En 6 år gammel jente er ofte ustelt, fett hår, skitne klær osv. Hun er sunn og frisk ellers. Hun er ikke sykere enn andre og
er ellers en normal jente. Det virker som hun har det bra hjemme, hun får mye kjærlighet. Foreldrene er også ustelt, gjerne enda litt mer ustelt og lukter enkelte ganger vondt.
Spørsmålet mitt er; hva slags konsekvenser kan dette få for denne jenta? Risikerer hun å bli mobbet? Noe annet?
Hvor går grensen for en evt. bekymringsmelding til barnevernet?

Svar med sitat
+
=
1997 og
2005
oktober 2004
mai 2010
da ga jeg opp!
+
+ 

.
. Når hun ble ilag med en fyr jeg kjenner fikk han "lære henne" kroppshygiene, hun skjønte det rett og slett ikke selv. Vel...god hygiene er vel kanskje ikke en selvfølge hvis man selv aldri fått høre at man skal vaske seg av mor og far? Da kan det nok ha en god effekt hvis det blir tatt opp av helsesøster, hun har litt mer "tyngde" enn en privatperson som kommer med meninga si.
09 
som lurer på om jeg skal gå ut sånn... På den annen side har jeg fått beskjed om at jeg dusjet for mye og måtte venne meg til en lavere frekvens for å få has på eksem... Poenget mitt er at det er mye variasjon innenfor det som er normalt - og jeg synes ikke det at andre barn / voksne kan komme til å reagere i seg selv er tilstrekkelig til bekymring - da er jeg faktisk mer bekymret for det barnet som mener det er greit å mobbe!
"Skrållan" mars08 

Sosiale Bokmerker