3 pp med første, brukte da ikke el tester.
2 pp da vi prøvde på nr 2, men det endte i MA.
5 pp på 3 forsøk, og den satt ut tiden![]()
1 - 4 PP
5 - 9 PP
9 - 12 PP
Mer enn 12 PP
Tok 7 måneder etter jeg kasta pilla før storebror var på vei. Etter fødsel starta vi aldri på prevansjon og lillebror var på vei 7 måneder etter at første mens dukka opp (23 mdn mellom)
1 satt etter 2 1/2 år, nr 2 satt også etter 2 1/2 år mens lillesnuppa satt etter 3 1/2 år.
![]()
![]()
![]()
dere er drømmen jeg ikke turde drømme. Hjerte i mitt liv
![]()
Ble gravid i 1pp med alle tre.
Sissy & Emilie 01.02.03, Nathalie født 12.03.05 & Isabelle født 16.04.10
Nr 1 & 2 (tvillinger): 55 pp (og 10 prøverørsforsøk)
Nr 3: Prøvde ikke, men rakk å ha mensen én gang etter fødsel (altså klaffet det på 2. eggløsning)
Stemte 1-4 pp siden det var den som tok kortest tid.
Jeg skjønner at det føles mye med 5 pp, og at du begynner å lure på om noe er galt siden dere ble kjapt gravide forrige gang. Da vi prøvde på førstemann fikk jeg bange anelser etter 7 mnd og valgte å ta privat utredning allerede etter 9 pp da vi mistenkte at noe var galt siden vi vet at vi traff eggløsning. Det viste seg å være noe ganske galt så da ble vi søkt inn til prøverør med én gang.
Når det er sagt må gjennomsnittet prøve i 6 mnd før de får klaff. Siden en del blir gravide i løpet av de første pp må jo det nødvendigvis bety at det er en del som da altså bruker opp mot et år uten at det er noe galt. Det er faktisk normalt å ikke ha eggløsning hver syklus, og selv om man treffer eggløsning blir det ikke alltid befruktning ut av det. Og blir det befruktning er det ikke alltid det utvikler seg normalt og/eller fester seg. Det er så vanvittig mye som skal klaffe før man blir gravid at man av og til kan lure på hvordan noen blir gravide i det hele tatt. Så fortvil ikke om det drøyer litt - det trenger ikke bety at noe er galtOm du allikevel skulle føle at det kan være noe kan dere jo ta kontakt med privat gynekolog om noen måneder og forhøre dere. Det krever ikke så mye å få tatt en innvendig ultralyd, noen blodprøver og levert en sædprøve.
Lykke til![]()
Vi har gått inn i PP6 nå, og skjønner fortsatt like lite...![]()
Pripp og 7-åringen(f. jan. 03)
Siden mange har flere barn blir spørreundersøkelsen (stemme) helt meningsløs...
Nr 1: 2-3
Nr 2: Prøvde ikke
Nr 3: 5 år men bare 3 mnd fra sist vi mistet (av tre totalt)
Nr 4: 1,5 år men bare 2 mnd fra sist vi mistet.
1989
1994
2008 og
2010
1. ikke planlagt
2. 1 pp. Testet positivt 4 uker etter p-pille slutt
3. 2 pp
Tre krøllete solstråler 04, 06 og 10
Sosiale Bokmerker