Kort oppsumert:
Gutten min er 2 mnd og 2 uker. Han har alltid krevd mer mat enn jeg har klart å produsere. Men inntil jeg måtte ut i jobb da lille var 7 uker, har jeg klart å fullamme til tider.. Da lille var rundt 6 uker gråt han mye, dels pga kolikk men også pga at han var sulten.. Har til tider ammet hver time, og enda har lillemann villet ha mer..
Så begynte jeg å jobbe. Mannen min ga MM på flaske på natta. Men etterhvert har jeg ikke klart å produsere nok til at han kan få kun MM og han tar nå 120 ml på flaske etter amming før han er fornøyd. Jeg klarer i løpet av 12 timer å pumpe 180 ml.. og det er ikke nok til en plugg på 7 kilo.. Han er på 95 precentilen for vekt.. og krever mye mat..
Nå etter at vi har gitt flaske på natt mens jeg har jobbet, tar ikke lillemann puppen på natt, han tar pupp på dagtid, men gir fort beskjed om at han ikke er helt fornøyd og det ender opp med flaske.. Har ikke brystspreng selv om han ikke ammer så mye. Og føler at produksjonen har gått drastisk ned..
Jeg tror nok at jeg hadde klart å amme han litt enda, men ikke uten at han gråter og er urolig.. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet jo at morsmelk er veldig viktig... men jeg har rett og slett ikke tid til å pumpe hver time for at produksjonen skal gå opp, og vil den i det hele tatt gjøre det? Har jo aldri hatt nok uansett..
Hva skal jeg gjøre? Bare slutte helt å amme??

Svar med sitat

Mai 2010
Sosiale Bokmerker