+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34

Diskusjon: Ammer hele natta

  1. #21
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Underlig sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,724

    Sv: Ammer hele natta

    Kjempebra! Gratulerer med søvn!

    Synes dette er et godt eksempel på at det finnes mange måter å gjøre dette på - det handler om å finne en måte som ivaretar barnet det gjelder, bestemme seg, og ikke gi seg!
    + + +

  2. #22
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Underlig sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,724

    Sv: Ammer hele natta

    Ps: når barnet skriker skal det SELVFØLGELIG ikke være alene. Men hvorvidt man velger å sitte ved sengen, kose (les ha kroppskontakt) og trøste eller ta opp og bære mener jeg får være opp til den enkelte. Det viktige er å ta vare på barnet OG legge opp et løp man faktisk kan gjennomføre.

    Det førstnevnte pleier å ta litt kortere tid - som betyr færre vanskelige netter for barnet. Men vårt barn var vant til å sovne i egen seng. For et barn som var vant til å sovne i armene/ på puppen ville vi nok båret og tatt innsovningsmetode ved en senere anledning.
    + + +

  3. #23

    Sv: Ammer hele natta

    I natt var han våken fra 04:45-06:30 og så sov han i nesten 3 timer... Han får også god natt grøten. Tenkte å foreslå din metode til mannen, Serenah, men er litt redd for hvordan det blir mottatt Men det får våge seg. Var det ikke fristende å gi melk hvis hun ikke sluttet å gråte? Og sov dere på samme rom når dere skulle venne henne av med mat på natten? Hadde mannen permisjon også da kanskje? Kan forsøke med leker i natt, får se om han roer seg med det Tror ikke det er tenner på gang enda.

  4. #24

    Sv: Ammer hele natta

    Sitat Opprinnelig postet av Underlig Vis post
    Ps: når barnet skriker skal det SELVFØLGELIG ikke være alene. Men hvorvidt man velger å sitte ved sengen, kose (les ha kroppskontakt) og trøste eller ta opp og bære mener jeg får være opp til den enkelte. Det viktige er å ta vare på barnet OG legge opp et løp man fullføre
    Helt enig, følte bare jeg måtte si noe på at "når han gråt gikk jeg bare ikke inn..." For de skal ikke føle seg alene i en sånn situasjon!


    Sitat Opprinnelig postet av Helenemor Vis post
    I natt var han våken fra 04:45-06:30 og så sov han i nesten 3 timer... Han får også god natt grøten. Tenkte å foreslå din metode til mannen, Serenah, men er litt redd for hvordan det blir mottatt Men det får våge seg. Var det ikke fristende å gi melk hvis hun ikke sluttet å gråte? Og sov dere på samme rom når dere skulle venne henne av med mat på natten? Hadde mannen permisjon også da kanskje? Kan forsøke med leker i natt, får se om han roer seg med det Tror ikke det er tenner på gang enda.
    oi, det var lenge. Selvfølgelig er det litt fristende å amme når hun griner og griner mens jeg bysser og bysser. Men vet da at det blir verre igjen neste natt. Man må nesten bare koble ut og tenke på noe annet. Vi sov, og sover fortsatt, på samme rom. Det er nok enklere å avvenne når bebisen ligger på eget rom, men her må hun dele rom med storesøster og ville ikke innføre det ennå. Nå er vi på hyttetur så i natt har hun ligget mellom oss i senga, og det har gått veldig bra det og.

    Mannen hadde ikke permisjon, men er frilans så vi begynte en dag han hadde rolige dager. Det kan jo også taes i en helg. Innbiller meg at om mannen får tatt bare den første, kanskje to første nettene, er mye gjort. Men skift sengetøy, dusj og ha helt rene klær med ammeinnlegg før du legger deg. Lykke til
    - Serenah&snuppene
    nybakt for andre gang

    juli 05
    september 10

  5. #25
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Underlig sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    1,724

    Sv: Ammer hele natta

    Det er fristende å gi melk - men da kommer det til å ta dobbelt så lang tid neste gang - for hennes del ikke gjør det!

    Hvis man vet at babyen legger godt på seg, ikke er sulten, ikke har vondt el kan det være lurt å minne seg selv på at babyer også skriker for å få viljen sin. Det er derfor man skal velge oppstart med omhu - for iallefall hos oss så melder tvilen min seg etter fem minutter og øker deretter Det er forøvrig enda en god grunn til at tok avvending. Han er forøvrig i full jobb - og har vært det hele tiden - og har stått opp om natten like mye som meg (hos oss har ikke det vært veldig mye da).
    + + +

  6. #26
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fru Jensen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    277

    Sv: Ammer hele natta

    Snorkfrøken er flaskebarn og mannen og jeg har delt permisjon. Vi har to uker av gangen, og siden jeg jobber natt er han alene med nettene. Her fikk vi et lite h...ete noen uker fordi min skjønne, veldig flotte og staute mann synes det var en god idè å gi snorkfrøken flaske da hun en natt våknet rundt 04 og han ikke fikk henne til å sove igjen de første 10 minuttene.
    Det førte "selvfølgelig" til at det ble mas om servering rundt 04 hver natt.
    Jeg snakket med helsesøster fordi jeg ble litt usikker på om mannen hadde rett i at hun faktisk var sulten, jeg ville jo ikke sulte babyen heller. Da fikk jeg til svar at babyer på 6 mnd skal klare 8-9 timer mellom måltidene på natten. Kroppen trenger mindre mat om natten enn dagen, akkurat som oss litt større mennesker.
    Fikk anbefaling om å begynne med grøt, men hun sa også at det mest var blitt en vane og ikke dreide seg om sult.
    Mannen fikk strengt påpakk etter at jeg hadde brukt halvannen uke av min permisjon for å få snorkfrøken til å sove natten igjennom igjen.
    Han mente nemlig fortsatt at dersom hun våknet og ikke sovnet med en gang var det eneste han kunne gjøre å gi henne mat. (Litt trøtt om natten. ) Det gikk over etter nok en runde med nattavvenning i min permisjon. hehehe

    Fabelaktig at dere har fått nettene tilbake Serenah! Så glad på deres vegne, det er noe eget ved en natt med sammenhengende søvn!
    Storesøster 2005 .og Snorkfrøken 22. september 2010

  7. #27
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

    Sv: Ammer hele natta

    Serenah: må bare kommentere det du sa om at man ikke nattavvenner for barnes skyld. Jo, det kan man faktisk. Vår erfaring var at snuppa ble mye blidere på dagtid, sov mer på dagtid og la seg lettere om kvelden etter at vi tok nattavvenning ved 6 mnd. Noen barn trenger kanskje pupp om natten, mens andre trenger en hel natt med søvn.


  8. #28

    Sv: Ammer hele natta

    Fru Jensen: Takk, utrolig deilig å sove igjen

    Hun våkner, derfor er hun sulten?? Godt du fikk orden på natta di igjen. Mennene våre kan være ganske hjelpesløse iblant ...

    tuuli: Ja, det er sant. Her har vi en helt annen hverdag nå
    - Serenah&snuppene
    nybakt for andre gang

    juli 05
    september 10

  9. #29

    Sv: Ammer hele natta

    Har forsøkt med nattavvenning jeg også nå, men vet ikke helt om jeg har fått det til.. Jeg er jo ikke fornøyd, så da har jeg vel egentlig ikke det.
    Det vil si at han våkner stort sett like mange ganger som før, men jeg må gjerne bare bysse han litt og så sover han igjen. Inntil i to/tre tiden, hvor det er vanskelig å få han til å roe seg med byssing, og da ammer jeg, for han gråter. Det gjør han ikke de andre gangene... Men da har han vært 6-7 timer uten mat. Og så står han jo opp grytidlig. I dag var det 04:30... Han får melk da og, så han kunne vel sikkert klart seg frem til da. Er jo ikke så lenge siden han spiste da. Jeg bare VET at hvis jeg bare bysser han i to/tre tiden, og ikke gir melk, så kommer han til å våkne helt og være våken i 2-3 timer... Så det frister ikke så veldig.. Eller bør jeg bare ofre meg? En annen ting er at jeg lurer på om jeg forvirrer han ved å gi mat én gang på natten. Kanskje han våkner og tror det er tid for mat de andre (opptil 3) gangene jeg bare bysser han?
    Kjekt å høre at det fortsatt går bra, og at det fakstisk går an!

  10. #30
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fru Jensen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    277

    Sv: Ammer hele natta

    Helenemor; Min lille ble nattavent før hun var 9 uker gammel, men jeg kjenner igjen akkurat de samme tingene som du beskriver. Snorkfrøken våknet akkurat de samme tidene som hun pleide å die, jeg puttet inn smokk og bysset. Hun sovnet og sov et par timer så var det på`n igjen...
    Det går over!

    Men ja, det krever litt stålsetting i noen dager, og kanskje til og med et par uker. For noen tar det kanskje enda lenger tid, men jeg sammenlikner det litt med røykeslutt. De første dagene er veldig slitsomme, de to første ukene er masete også går livet gradvis fremover igjen.


    Når legger dere gutten deres om kvelden? Kanskje ha burde legges litt senere siden han starter dagen så tidlig? Her legger vi tidligst kl 21, da er det stort sett hungersnød rundt kl 06 og det er et godkjent tidspunkt for husstandens oppstandelse. Det er per definisjon natt i dette huset frem til 0600.
    Som regel blir klokken 2130 før Snorkfrøken sover søtt, og det betyr noen ganger senere morgen andre ganger ikke.

    Er sikkert lurt å venne av litt etter litt om han har hatt mange måltider om natten, men det kan jo hende behovet for mat endres dersom han legges til en slik tid at det er naturlig å stå opp når det har gått 8-9 timer. Sender mange varme tanker og håper dere snart får stille netter!
    Storesøster 2005 .og Snorkfrøken 22. september 2010

  11. #31

    Sv: Ammer hele natta

    Han har pleid å legge seg ca. 19:00-20:00. (og våknet i 04:30 ca.) Vi bysset han hele natten uten melk forleden. Det var en del oppvåkninger og litt slitsomt, men det gikk nå sin skjeve gang. Natten etter måtte han bare bysses en gang, få smokken en gang, og våknet ca. 04:15, da gikk det ikke å bysse han, da var han sulten tror jeg. Han hadde lagt seg 20:00, så da hadde han vært 8 timer uten mat. Så da ammet jeg han... Som du skrev fru Jensen, så var det vel greit at han fikk mat da, siden de på helsestasjonen sier at de kan gå 8-9 timer uten mat? Eller har jeg gjort det store, som din mann gjorde med flasken midt på natten? Han sovnet hvertfall igjen til 06:30. DEILIG! Så da har han sovet ca. 10 timer i natt, og ikke 8,5 Tror ikke det har så mye med når han legger seg å gjøre om han sover "lenge" eller ikke. Tror mest at det er uroen han har i kroppen med å stå opp for å få melk... Men da har det gått ett steg frem, så da er det vel to steg tilbake som venter oss..!

  12. #32
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Fru Jensen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    277

    Sv: Ammer hele natta

    Så flink du har vært!
    Tror dette går seg til jeg. Du leser signalene hans godt, og jeg tror han gradvis vil sove natten igjennom. Du er på god vei, snart har du nettene i drømmeland!
    Storesøster 2005 .og Snorkfrøken 22. september 2010

  13. #33

    Sv: Ammer hele natta

    Takk, fru Jensen Natten i natt var mye lik forleden natt. Ammet 04:30 ca. men så var han våken i 1,5 timer. La seg ca. 06:00 og sov til 08:30. Det var lyst på rommet når vi stod opp! Hehe Jeg avslutter herved min tilstedeværelse i denne tråden, siden det var jo ikke engang min tråd til å begynne med.. *tyv* Takk for seg!

  14. #34

    Sv: Ammer hele natta

    Da var jeg innom for å lese litt på historikken min på denne tråden... Uheldigvis har lillebroren helt samme mønster som storebroren. Står opp i femtiden hver morgen. Storebror holdt på med dette til han var ca. to år... Hvordan i huleste skal jeg forebygge dette med andremann?! ... som nå vekker storebror hver tidligste morgen og får han inn i gammelt mønster igjen... Hjelpe meg!! Lillebror er 7,5 mnd.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Lignende diskusjoner

    1. Svar: 9
      Siste melding: 11-11-2009, 17:02
    2. For oss som fortsatt ammer om natta.
      Av Tidl. bruker i forum Mars
      Svar: 23
      Siste melding: 07-09-2009, 00:39
    3. Hele natta
      Av Eivissa i forum Desember
      Svar: 0
      Siste melding: 19-01-2008, 17:46
    4. Hele natta!
      Av Humlesnurr i forum August
      Svar: 14
      Siste melding: 02-10-2007, 12:52
    5. Sov hele natta!
      Av Tidl. bruker i forum Desember
      Svar: 7
      Siste melding: 11-07-2007, 11:08

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine