+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29

Diskusjon: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

  1. #1
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Question Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Jeg skal prøve å gjøre en lang historie kort.

    Snuppa på snart 4 mnd har hele veien hatt problemer med liten vektøkning. Da hun var 2 uker, ble hun lagt inn på barneavd og sondematet i noen dager, fordi hun ikke greide få i seg mat. Var der fire dager, og da gikk det greit med spisingen når vi dro hjem.
    Hun har den siste mnd spist ca 90-100 ml hvert måltid (ammet), 8 ganger i døgnet. 2 av gangene fikk hun den siste mnd flaske med nan, pga dårlig vektøkning. Så, for et par uker siden, syntes jeg hun begynte å spise så dårlig. Siden jeg har kjøpt en babyvekt, fant vi ut at hun spiste bare 50-60 ml per måltid,som regel. Dette pågikk fra mandag til fredag. Da tok jeg kontakt med legen. Mandag morgen ble hun veid, og det samme på fredag. Hun hadde da gått ned 200 gram fra mandag til fredag, og hun ble igjen lagt inn på barneavd. Sonde ble satt ned da.

    Dagen før fikk jeg brystbetennelse, og fikk medisin for det på lørdag. Hele tiden prøvde jeg å få opp produksjonen, pumpet hver time nesten siden hun likevel fikk det hun trengte i sonden. Men det var nytteløst, og siden det ikke fungerer å kombinere pupp og flaske på henne, ble det bestemt at det var best å gi opp ammingen. Så siden søndag morgen har vi da kun prøvd med flaske. Og det er ganske nytteløst, føler jeg. Til å begynne med ble hun jo sondet så mye at hun ikke ble sulten, men siden tirsdag har vi gått ned fra 900 ml i døgnet til 660. Vi prøvde først å gi henne hver fjerde time, 110 ml, men det fungerte dårlig siden det tydeligvis ble for mye, hun spydde en god del.
    Vi fikk da beskjed om å gi 85 ml hver tredje time istedet.

    Hun tar fremdeles ikke flasken noe særlig. Hvis vi er heldige, glimter hun til og tar kanskje 50 ml, men som regel tar hun nesten ingenting. Om hun tar noe, så er det som regel i halvsøvne. Det er ikke det at hun ikke får til, for det gjør hun. Det virker bare som om hun ikke vil! Det er det samme om hun får morsmelk på flaska eller mme, hun nekter like fullt. Vi bruker mam-flaske, har prøvd forskjellige andre typer og det skal hun iallefall ikke ha. Som nevnt over tok hun flasken fint to ganger dagllig her tidligere, da gikk det ganske greit (men det var på kveldstid og natt så hun var jo ganske trøtt).

    Vi har prøvd flere ganger uten sonde også, på tirsdag gikk hun 8 timer uten å spise, selv da ville hun ikke ta den. Onsdag kveld måtte vi dra ut sonden pga hun spydde så fælt, da tok hun 50 ml noen ganger på natta, men ikke noe dagen etter. Ny sonde ble lagt ned i går. Hun greide selv å rive den ut i natt, og da gikk hun fra 3 til 9 uten mat, uten å bry seg om det. HUn tok ikke flaska da heller.

    Det rare er at hun er helt tilfreds selv om hun ikke spiser også.

    Både jeg og mannen begynner å bli temmelig fortvilet her, og synes dette er en trasig situasjon. Hun MÅ jo spise, det er jo ikke noen fordel med sonde så lenge, da venner hun seg jo av å spise. Er det noen der ute som har noen råd til oss, eller kan si oss at det går over snart? Jeg kan legge til at hun er sjekket veldig grundig av legene, og de finner overhodet ingenting galt med henne. Vi ble utskrevet fra sykehuset tirsdag kveld, og er nå hjemme med sonde. Vi skal tilbake på mandag, og dersom det ikke er noen bedring blir vi lagt inn igjen.
    April-04 August-07 : 03.06.10




  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Dette høresforferdelig trasig ut!!

    Har hatt beggemine på sonde, men kun kort periode.
    Førstemann ble født for tidlig og har slitt med mat hele livet og gjør det enda, men vi har klart oss uten sonde.
    Andremann fikk sonde da hun var syk som veldig liten, men bærer ikke preg av dette nå.

    Jeg er nok ikke den med mest erfaring med sondemating, men jeg tør påsta at jeg kan endel om mating generelt.
    Og ikke minst frutrasjonene og maktesløsheten når et barn ikke vil spise... Den psykiske belastningen er på mange måter verre enn selve måltidsproblematikken.

    Jeg lurer litt på hva hun har blitt undersøkt for på sykehuset?
    Kanskje du kan skrive litt mer om det før jeg kaster meg inn med 100 tips
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  4. #3

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Uff, høres slitsomt utt. Har en sønn som var prematur og hadde spiseproblemer i starten, fikk sonde, måtte veie osv. Hadde vekt stående på romet frem til han var 10 mnd.
    Jeg ser at barnet at 4 mnd gammel. Har dere vurdert velling istedenfor melk?
    Min lille fikk velling fra han var 4 mnd med det var fordi han hadde økedager en etter en og spiste hver annen time og jeg måtte pumpe alt ut for å gi på flaske så jeg ble helt gal da. Da valgte jeg (på tross av HS råd) å gi velling istedenfor.

    TIl å begynne med så var det velling laget av maigrøtt for de minste og MM til han var 6 mnd, så gikk vi gradvis over til innkjøpt svensk velling. Han får velling også nå når han er 1 år hvis han er veldig trøtt og ikke orker å spise vannlig mat, når han er syk og ikke orker spising, utilpass, på fly osv.
    Det fungerte veldig bra for oss fra dag 1!.

    Snakk med HS og lege , kanskje det er noe å vurdere? Velling vil hjelpe med vektøkning fort.

  5. #4
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Ville bare gi deg en klem, jeg, for det er slitsomt med barn som ikke spiser.
    05
    08

  6. #5
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Karette: Nja, jeg vet ikke riktig hva hun har blitt undersøkt for, jeg Men de har visst tatt alle mulige prøver av ting som kan føre til dårlig matlyst feks. I tillegg har jo munn og svelg blitt undersøkt for å se etter om hun er sår, eller om det er andre hindringer der. Det var mistanke om leversykdom, og det ble derfor tatt ul av indre organer. Denne viste ingenting galt, heldigvis.

    Pepper77: Vi ga velling for første gang i går, og grøt fikk hun også sin første smak av i går. HUn likte grøten godt, og drakk litt velling faktisk, men i dag morges ville hun ikke ha det. Om det skulle vise seg at hun liker velling bedre enn grøt, er det da et alternativ å gi det til de fleste måltider? Jeg hadde akkurat en lang prat med HS, hun hadde ingen gode råd dessverre. Hun var overrasket over at jenta llikte grøten, for det hadde hun ikke ventet seg siden hun ikke vil drikke av flaske.
    Jeg føler vel egentlig at det er flaskevegringen som er det største problemet her, og det at det ikke virker som om hun kjenner noe særlig sultfølelse (som igjen kan komme av at hun er oppmettet siden hu fikk så mye mat først, og nå blir gitt mat hver tredje time).
    April-04 August-07 : 03.06.10




  7. #6

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Sitat Opprinnelig postet av Humlesnurr Vis post
    Pepper77: Vi ga velling for første gang i går, og grøt fikk hun også sin første smak av i går. HUn likte grøten godt, og drakk litt velling faktisk, men i dag morges ville hun ikke ha det. Om det skulle vise seg at hun liker velling bedre enn grøt, er det da et alternativ å gi det til de fleste måltider? Jeg hadde akkurat en lang prat med HS, hun hadde ingen gode råd dessverre. Hun var overrasket over at jenta llikte grøten, for det hadde hun ikke ventet seg siden hun ikke vil drikke av flaske.
    Jeg føler vel egentlig at det er flaskevegringen som er det største problemet her, og det at det ikke virker som om hun kjenner noe særlig sultfølelse (som igjen kan komme av at hun er oppmettet siden hu fikk så mye mat først, og nå blir gitt mat hver tredje time).
    Erfaringsmessig bør man gå forsiktig frem med å øke mengden for å unngå vond i magen. Test det litt frem fra dag til dag. Hvis du mener at det er flaske som er problemet ville jeg ha prøvd forskjellige type flasker. Min lille ville bare ha Dr. Broun standart. Bruker også smokk nr 3 for velling da den er mest komfortabel for han. og ikke noe "hjemmelaget kryss i smokken", da kommer det for mye ut for fort. Til å begynne med byttet jeg melk og velling omhverandre, litt av det ene så litt av det andre i samme måltid. Det blir bedre etterhvert

  8. #7

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Sitat Opprinnelig postet av Humlesnurr Vis post
    Pepper77: Vi ga velling for første gang i går, og grøt fikk hun også sin første smak av i går. HUn likte grøten godt, og drakk litt velling faktisk, men i dag morges ville hun ikke ha det. Om det skulle vise seg at hun liker velling bedre enn grøt, er det da et alternativ å gi det til de fleste måltider? Jeg hadde akkurat en lang prat med HS, hun hadde ingen gode råd dessverre. Hun var overrasket over at jenta llikte grøten, for det hadde hun ikke ventet seg siden hun ikke vil drikke av flaske.
    Jeg føler vel egentlig at det er flaskevegringen som er det største problemet her, og det at det ikke virker som om hun kjenner noe særlig sultfølelse (som igjen kan komme av at hun er oppmettet siden hu fikk så mye mat først, og nå blir gitt mat hver tredje time).
    Erfaringsmessig bør man gå forsiktig frem med å øke mengden for å unngå vond i magen. Test det litt frem fra dag til dag. Hvis du mener at det er flaske som er problemet ville jeg ha prøvd forskjellige type flasker. Min lille ville bare ha Dr. Broun standart. Bruker også smokk nr 3 for velling da den er mest komfortabel for han. og ikke noe "hjemmelaget kryss i smokken", da kommer det for mye ut for fort. Til å begynne med byttet jeg melk og velling omhverandre, litt av det ene så litt av det andre i samme måltid. Det blir bedre etterhvert. Velling har fordel for vannlig grøt pga nattmat. Du kan ikke gi vannlig grøt til sovende barn og det er på natta det legger best på seg! Men før du skal gi velling på natta må du vare sikker at hennes mage er vant til velling og at ikke hun får vund i magen av den.

  9. #8
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Jeg spurte vedr legesjekken, fordi det hender jo at leger tenker veldig tradisjonelt og kanskje ikke dekker alle alternativer.

    Om hun ikke er sjekket for nedenstående, ville jeg ha gjort det også:

    Reflux (siden hun kaster opp ved mye mat, dette kan gi vegring fordi det rett og slitt gjør vondt med mat i magen) Man kan også ha reflux uten mye oppkast)
    Låsninger i svelg (dette bør kiropraktor titte på)
    Kort tungebånd

    Du kan forsøke å gi mme/mm på kopp (mm-glass funker fint), og deretter kan du gå over til vanlig babykopp.
    Grøt fra 4 mnd høres ut som et goddt alternativ, hun kan få dette til alle måltider dersom det er det hun vil ha. Er mye væske i grøt.
    Prøv veldig gjerne at andre tar seg av matingen, og da bør mammaen ikke være i samme rom (dette har ingenting med deg å gjøre annet enn at du er mammaen, noen gange rfunker det om andre overtar).

    Du veier maten hele veien, jeg gjorde også det og det ga meg faktisk kontroll og jeg ble roligere.
    Om du blir stresset av det, kutt det ut. Du må gjerne ha en tommelfingerregel på at hun ikke bør spise mindre enn 10% av egen kroppsvekt hver dag.

    Her i huset har vi alltid supplert med en flaske mme/velling når vi voksne har lagt oss.
    Altså har barnet spist flaske i søvne, og den flasken har alltid gått rett ned..
    Det har gitt oss mye ro ifht at da VET vi at barnet hvertfall får i seg godt med mat til det måltidet og vi kan sove godt alle mann

    Masse lykke til!!
    Forsøk å huske at det kommer til å gå over en dag, og tenk at dette ikke vil være aktuel problemstilling når barnet blir større... (har hjulpet meg endel når ting har vært som verst).
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  10. #9
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Karette: Vi har prøvd å la pappan ta seg av matingen, men det nytter ikke.

    I dag har hun ikke spist noenting i det hele tatt selv Tidligere spiste hun jo litt selv, så jeg føler at det her går helt feil vei. Prøvde også med velling, men neida, det skulle hun ikke ha Nå var hun faktisk tydelig sulten, men nektet helt å ta flasken. Vi har ikke prøvd kopp enda, men tviler på at det funker. Prøvde en flaske som gjorde at det rant i munnen hennes, men hun nektet.
    Blir rett og slett frustrert jeg
    April-04 August-07 : 03.06.10




  11. #10
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Skjønner godt at du er frustert, men du må jo bare fortsette.
    Forsøk å ikke vær negativ, du vet feks ikke at kopp ikke vil funke før du har prøvd.
    Og, selvom man introduserer en ny ting - må man ikke gi opp selvom det ikke funker første gangene.
    Det tar tid å innøve nye ting!

    Sett deg ned med mannen og sett noen klare mål, ta annenhvert måltid og hjelp hverandre med tålmodigheten underveis. Det er en stor seier som er verdt alle smerter og tårer, den dagen dere lykkes
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  12. #11
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Kom på en ting til, har dere førskt å gi mat i andre sitte/liggestillinger enn i armen? Feks sittende i vippestol, liggende med pute under hodet. Tv som distraksjon, helt mørkt rom uten lyd, jah... u name it. Man blir oppfinsom etter en stund, så håper dere finner en løsning som passer for dere
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  13. #12
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Sitat Opprinnelig postet av Karette Vis post
    Kom på en ting til, har dere førskt å gi mat i andre sitte/liggestillinger enn i armen? Feks sittende i vippestol, liggende med pute under hodet. Tv som distraksjon, helt mørkt rom uten lyd, jah... u name it. Man blir oppfinsom etter en stund, så håper dere finner en løsning som passer for dere
    Det har vi, og ingenting funker. Nå har hun total nekt, før kunne hun ta litt iallefall. Nå hyler hun bare hun får flaska i munnen Smokken, som hun endelig begynte å ta mandag, nekter hun nå også å ta.
    Jeg fant frem tutekopper i går kveld, det ville hun ikke ta. Jeg skal prøve en siste flaske som vi ikke har prøvd enda, i tillegg skal jeg se om jeg får tak i nebb i dag. Må jo prøve alt! Vi skal tilbake på sykehuset på mandag, og jeg er veldig spent på hva de sier der. Jeg tenker at kanskje det vil funke å sulte henne litt, men jeg vet ikke.

    Hun får jo heldigvis i seg den næringen hun trenger nå da, og det er jo det viktigste.
    April-04 August-07 : 03.06.10




  14. #13
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Om hun nekter å ta smokken også, og spesielt dersom hun har tatt smokken tidligere - så ville jeg ha få sjekket ganske raskt hos fysio/krio om hun har låsninger som gjør det vondt for henne. Kan være de ikke ser dette på sykehuset, da de har andre spesialfelt.

    Håper virkelig det løsner snart, er utrolig vanskelig når det står på!!

    Ps. Vi fikk en ny gutt etter tur til kiro, enda både leger og fysio flere ganger hadde fortalt oss at alt var fint.
    Nå er selvfølgelig alle barn unike, men jeg ville ha sjekket det opp for å utelukke hvertfall
    Jeg personlig ventet altfor lenge før jeg fikk det undersøkt, og det er fortsatt litt sårt å tenke på.
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  15. #14
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    jeg skal jaggu bestille time hos kiropraktor på mandag. Det er så absolutt verdt et forsøk.
    April-04 August-07 : 03.06.10




  16. #15
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Lykke til, jeg håper han/hun finner noe - det er så mye bedre enn å ikke vite hva som er galt.
    Og, om du møter motstand hos noen i helsevesenet - husk at MAMMAen VET BEST
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  17. #16
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    _Ella sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    1,268

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Heisan

    No sniker eg, men eg hadde det sånn med yngste man heilt fra han var fødd. Utruleg fortvilende og ikkje klare å få i ungen det viktiste av alt.

    Det eg lurer på er hvor ofte barnet har avføring?

    Det vist seg her at tarmen til gutten min rett og slett fylte seg totalt opp, og da gir det beskjed videre til hjernen at det er fult og ungen vil ikkje spise. I begynnelsen trudde vi det var reflux pga av at han spydde heile tida, men dett viste seg at var pga at det var fult i magen og da måtte det komme opp igjen.¨

    Gutten min hadde ikkje spesiellt hard avføring sjølv om han var forstoppa. han begynte på avføringsmiddel slik at han fekk tømt seg (har hatt tett oppfølging fra barnepol fra han var heilt liten) etter ei stund begynte gutten å spise litt meir, nok til å holde si kurve. Gutten spiserfremdeles lite men nok til at han har det bra.
    Han har hatt desse problema sjølv om han gjekk kunn på mm.

    Kan hende eg er heilt ute av spor her, men tenkte det kanskje kunne være greit å høre fra andre som har opplevd det samme som dere.

    Du må berre ta kontakt vist du lurer på noke eller trenger støtte. Sjølv om det kanskje ikkje er det samme som feiler gullet ditt. er jo problemarundt det samme som med min sønn.

    Eg kan aldrig huske at eg har vært så sliten i heile mitt liv, dette er virkelig noko av det værste eg har opplevd.
    For her var gutten veldig slapp, sov ikkje og grein heile tida visst han ikkje var i nærheten av meg.
    Oksen-07 og Eddik-05

  18. #17
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Takk for svar

    Hun har som regel avføring daglig, ofte et par ganger daglig også, så jeg tror nok ikke det er det.

    I morgen tidlig skal vi til kiropraktoren, og så er det ny kontroll på sykehuset. Nå MÅ de undersøke noe mer, hun tar fremdeles ikke flaske noe særlig. Noen ganger drikker hun, suger fint osv, men drikker fremdeles ikke nok. Andre ganger bare gråter hun, eller tygger på flasken (da vil hun gjerne ha den inn i munnen, men bare tygger som sagt).
    April-04 August-07 : 03.06.10




  19. #18
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Karette sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Meldinger
    1,344

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Hvordan gikk det hos kiro?
    Karette
    Stolt mamma til gutt -08 og jente -10

  20. #19
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Humlesnurr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    4,770

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Sitat Opprinnelig postet av Karette Vis post
    Hvordan gikk det hos kiro?
    Hun var veldig stiv i nakken, og hadde en liten låsning i kjeven. Han behandlet det, men ser foreløpig ingen forskjell.
    April-04 August-07 : 03.06.10




  21. #20
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Flere med erfaring fra flaskevegring og sondemating?

    Håper det kommer bedre tider, HS. Vet hvor slitsomt det er!

    Min sønn slet med ammingen, så jeg ammet noe og så fikk han mme i tillegg. Da han var tre mnd spiste han mindre og mindre. Vi havnet til slutt på legevakten og så barneavd på sykehuset med mistanke om melkeallergi. Ting hjalp da han fikk nutramigen, men det gikk sakte. Nå er han to år, men er småspist, kresen og trenger lite mat. Han virker aldri skikkelig sulten, men er utrolig aktiv, høyt og lavt, blid og fornøyd. Han følger sin kurve og er på snittet på lengde, men litt under på vekt. Har slitt med mat hele tiden. Sender deg en kom klem!

    Hos oss trodde barnespesialist at han hadde reflux, så vi fikk medisin for det. Usikker på om det kunne være det.
    05
    08

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Flere og flere julekuler..?
      Av Inspira i forum Desember
      Svar: 49
      Siste melding: 05-01-2010, 16:03
    2. Noen flere som kun har hatt 1 samboer mens mannen har hatt flere??
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 3
      Siste melding: 04-12-2007, 15:16
    3. Svar: 20
      Siste melding: 23-07-2007, 20:08
    4. Svar: 1
      Siste melding: 15-06-2005, 14:12
    5. Sondemating
      Av Marian i forum Barn med spesielle behov
      Svar: 5
      Siste melding: 10-05-2005, 17:56

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine