne koke nok vann til å fylle en termos og da hadde vi stort sett nok varmt vann for en hel dag.
    Angående kaldt vann: Vi kokte opp vannet og hellte det i noen tuppervarebokser, lot det kjøle seg ned på kjøkkenbenken og etterpå satte vi det i kjøleskapet. Da ble det myyye enklere når vi skulle blande flaske for da hadde vi både ferdig kokt vann og kaldt vann Til natten passet vi også på at vi hadde både kaldt og varmt vann så vi skulle slippe å begynne med koking og avkjøling når vi var så trøtte.

    Skulle vi bort på kjøpesenter eller andre plasser som det var vanskelig å få tak i varmt vann,tok vi bare med termosen, helte så mye kaldt vann i flaskene vi trodde skulle til for at melka ikke skulle bli glovarm og tok med pulveret......KJEMPEENKELT

    Ble litt dårlig formulert,men håper du forstod mesteparten.

    Lykke til

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elinmor83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,048

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Jeg kjøpte en vannkaraffel i glass med lokk som passet i kjøleskapsdøra. Tror den var fra Rosendahl. Vaska den i oppvaskmaskina innimellom, og skylte den et par ganger med kokt vann etterpå. Silikonringen på lokket som "forsegla" tok jeg av og vaska for hånd, og kokte et par minutter.
    Da jeg skulle lage til en flaske kokte jeg vann i vannkoker, helte passe mengde kaldt vann i flaska, så varmt vann (forholdet for å få passe temperatur finner du ut av etter hvert), og så hadde jeg i pulver.
    Storebror september 2008
    Veslebror februar 2012

  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    AnnC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Norge
    Meldinger
    1,175

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Er det ikke anbefalt å lage ferdig flasker og oppbevare kaldt i kjøleskapet og så varme ved behov? Ser for meg at det er vel så enkelt.....
    Trippel guttemamma:
    des 99
    apr 03
    mai 09

  6. #5

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    AnnC: Det er ikke anbefalt å lage ferdige flasker å ha i kjøleskapet, men å lage flaskene etterhvert som en trenger de.


    Jeg hadde ett flaskebarn og det var ikke noe noe problem, jeg hadde også alltid ferdigkokt vann på termos og en tåteflaske med kaldt vann i kjøleskapet. Jeg brukte avent sine flasker og kjøpte plastlokk som hører til som jeg brukte på flasken i kjøleskapet og som jeg også brukte hvis jeg skulle ut på tur og skulle ha med meg vann. Hvis du bruker NAN så finnes det også doseringskopper som du kan få kjøpt til å ha puveret i Jeg brukte Hipp sin mme og da ska pulveret oppi først så da bare doserte jeg ferdig flaskene før jeg skulle ut og hadde med meg termos med varmt vann og en liten termobag med det kalde vannet i. Lykke til, det går veldig greit når en først kommer inn i rutinene
    Våre små prøverørsmirakler

    Englejente f/d i uke 28
    Prinsen født 08




  7. #6

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Jeg kjøpte en glassflaske på IKEA (serien heter slom og flaskenkoster ca 20 kr) med en propp som henger fast i flasken og som spendes fast. Tror den er tenkt brukt til hjemmelaget saft osv, men det fungerte supert til kokt vann også. Jeg vasket flasken med zalo også skylte jeg den med kokvarmt vann til såpen var borte. Glass er hygenisk og flasken passet rett i døren på kjøleskapet. Veldig greit Har sett at de har lignende flasker på Jernia etc

    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		64633_PE174132_S3..jpg
Visninger:	2
Størrelse:	2.7 KB
ID:		168418
    Kjøpte forresten også noen glasskrukker i samme serien til å oppbevare nan og grøtpulver. Lufttett og enkelt. De finnes i flere størrelser.

    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		25721_PE110550_S3..jpg
Visninger:	2
Størrelse:	8.3 KB
ID:		168419
    Lykke til med flaskemating

    Sist endret av Melita; 02-04-2010 kl 19:36 Begrunnelse: la inn bilder
    oktober 2010

    oktober 2008

  8. #7
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    vi brukte bare vanlig flasker vi.. Hadde en mam flaske fullt av kokt vann stående i kjøleskapet, kokte ny og tok ny flaske når den begynte å nerme seg tom. De tåler å bli kokt, så det er OK å ha vann på dem. De er lukket, kan taes med på tur osv... Mer praktisk blir det ikke.
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  9. #8
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Laget altså IKKE ferdig MME men vi hadde VANNET stående klar i en flaske, målte opp mengden i en annen flaske og kokte opp vann i vannkokeren.

    Vi kokte opp vann i vannkoker, helte opp mengde MME pulver i en flaske så tilsatte vi 1/2 den totale vannmengde med varmt vann (altså 100ml om flasken skulle være på 200 ml), rørte rundt pulver og så tilsatte den resterende vannmengde med kaldt vann (som vi oppbevarte i kjølsakpet. Gjorde dette hjemme og på tur (men da hadde vi kokt vann på termos og det kalde vannet var gjerne halvfryst da vi gikk hjemmefra, evnt kjøpte vi imsdal for at vannet skulel være kaldt).
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  10. #9
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tajel sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    25

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Tusen takk for svar alle sammen!

    Etter litt tenking og noen runder i butikkene for å se hva som var mulig å få tak i (fikk heldigvis hjelp, ikke helt lett å plutselig få flaskebarn uten noe utstyr i hus når man er rimelig utslått etter fødselen - jeg hadde tenkt på det meste men var helt uforberedt på at ammingen kunne skjære seg) endte vi opp med en mugge med lokk til oppbevaring av kaldt kokt vann: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=145769836
    Passer ikke i noen kjele, så vi får ikke kokt den. Men vasker den på 70 grader i oppvaskmaskin og skyller med kokende vann - satser på at det er godt nok. Vurderte de flaskene fra IKEA, men fant ut at det var lettere med mugge siden vi da slipper å bruke trakt for å helle vannet fra kjele og over i muggen. Blir nok brente fingre når vi koker flasker...

    Ser ellers ut som vi gjør ting på samme måte som flere av dere: Vi har kokt kaldt vann i kjøleskapet og ferdigoppmålt pulver i dispenser. Når vi skal lage flaske koker vi opp kaldt vann fra springen i vannkoker. Har en viss del av den totale vannmengden som skal til med kokt vann i mateflasken og heller i pulveret. Da blir pulveret blandet ut i vann varmere enn 70 grader. Rister godt, tilsetter resten av vannmengden med kaldt kokt vann og rister på nytt - spiseklart!
    Synes det går kjapt og greit å koke opp vann i vannkoker - da vet jeg også helt sikkert at vannet alltid er varmere enn 70 grader. Stoler ikke på at en termos holder vannet så varmt hele dagen. (Men lurer litt på hva vi skal gjøre hvis strømmen plutselig går... Ikke at det skjer ofte, men jeg klarer å bekymre meg for mye og det meste... I sånne tilfeller er man sikrere ved å ha vann i termos.)
    Men lurer litt på om det egentlig er godt nok å koke opp vann i vannkokeren? Det får jo bare et oppkok, blir ikke kokt over lengre tid og det er vel det som skal til for å drepe bakterier etc. Alt man skal fundere på som flaskemor...

    Til turbruk har jeg kjøpt inn to små termoser, en til kaldt og en til varmt vann. FerdigNAN er også et alternativ som sannsynligvis vil bli brukt en del, men foreløpig har vi ikke vært så mye utenfor husets fire vegger.

    Men dette med når pulveret skal i flasken: Ser at nelly73 brukte hipp og at pulveret der skal oppi før vannet. Lucifine sier at de tok pulveret oppi først, men ikke noe om hvilket mme-merke de brukte. På NAN esken står det at vannet skal oppi først, så pulveret. Men spiller det egentlig noen rolle...?
    Hvis man har det varme vannet i flasken først, kan man jo måle opp vannet i mateflasken - det går ikke hvis man har pulveret i først. Men må jo uansett bruke måleflaske til å måle opp riktig mengde kaldt vann.
    Førstejenta - mars 2010

  11. #10

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Du lærer deg fort sånn ca hvor mye det skal være med pulver + varmt vann og hvor mye det skal bli totalt. Da slipper du å måle vann i en ekstra flaske. På nan så står det også bakpå pakken sånn ca hvor mye ferdig melk du får av så og så mye pulver + vann. Mener pulver + kokende vann skulle være sånn ca 1/3 av den ferdige mengden (det var det vi prøvde oss frem til). Du kan jo prøve deg frem ut i fra det. Da blir det enkelt å ha i pulver, så en dæsj med kokende vann, riste godt og etterfylle med kaldt vann til rikitg mengde ferdig melk. Hvis du har i pulveret først så slipper du at måleskjeen blir full av vanndamp og at pulveret kleber seg fast.

    Vi brukte NAN da det var det vår datter tålte best.

    Hvis du er redd for strømbrudd, så kan du ha en kartong eller to med ferdignan i kjøkkenskapet. Da er den romtemperert og jeg vil tro du får datteren din til å spise den i et nødstilfellet. Min lille jente har fått mange kalde bokser med ferdignan uten at hun har protestert på det.
    oktober 2010

    oktober 2008

  12. #11

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Vi har alltid brukt vannkoker Det er i utgangspunktet ikke bakterier i vannet som man er mest redd for, men bakterier som kan dannes i melken dersom pulveret ikke blandes ut med tilstrekkelig varmt nok vann. Jeg har derfor følt meg trygg nok med vannkoker samt en skikkelig 5 min koking av flaskene mellom hvert måltid.
    oktober 2010

    oktober 2008

  13. #12
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mjU sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Meldinger
    1,206

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet


  14. #13
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    vi brukte collett, tok i puver først ellers klumpet det seg syntes vi.. men det er hipp som happ bare temperaturen er riktig tror jeg,...
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  15. #14
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kii sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Eidsvåg
    Meldinger
    1,930

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    For å kunne bruke termos bør man ha en skikkelig termos som greier å holde høy temperatur i flere timer. Billigtermoser gjør stort sett ikke det. Etter hvert skal dere sikkert ut på tur også under spisetider, så jeg ville ha investert i en god termos Det er også greit å ha en microsterilisator, da slipper dere å koke flasker. Trolig er det derfor mange velger å bruke tåteflasker i kjøleskapet med kaldt vann, fordi disse flaskene kan steriliseres i microsterilisator. Dette er noe vi ikke kjøpte da barnet vårt var baby, men hvis vi en dag skulle få et barn til, så kommer det definitivt til å kjøpes inn (selv om det trolig ikke blir flaskebarn denne gangen heller).

  16. #15
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tajel sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Meldinger
    25

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Sitat Opprinnelig postet av Melita Vis post
    Du lærer deg fort sånn ca hvor mye det skal være med pulver + varmt vann og hvor mye det skal bli totalt. Da slipper du å måle vann i en ekstra flaske. På nan så står det også bakpå pakken sånn ca hvor mye ferdig melk du får av så og så mye pulver + vann. Mener pulver + kokende vann skulle være sånn ca 1/3 av den ferdige mengden (det var det vi prøvde oss frem til). Du kan jo prøve deg frem ut i fra det. Da blir det enkelt å ha i pulver, så en dæsj med kokende vann, riste godt og etterfylle med kaldt vann til rikitg mengde ferdig melk. Hvis du har i pulveret først så slipper du at måleskjeen blir full av vanndamp og at pulveret kleber seg fast.
    Jepp, ser at det går helt fint å ha pulveret i flasken først. Grunnen til at instruksjonene på NANpakken sier vann først, så pulver er sikkert fordi man skal få målt opp nøyaktig vannmengde uten bruk av to flasker (på pakken står det jo at alt vannet skal has i med en gang og holde 40 - 45 grader).
    Er fristende å droppe måleflasken og ha pulver i mateflasken, så ca mengde varmt vann og fylle opp til riktig total mengde med kaldt vann.
    Lurer bare på om det blir nøyaktig nok å forholde seg til den ca totale mengden ferdig blanding som står på pakken...? I "Flaskemating" (og diverse andre steder) står det jo at det er veldig viktig å være nøye med oppmåling av pulver og vann...


    Sitat Opprinnelig postet av Melita Vis post
    Hvis du er redd for strømbrudd, så kan du ha en kartong eller to med ferdignan i kjøkkenskapet. Da er den romtemperert og jeg vil tro du får datteren din til å spise den i et nødstilfellet. Min lille jente har fått mange kalde bokser med ferdignan uten at hun har protestert på det.
    Det har du rett i! Det meste går rett ned her, så hun ville sannsynligvis ikke protestert på romtemperert melk. Går jo også an å varme opp i vannbad med varmt vann fra springen så lenge man har det eller varme NANboksen ved å ha den under genseren en stund.

    Sitat Opprinnelig postet av Melita Vis post
    Vi har alltid brukt vannkoker Det er i utgangspunktet ikke bakterier i vannet som man er mest redd for, men bakterier som kan dannes i melken dersom pulveret ikke blandes ut med tilstrekkelig varmt nok vann. Jeg har derfor følt meg trygg nok med vannkoker samt en skikkelig 5 min koking av flaskene mellom hvert måltid.
    Det er sant - og vannet i kaldtvannskranen skal jo være trygt og rent i utgangspunktet. Da fortsetter vi med vannkoker med god samvittighet!

    Sitat Opprinnelig postet av Kii Vis post
    For å kunne bruke termos bør man ha en skikkelig termos som greier å holde høy temperatur i flere timer. Billigtermoser gjør stort sett ikke det. Etter hvert skal dere sikkert ut på tur også under spisetider, så jeg ville ha investert i en god termos Det er også greit å ha en microsterilisator, da slipper dere å koke flasker. Trolig er det derfor mange velger å bruke tåteflasker i kjøleskapet med kaldt vann, fordi disse flaskene kan steriliseres i microsterilisator. Dette er noe vi ikke kjøpte da barnet vårt var baby, men hvis vi en dag skulle få et barn til, så kommer det definitivt til å kjøpes inn (selv om det trolig ikke blir flaskebarn denne gangen heller).
    Hmm, får sjekke om turtermosen vi har kjøpt er god nok...
    Microsterilisator står på handlelisten til etter påske - må enten ha det eller en større kjele!
    Førstejenta - mars 2010

  17. #16
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Vi målte nøyaktig vi, for lite vann kan forårsake forstoppelse og magevondter mens for lite vann kan føre til underernæring. Klart EN gang på tur eller i krise er ikke det samme som å ha det til vane. Men ærlig talt, er det så mye bry å ha en måleflaske
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  18. #17
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Kii sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Eidsvåg
    Meldinger
    1,930

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Men Luci, det viktige er jo at det blir riktig total mengde med vann. Og det er vel alltid målefelt på tåteflaskene?

  19. #18
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Men det blir feil når pulver tilsettes Kii. Med en gang pulver er oppi vannet så kan du ikke bruke målestrekene og stole på det dem sier (= det blir ikke lengre nøyaktig). Eneste måte du kan stole på de målestrekene på den flasken som skal brukes er om du A) Har BARE varmt vann oppi flasken og så tilsetter pulveret og kjøler ned MME på en eller annen måte eller B) tilsetter 50% varmt 50% kaldt oppi flasken før du tilsetter pulveret men da holder pulveret IKKE 70 grader (som er anbefalt) så B er egentlgi ikke en mulighet. Derfor brukte vi en ekstra måleflaske. Da VET du at det alltid stemmer med vannmengden. Klart man ser sånn ca på øyemål etterhvert men vi gamblet ikke med det. Kostet ikke meg noe å ta med en ekstra flaske på tur liksom
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  20. #19
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Sitat Opprinnelig postet av lucifine Vis post
    Men det blir feil når pulver tilsettes Kii. Med en gang pulver er oppi vannet så kan du ikke bruke målestrekene og stole på det dem sier (= det blir ikke lengre nøyaktig). Eneste måte du kan stole på de målestrekene på den flasken som skal brukes er om du A) Har BARE varmt vann oppi flasken og så tilsetter pulveret og kjøler ned MME på en eller annen måte eller B) tilsetter 50% varmt 50% kaldt oppi flasken før du tilsetter pulveret men da holder pulveret IKKE 70 grader (som er anbefalt) så B er egentlgi ikke en mulighet. Derfor brukte vi en ekstra måleflaske. Da VET du at det alltid stemmer med vannmengden. Klart man ser sånn ca på øyemål etterhvert men vi gamblet ikke med det. Kostet ikke meg noe å ta med en ekstra flaske på tur liksom

    Er det ikke bare å huske hvilken målestrek melka når etter at den er ferdiglaget da? Klart en må gjøre det helt riktig de første gangene med måleflaske, men når en vet hva sluttresultatet skal være så er det vel ikke noe problem?

  21. #20
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Oppbevaring av kaldt kokt vann i kjøleskapet

    Vi brukte mamflasker, vet ikke om det har noe å si, men når jeg så på den utbandet MME'en så syntes jeg at det lå rett over eller rett under en strek. Sjelden det traff akkurat. Men folk må gjøre som de vil. Jeg hadde med meg 3-4-5 flasker dersom jeg var ute hele dagen (må uansett ha en til hver måltid), ser ikke forskjellen på om jeg hadde hatt med en mindre...? Men når jeg tenker meg om husker jeg at vi hadde ofte med en av de minste Avvent flaskene for de tok mindre plass i veska enn MAM flaskene gjorde..
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. oppbevaring av kokt kaldt vann.
      Av Silje sol i forum Amming og flaske
      Svar: 7
      Siste melding: 22-02-2008, 13:11
    2. Kan kokt grøt holde seg i kjøleskapet
      Av Jøggi i forum April
      Svar: 8
      Siste melding: 03-10-2006, 21:44
    3. Hvor lenge kan man ha nykokt, kaldt vann i kjøleskapet?
      Av Tidligere bruker i forum Amming og flaske
      Svar: 1
      Siste melding: 31-01-2006, 12:45
    4. Flaske blandet ferdig med kaldt kokt vann
      Av Eliin i forum Amming og flaske
      Svar: 6
      Siste melding: 14-06-2005, 22:08
    5. Kokt vann eller lunka vann fra springen?
      Av Maline i forum Barnemat
      Svar: 10
      Siste melding: 23-11-2001, 00:22

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine