+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

Erstatning av tapte ting i barnehagen

Smurfen sine briller har blitt borte i barnehagen. Han er ikke sikker på hvor han har lagt de fra seg, men da jeg hentet han så sa han at de lå ute (det sa han om vottene sine og, men de hadde han ikke lagt ute). Han er 3 år, så når han er lei/sliten av brillene tar han de bare av seg. Han må ha briller i barnehagen, ellers så klarer han ikke å følge med i leken, da han ser for dårlig. Brillene koster 4500 med glass. Er dette tapte penger, eller har barnehagen noe ansvar? Det er jo utstyr som han er "medisinsk avhengig" av.
    Det er ingen vits i å se tilbake på fortiden, det er ikke den veien man skal likevel!

Sv: Erstatning av tapte ting i barnehagen

Så kjedelig.
    Vet ikke helt om bhg har noe ansvar for slik, men deres private forsikring kan hjelpe kanskje? Eller blir det høy egenandel?

05 og 07

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

Sitat Opprinnelig postet av Sjöstjerna Vis post
    Så kjedelig.
    Vet ikke helt om bhg har noe ansvar for slik, men deres private forsikring kan hjelpe kanskje? Eller blir det høy egenandel?
    Hjemforsikringen vår dekker skade på briller men ikke ting som er mistet, tapt eller ødelagt når skadeårsaken er ukjent. Så hadde han kastet de i veggen i stedet for å legge de fra seg så hadde vi fått nye. Det hadde jeg blitt egenandel, men vi hadde sluppet unna men noen lapper.
    Det er ingen vits i å se tilbake på fortiden, det er ikke den veien man skal likevel!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tash sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    sør/vest
    Meldinger
    3,629

Er det forskjell på å miste lua si og miste brillene sine?
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
    Alt før du var født, var du elsket -
    Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.

93, 96, 99 og 08

Supermedlem
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

Sitat Opprinnelig postet av Tash Vis post
    Er det forskjell på å miste lua si og miste brillene sine?
    Han er ikke avhengig av lua sin for å kunne kjenne igjen mammaen eller pappaem sin på mer enn et par meters avstand, så jeg håper og tror det er forskjell på det ja!

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tash sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    sør/vest
    Meldinger
    3,629

Sitat Opprinnelig postet av Bonsai Vis post
    Han er ikke avhengig av lua sin for å kunne kjenne igjen mammaen eller pappaem sin på mer enn et par meters avstand, så jeg håper og tror det er forskjell på det ja!
    Jeg tenkte mer på i forhold til erstatnings ansvar.

Vi har ikke fått erstatning de gangene gutten vår mistet sine briller - og det, sammen med at de ble ødelagt skjedde iallefall 4 ganger før han ikke hadde behov for dem lenger.

Om dere har en god barneforsikring så dekker jo den tapet, ellers så må du kanskje ta kontakt med kommunen for jeg tror faktisk det er ulik praktisk fra kommune til kommune - alt etter hva de velger å dekke.
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
    Alt før du var født, var du elsket -
    Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.

93, 96, 99 og 08

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

Hva med reiseforsikringen? Kanskje den dekker det? I og med at han ikke var hjemme....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,500

Min første tanke var også om dere kunne bruke reiseforsikring.
    05
    08

Seniormedlem
    Lottiz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Meldinger
    2,478

Det skal dekkes av forsikringen ja, ettersom han er borte hjemmefra.

Supermedlem
    Tigerjenta sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    1,207

Mener å huske at vi har dekket 1000kr for ødelagte briller ved en anledning ihvertfall, men tror det rett og slett gikk på skjønn og ikke et krav foreldrene hadde. Uansett ville jeg hørt med barnehagen jeg. Skader jo aldri å spørre på en hyggelig måte
    Tigerjenta, M 02, M 04 & Martinius 09.09.09

Supermedlem
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

det er privat barnehage Tash, så kommunen har vel ikke noe ansvar?
    Skal sjekke med barnehagen, men jeg har fortsatt et lite tynt håp om at noen har funnet de. Har hengt opp lapp i barnehagen på tavlene.

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2012
    Meldinger
    1

Gullungen går på en helt ny barnehage, bygde 2012, der de har et "utesoverom", hvor vognene står 24x7.
    Nå har jeg oppdaget muggsopp på kalesjen til sportsdelen, trekket på kalesjen kan ikke vaskes .
    Planen var å selge denne vognen til vinter, nå har jeg en skadet vognen som får ikke den verdien den skulle ha fått om det ikke hadde kommet sopp i den. Småbarns foreldre er veldig redd for sopp og hadde aldri kjøpte en vogn med slik.

Jeg har klaget å krevde erstatning for den vognen av barnehagen men er litt i tvil på at jeg får noe... hva synes dere ?
    Obs: Bhg har innsett at det er noe feil med rommet og at de må kjøp nye madrasser for alle sengene på grunn av fukt skade i form av muggsopp.

Medlem
    Mama Maria sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Porsgrunn
    Meldinger
    457

Skolen dekker ødelagte briller, men forlagte vet jeg ikke. Vet ikke om barnehager er dekt på sammem måte.
    Ang. bruk av reiseforsikring: Jeg har Europeiske reiseforsikring...
    Vi var på en strand og hadde vårt vanntette kamera med ute i vannet. Dokka tok masse bilder, men brått var det slutt - kortslutning pga vanninntrengning til batteriet. Jeg var ærlig da jeg skrev skademelding og fikk ikke dekt det da de regnet noe sånt for et hendig uhell. Og hendige uhell er ikke dekket av forsikringen. Om noen andre hadde dyttet til oss, tråkket på kameraet eller på annen måte forvoldt skaden så hadde de dekt det.
    Så skal dere prøve dere på forsikringen må dere lese vilkårene nøye og tenke nøye gjennom hvordan dere ordlegger dere.

Går det ikke ann å ha en "brilleforsikring" på samme måte som en kan forsikre mobilen sin? Det kan kanskje være en ide for fremtiden siden tassen er liten og avhengig av brillene.
    Lykke til!
    savner min og og vil ha

Supermedlem
    Bonsai sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Meldinger
    1,400

Snart 2 år siden han mistet brillene, som faktisk ble funnet igjen etter 2 timers leting i løv og nysnø (da det viser seg at smurfen HADDE lagt de der han mente å husket, men de hadde falt ned fra bordet). Han er blitt flinkere til å passe på brillene sine, og har nå fått nye. Vi har full brilleforsikring, men disse dekker kun skade ved lek, og ikke småsurrete smågutter som legger fra seg brillene over alt. Så mister han de og vi ikke finner de igjen, må vi koste nye selv.

Supermedlem

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    1,002

Vet ikke hvordan det er med deking av briller i barnhage,men skole dekker ihvertfall briller som blir ødelagt. Vi kjøper alltid briller på brileland,for der kan man kjøpe forsikring som dekkes ødelagte briller og halvparten av mista briller.

Veteranmedlem
    Ritamor sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Finnmark
    Meldinger
    4,874
    Blogginnlegg
    1

Sitat Opprinnelig postet av mammavegar Vis post
    Vet ikke hvordan det er med deking av briller i barnhage,men skole dekker ihvertfall briller som blir ødelagt. Vi kjøper alltid briller på brileland,for der kan man kjøpe forsikring som dekkes ødelagte briller og halvparten av mista briller.
    Dette gjelder slett ikke alle skoler... Brillene til eldste snuppa var demontert av en annen elev, han hadde kastet det ene brilleglasset i en kasse med leker. Vi måtte selvfølgelig få nytt brilleglass og prøvde å få skolen til å betale det... "NEI, sånne ting kunne skje" så vi måtte nok betale selv.
    Ritamor
    Hestejenta -99 og Prinsessa -04

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,579

Barnehagen mista ene skoen til guttungen men barnehagen dekker ikke noe her i allefall. (guttungen er bare året og det var dyre vintersko)
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Lignende diskusjoner

1. Når ting blir bort i barnehagen?
    Av silkepels i forum Barnepass
    Svar: 9
    Siste melding: 04-08-2008, 17:24
  2. Æsj, vi tapte!
    Av Klara i forum 2006 og eldre barn
    Svar: 4
    Siste melding: 11-12-2005, 19:58
  3. Hva slags ting og klær må vi ha med til barnehagen?
    Av Tidl. bruker i forum 2006 og eldre barn
    Svar: 15
    Siste melding: 26-07-2005, 13:27
  4. Jeg tapte.
    Av LadyBee i forum Mars
    Svar: 6
    Siste melding: 29-06-2005, 09:40
  5. Scrapbook for ting de lager i barnehagen?
    Av LilleMo i forum Generelt om det å ha barn
    Svar: 7
    Siste melding: 12-08-2004, 14:05

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine