+ Svar på diskusjon
Side 9 av 9
FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Slafsemusa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    3,855

Sv: Hvor mye avlastning kan man forvente av besteforeldre?

Vi er heldige skjønner jeg. Farmor til ungene er nærmeste nabo og ungene elsker henne. De løper hen hver eneste dag bare for å få en kos av henne og hun stiller opp så godt hun kan. Jeg tror ikke noen har maken til henne, hun er fantastisk og det er aldri nei i hennes munn, så sant un faktisk ikke kan eller er syk.

Mine foreldre er og veldig flink, dog litt mer flinke til å si ifra når de faktisk ikke orker. Og det er veldig fint at de gjør. Håper svigermor og kan si nei når hun føler hun ikke orker, og det sier jeg at hun må. Mannen hennes døde før første barnebarn kom så jeg tror hun storkoser seg som farmor med sine små herligheter.

Jeg forventer nok litt mer enn jeg burde siden vi er så bortskjemte på barnevakt og jeg kjenner jeg hadde blitt veldig lei meg om besteforeldrene til mine barn hadde vist så liten interesse som endel her inne forteller om. Jeg vet hvertfall hvordan bestemor jeg skal være for mine barns barn, og jeg gleder meg.
    Tre raske, flotte, fantastiske fødsler!
    Jeg er flink og jeg er stolt!
    O september -03
    E april -07
    A april -08
    Takk!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mariuska sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Grimstad
    Meldinger
    122

Jeg har heldigvis og besteforeldre som stiller opp når vi måtte ønske det, samme med tanter og onkler. Sønnen vår har vært på 3 overnattinger denne sommeren først hos mine foreldre, så hos svigers og nå sist hos min søster som reiste 10 timer for å passe han Han har også olderforeldre som forguder han og ikke kan få besøk nok av han, hun ene på 88 har tilogmed sagt at hun kan godt passe han litt om jeg vil ta meg en tur til byen alene.. Tror nok jeg er en av de kravstore som forventer at familie skal hjelpe til Ble ofte passet av mine besteforeldre da jeg var liten og jeg prøver å besøke alle sammen 1 gang i uken nå...

Mamma syntes forøvrig at hun ser sønnen min for lite, 1 gang i uka...

Mathias gullet f. 10.11.09

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Simba 1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Sted
    ved fjord og fjell
    Meldinger
    1,754

Jeg føler meg litt bortskjemt i denne sammenhengen. Jeg har verdens snilleste mor, som stiller opp når jeg ber om det, forutsett at hun kan. Hun er yrkesaktiv, aktiv på fritiden, men stiller gjerne opp. Det er vanlig at hun har barna våre minst 5-6 overnattinger i løpet av et år, og da kan det være 1-3 dager i slengen.

Jeg setter veldig pris på dette, slik at jeg og mannen min også kan delta på våre fritidssysler når de noen ganger er basert på helg. Ungene liker det også.

Hos svigers er det også slik, men de bor lengre unna, så der blir det som regel at vi blir værende lenger (også ungene, alene) når vi først drar. Slik har f.eks løst en uventet høstferie eller vinterferie enkelte ganger. Ungene syns det er topp.

Jeg vet ikke om jeg forventer så mye, men jeg er veldig takknemlig. Og det lar jeg de få vite. Jeg føler meg stad som verdens heldigste. Og - jeg er klinkende klar på at jeg skal hjelpe så mye jeg kan når mine foreldre skulle trenge det når de blir eldre og trengende.
    Hilsen Simba 1 og ungene (2002 og 2005)

Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Jumbo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    35

.....
    Sist endret av Jumbo; 22-08-2010 kl 20:47
    - oktober 07
    - april 09

Jeg syns det ikke skal være slik at besteforeldre bare skal få være med på det gøyale, litt barnepass må man kunne forvente.

Nå er jeg i en litt spesiell situasjon da, hvor pappaen til ungen ikke ønsker kontakt med hverken meg eller barnet - men moren hans er svært engasjert i sitt lille barnebarn og hun har ungen like mye som han egentlig skulle hatt henne - 1 gang i uka og annenhver helg. Jeg føler meg svært heldig pga dette da, for så mye hadde jeg aldri kunne forventet!

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    charlie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    4,741

..jeg syns ikke man kan FORVENTE noe. det er opp til dem og hva de vil være med på og kan (eller ikke). i deres generasjon var det ikke sånn at besteforeldrene passet unger i hytt og vær, de fikk barn og barnebarn mye tidligere, (og var evt. yrkesaktive, ihvertfall når barna ble store) - barn skulle foreldrene passe selv.

jeg er "helt" alene med barn, får endel hjelp av mine foreldre, ellers har jeg barnevakt som jeg betaler for å hjelpe meg - både med kveldspass og av og til med henting o.l. dvs jeg har en ganske "voksen" en og må betale deretter. har også en venninne av mor som jeg betaler for hjelpe meg.
    hilsen fra

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
    http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

+ Svar på diskusjon
Side 9 av 9
FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Lignende diskusjoner

1. Hvor mye kan jeg forvente å få for
    Av fiol i forum Barnevogner
    Svar: 4
    Siste melding: 21-08-2009, 17:28
  2. Hvor mye kan jeg forvente for bugabooen min?
    Av Sina i forum Barnevogner
    Svar: 28
    Siste melding: 03-06-2009, 13:52
  3. Hvor er det man søker avlastning?
    Av Junimor i forum Barn med spesielle behov
    Svar: 6
    Siste melding: 13-05-2007, 22:07
  4. Svar: 18
    Siste melding: 06-08-2005, 18:54
  5. Hvor henvende seg for avlastning?
    Av Unisol i forum Barn med spesielle behov
    Svar: 11