+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Diskusjon: Mai-skravling

  1. #1

    Mai-skravling

    Skal vi prøve oss på månedskravletråd heller eller blir det voldsomt?
    Hvis dere heller vil fortsette med ukeskavling, så sletter vi bare denne.

    I kveld skal vi ha visning
    Ryddet en del i går, men må ta en innsats i dag også.

    I tillegg skulle byggesettet til huset vårt komme i dag og det blir utdrikningslag på lørdag, så det blir en spennende uke
    Og nå KAN jeg ikke utsette flasketrening på lillemor lenger, så i dag skal hun teste mme på flaske. Har rett og slett gitt opp å forsøke å pumpe nok til å forsyne henne en hel dag + litt til flasketrening. Det har jeg ikke tid til. Har kjøpt Nan HA1 siden hun reagerer på melk, håper hun liker og tåler den.
    Storsjarmøren -08 Vinterprinsessa -10

  2.  
  3. #2
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    VeroTrollet sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    3,835

    Sv: Mai-skravling

    EO: Så spennede da med visning. Forstår det kan være skummelt også. Skal dere være der under visningen?

    Her var det dåp i går. Gikk veldig bra og alle koste seg masse, spiste godt og skrøyt av maten
    Frøkna sov nesten gjennom hele dåpen, var litt våken under gudstjenesten. Var konfirmasjon der i går så vi var eneste dåpsbarnet, veldig koselig. Jeg fikk meg jo også en pause med amming så det gikk veldig greit, varte ikke alt for lenge.
    Moren mi lagde mat og det var veldig godt Jeg pyntet bord og hadde lag bordkort selv Og de synes til og med det var fint Jeg har ti tommeltotter
    Denne uken blir spennende for oss også for nå er vi ferdig å legge parkett og kjøkkenet kan settes opp Så er de snart ferdig med å flislegge i huset så da er det bare å legge lister og sette inn trappa

  4. #3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Oi kan snart flytte inn dere da verotrollet! Bra dåpen gikk fint og alle var fornøyde!

    Spennende uke eo!

    Jeg har vært hos manuellterapeut med tulla i dag, og det var som jeg trodde. En låsning i nakken som påvirker den sideveise bevegeligheten til ene siden. Skulle jeg få et barn til så får den værsågod turne litt mer i magen! Begge mine har ligget i samme stilling nesten hele tiden og begge har hatt låsninger. Tilbake om en måned da og se hvordan det har gått!


  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ennovy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,149

    Sv: Mai-skravling

    God dagen

    Gratulerer med overstått dåp VT

    Her er formen LABER!

    Fredag spiste jeg en soft-is som gjorde at magen ble uvell!
    Fikk ikke til å gå skikkelig på do, og alt var bare vondt
    Lørdag gikk nå så som så, med MYE smerter, og igår fikk jeg diare, som jeg fortsatt har (beklager detaljer)
    Det gjør SINNSYKT vondt (kjennes rett og slett ut som paper-cut i tarmen).

    Tilde sluttet å gå på do på Tirsdag. Da begynte jeg også på Flagyl mot infeksjon i underlivet.
    Fredag var siste gang jeg tok disse, og Lørdag leverte Tilde 2 bæsjebleier, og Søndag leverte hun 1. Så nå går jeg bare å venter på dagens levering
    Tydelig at hun reagerte på medisinen jeg tok!
    Så fra nå av skal det ikke inntas noen medisiner som det står "skal ikke taes ved amming" UANSETT hva legen sier!

    Så må jeg bare legge ved noen skrytebilder av Tilde

    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		29928_425717880099_&.jpg
Visninger:	2
Størrelse:	53.5 KB
ID:		168661 Kjempe godt humør i går kveld

    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		29928_425690315099_&.jpg
Visninger:	3
Størrelse:	32.6 KB
ID:		168662 Sovna oppå mammaen sin med kosebamsen i armene

    Hun er blitt heeeelt avhengig av den bamsen klarer ikke sove på dagen uten den og vi kjøpte den på Fredag
    Stolt mamma til 2 nydelige prinsesser

    Charlotte født 07.11.07

    Tilde født 15.02.10

  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Usj god bedring ennovy!


  7. #6

    Sv: Mai-skravling

    ennovy: så skjønn Her bryr han seg ingenting om bamser eller noe... Og synd at medisiner skal ødelegge en ellers god tarmfunksjon... Min mage er ikke i orden etter fødsel enda... begynner å bli lei nå..... Men så bra at Tilde igjen har begynt å levere "varene"
    verotrollet: Visninger er alltid spennende, håper alt går bra
    KF:Får håpe det hjalp på låsninga, og du får skrive "ønskebrev" til neste knøttet om at h*n får være mega aktiv :P hehe
    EO: Håper det gikk bra med mme og flaska

  8. #7
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Så god Tilde er da!

    Uæææ her fikk jeg nesten gravemaskinen inn i stua nå! Er fryktelig spent på hvordan det blir med et hus bak oss!

    Blir jo bare sittende og se på denne gravemaskinen og da!


  9. #8
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ennovy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,149

    Sv: Mai-skravling

    Tilde er skikkelig god

    Hun våkna kl. 8 i morgest.
    Vi lå å koste til 9, så viste hun tegn til å være trøtt, men nekta å sovne før nå, når vi fant bamsen!
    Charlotte liker å gjemme den, og hadde gjort det i morgest :/


    Magen min er bedre idag, men ikke på topp, men ut må man, for Tilde har time hos MT kl. 13.00.
    Får håpe det er siste time, og at vi slipper å dra tilbake om 2 uker!
    Stolt mamma til 2 nydelige prinsesser

    Charlotte født 07.11.07

    Tilde født 15.02.10

  10. #9
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Får håpe dere slipper flere timer!

    Apropos gjemt bort og borte, hvor leter man etter en bortkommen smokk på soverom/bad når man føler man har lett overalt?


  11. #10

    Sv: Mai-skravling

    Så skjønn Tilde er
    KF: I skinnentøyskurven? I vaskemaskinen? Under stellebordet? Vi har en smokkesporhund som finner ALT av smokker i 1 km omkrets, er det en smokk i nærheten, finner han den. Storebror altså

    Visningen i går gikk sådær. Var 2 stk på visning, men begge skrev seg på lista da. Naboen som også skal selge hadde stått og lusket rundt hjørnet og skrytt veldig av sitt hus
    Ellers var jeg innom tomta i gårkveld og nå er huset på plass!!! Flatpakket da, selvsagt
    Storsjarmøren -08 Vinterprinsessa -10

  12. #11
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Det er jo frøkna som har rota den bort da, hun er ingen sporhund på smokker hvertfall! I går hadde vi to smokker borte, en i hver etasje og en gjenglemt i barnehagen. Vi bør ha en reservesmokk til natta så vi slipper å lete etter den hun mister, så jeg sto på hodet og lette i går. Har lett oppe før men tok en ny runde uten hell. Tok en runde til etter den som var forsvunnet nede og fant den i en kjøkkenskuff. Smokken oppe er ikke under stellebordet, og jeg tømte hylla under for å se. Ikke i noen av de nederste skuffene på soverommet og ikke i skapet under vasken. Ikke under sprinkelsengene eller oppi lekekassene. Ikke i søppelbøtta på badet. Skjønner ingenting jeg.:lurer: Får fintømme skittentøysdunken og se

    Så teit nabo da eo! To interesserte kan jo dog være nok, er det satt opp en visning til?


  13. #12
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    ennovy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,149

    Sv: Mai-skravling

    Sitat Opprinnelig postet av *KF Vis post
    Får håpe dere slipper flere timer!

    Apropos gjemt bort og borte, hvor leter man etter en bortkommen smokk på soverom/bad når man føler man har lett overalt?
    Her i huset er det Charlotte som roter bort suttene...
    Det verste av alt er at HUN finner dem igjen, på plasser der vi allerede har vært å lett

    MEN.. Skulle hun mot formodning ikke finne dem, så finner vi dem :

    -Inni vaskemaskinen
    -i en av de 4 skittentøysdunkene
    -unedr vaskemaskinen
    -under dusjen
    -inni teppetrekket/putetrekket
    -inni bukse/jakke lommene
    -innerst inne i skuffa med saus og gryteretter

    Bare sånne plasser der suttene IKKE skal være
    Stolt mamma til 2 nydelige prinsesser

    Charlotte født 07.11.07

    Tilde født 15.02.10

  14. #13

    Sv: Mai-skravling

    Ikke satt opp ny visning, nei. Håper vi slipper...
    Ennovy: Vi har 3 skittentøyskurver
    Forøvrig har vi minst 20-30 smokker i hus og det er bare til storebror
    Storsjarmøren -08 Vinterprinsessa -10

  15. #14
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Synes vi har mange smokker jeg som har fire brukandes og to andre! Må nok kjøpe flere ja når det er så lite som skal til før vi får et problem på natta.

    Får håpe dere slipper flere visninger ja!


  16. #15
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    VeroTrollet sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    3,835

    Sv: Mai-skravling

    EO: Så bra visningen gikk greit da, håper de som var på visning legger inn bud begge to.
    *KF*: Her må vi lete etter tutter om kvelden vi også Sist uke så kjøpe jeg to nye og de forsvant begge to til natta, men da hadde ho gjemt de i en liten veske. Er sikker på at når vi pakker ned tingene våre og flytter fra svigers så finner vi nok en bærepose med tutter
    prinetti: Vinsinger er vi heldigvis ferdig med.
    ennovy: God bedring. Nydelig lita jenter du har

    Er syke vi Hoster og snørrer begge to.
    Kjenner at jeg begynner å få litt panikk med tanke på at vi snart flytter inn i huset. Det er så mye å tenke på før vi får gjort det, og masse som må bestilles. Har jo ikke bestemt meg for lamper enda
    Nei nå må jeg prøve å få i meg litt mat og ikke bare snop. Håper alle får en flott dag

  17. #16
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *KF sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    1,481

    Sv: Mai-skravling

    Verotrollet, nå har vi snart bodd her et år og er ikke i mål på lampefronten enda! Og de eneste bildene som er hengt opp er noen bilder på rommet til frøkna, men er ikke i mål der enda heller.


  18. #17

    Sv: Mai-skravling

    sutter ja :P Her har vi bare 3 stykker og lillegutt klarer ikke rote vekk de helt enda..
    Men må nesten fortelle om niesa mi på 5 år.
    Niesa mi fortalte om Timian i barnehagen som fremdeles brukte sutt.
    Vi spurte om hun brukte sutt og jenta svarer at hun bare brukte på natta. Vi vet hun aldri har brukt sutt, så kunne ikke helt skjønne det.
    Spurte mora hennes og hun bekreftet at jenta aldri hadde brukt smokk, men fant ut hun skulle spørre. 5 åringen var veldig skyldig i blikket og fortalte at sutten var hvit og gul....
    Og under hodeputa hennes fant de senere en sutt.. hvit og gul.

    Det er ventet en ny baby i august og sutten var kjøpt til babyen og lå inni ett eget skap med babyting.. hehe. 5 åringen har åpnet pakka og hatt sutten siden den dagen den ble kjøpt, godt gjemt under hodeputa si :P

  19. #18

    Re: Mai-skravling

    Her er jeg blitt veldig forkjøla og det merker vesla så hun klenger som bare det for tiden. Litt slitsomt. I dag er babygymmen det helt store, MEN musikken MÅ spille hele tiden ellers er det ikke noe moro. Er greit for meg for det innebærer at jeg slipper å ha henne på fanget og kan surfe litt på nettet - orker ikke så mye mer når jeg er så tett som nå.
    Ellers har det snødd som bare det her i dag, ble skikkelig sur da jeg sto opp og så "snøstormen" ute. Greit å være forkjølet da ja og ikke ha noen planer.

  20. #19

    Sv: Mai-skravling

    uroen her over lekegrinda må også ha lyd hele tiden eller svive rundt... jeg skjønner ingenting når han plutselig gråter, for uroen har jo faktisk sluttet å lage lyd, men jeg er så vant til den nå at jeg ikke engang registrerer det :P

  21. #20

    Sv: Mai-skravling

    God bedring til begge, Ciarach.
    Prinetti:

    Megler ringte og det ene paret som var på visning ville mest sannsynlig legge inn et bud i morgen! Han andre var visst ikke interessert likevel. De kommer nok til å by under prisantydning, men likevel. Er bare kjempefornøyd med bud

    Nå skal jeg...........














    .............


















    ...... på trening!
    Storsjarmøren -08 Vinterprinsessa -10

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. ~Skravling uke 14!~
      Av Vista83 i forum Oktober
      Svar: 11
      Siste melding: 09-04-2010, 22:37
    2. Skravling 27.04 - 03.05
      Av Momy i forum Januar
      Svar: 59
      Siste melding: 02-05-2009, 23:42
    3. Mai-skravling!
      Av Aimy i forum Mars
      Svar: 80
      Siste melding: 22-05-2008, 22:19
    4. ^^^Mai skravling^^^
      Av Tinus76 i forum April
      Svar: 1
      Siste melding: 05-05-2008, 20:07
    5. Skravling uke 41
      Av findethei!i i forum August
      Svar: 42
      Siste melding: 14-10-2007, 19:03

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine