+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50

Diskusjon: Flere som sliter med amminga?

  1. #1
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Flere som sliter med amminga?

    (Soppen fra sm her)

    Vet at amminga gjerne er et sårt tema for mange men jeg spør alikevel... hvordan går det med amminga? Her går det dritt...eller hun spiser hele tiden, og da mener jeg hele tiden...Hun gråter så fort vi legger ho i fra oss...jeg har melk og ho legger bra på seg, men hun småspiser bare. Koser og sover mer en hun suger.
    Hun holder på slik hele dagen, sover minimalt om ikke det er med puppen i munn da. Har pumpet litt og gitt ho på flaske til kvelds men det sier seg selv at det blir begrenset med pumping siden hun spiser hele tiden!

    Hadde besøk av helsesøster på Onsdag og hun ville at jeg skulle gi tilegg/eller det jeg har pumpet på flaske...hun trodde nemlig at knøtta ikke rakk å bli ordentlig mett men heller ikke sulten nok til å spise effektivt....Hun legger nok på seg så det er jo ikke det at det er for lite melk...

    Men i går gjorde jeg som helsesøster sa og la hun til 30 min på hver pupp...så fikk ho ca 30-40 ml med nan og det jeg fikk pumpet...Da spiser hun jo alt det i et uten å sovne og hun er mye roligere...hun ligger å titter og følger med...sov 3 timer i vogna gjorde hun også...og var da også mer sulten og effektiv ved puppen når hun våknet...

    Men jeg har så dårlig samvittighet! Føler meg som verdens værste mamma som ikke bare holder ut og har ho til puppen hele tiden...spesielt siden amminga gikk så dårlig sist med brystbetennelse,blødenes og værkenes sår...pumping av blodig melk i 3 måneder osv osv...så håpet jeg å kunne fullamme nå siden jeg har melk,hun vil ha, ikke spesielt sår lenger...osvosv...men hva hjelper det når hun ikke suger effektivt nok

    Hvorfor kan man ikke bare få det til liksom...
    Livet må gå videre...

  2.  
  3. #2
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Så slitsomt Snurreline!
    Men kan jo hende at hvis du fortsetter å gir henne på flakse til hun er mett en stund så vil hun etter vært spise mer effektivt nå hun først spiser i fra puppen også blir du kvitt flaska helt.
    Vært en forsøk hvis du ikke syns det blir for mye styr.

    Min Frøken er jo snart 2 døgn, har begynt å fått melk.
    Men hun spiser og spiser, får i seg noe, men hun gulper opp mesteparten enda.
    Fordi hun er så kvalm av fostervanner i systemet sitt.
    Så håper kvalmen hennes snart er over sånn at hun ikke gulper opp alt, dermed blir mer fornøyd.
    Men håper at amminga skal gå knirkefritt denne gangen også.
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

  4. #3
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Piamor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    på landet
    Meldinger
    4,132

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Ikke helt innkjørt i ammingen her heller. Desverre. Har hovedsaklig pumpet meg og gitt med flaske i en uke nå. Utrolig pes Nå er det derimot over 1,5døgn siden jeg pumpet meg og frøkna får kun pupp. Jeg er såå sår igjen og merker jeg et utålmodig. Vil at dette skal gå fint slik som de to andre gangene,men merker jeg leker med tanken om å få flaske/mme barn.

    Dessuten tenker jeg hele tiden. Får hun i seg nok mat? Er det lettere for hun å få mat gjennom flaska? Vil hun savne nærheten om jeg slutter?

    Nei,jeg biter tenna sammen og håper det blir bedre. Har jo fullammet i mange år tidligere,så hvorfor skulle det ikke gå denne gangen?
    Verdens stolteste mamma til 03 & 07 og 2011

    For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

  5. #4
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Piamor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    på landet
    Meldinger
    4,132

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Stryk den.. Nettop pumpet meg da snuppelille ikke tømmer brystet kok,sover mye og jeg har ekstremt såre brystvorter.
    Verdens stolteste mamma til 03 & 07 og 2011

    For å forstå dine foreldres kjærlighet må du få barn selv

  6. #5
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Svellen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    5,216

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Håper det er greit at jeg svarer selv om jeg ikke er i klubben.

    Det dere opplever er helt vanlig. I starten er det stort sett pupp og bleieskift og litt soving innimellom. Man kan ikke regne med å amme babyen, legge den i fra seg 2-3 timer for så å gi pupp igjen. Noen har det slikt, men de fleste sitter med puppene ute i timesvis. Men, det går seg til, og etter noen uker blir det kanskje lengre intervall mellom ammingene. Jeg ammet alle mine 3 barn hver 0,5. - 2. time.

    Når det gjelder smerter i starten, så er det også vanlig. Det er forferdelig vondt og man gruer seg til hver gang babyen skal ta tak. Det dere kan sjekke er om babyen har trøske (hvitt belegg i munnen). Hvis den har det, kan det hende dere har sopp på brystvorten og trenger behandling for det. Sopp kan gi fæle smerter i starten ved amminga.

    Siste punkt er at jeg råder dere til å kutte ut pumpung og styr. Det blir bare ekstra arbeid for dere. Babyen tar som regel det den trenger og det er ikke noen selvfølge at den tømmer puppen. Hvis dere lar babyen styre dette selv, blir det en fin balansegang mellom tilbud og etterspørsel.

    Amming kan være noe fin hvis man slapper av og tenker at slik har vi det nå. Det er snakk om en periode med mye pupp, og det er ikke sikkert man får til å gjøre alt man har lyst til å gjøre.

    Om babyen ønsker å være nær dere hele tiden, kan man bruke elastisk sjal. Det er en fantastisk måte å bære med seg babyen på, samtdiig som man har armene fri til å gjøre andre ting.
    Storebror okt-01
    Storesøster des-04
    Lillebror
    mars-07

  7. #6
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Re: Sv: Flere som sliter med amminga?

    I følge helsesøster er det ikke vanlig! Så det er sikkert delte meninger om det...Her er i huset er snuppa over 3 uker alt og det er ikke snakk om å få gjort det man har lys til å gjøre...men det man MÅ gjøre. Som feks sende storesøster på skolen, smøre matpakke,hente og levere på skolen og svømming osv... Det er heller ikke snakk om at babyn må sove 2-3 timer i strekk men at hun kan bli tatt vekk fra puppen minst en halvtime iløpet av døgnet...Sånn det har vært er at hun konstant henger i puppen og er vekk fra den minimum 5 min før hun våkner og bare skriker....

    Pgav min helse så er jeg avhengig av søvn og om hun ikke får det lille på flaska på kvelden så krever hun puppen like mye døgnet rundt! Med det lille på flaska så sover hun i gjennomsnitt 3 timer før hun våkner og kun spiser pupp før hun sover videre...

    Vi kommer til å prøve å få til mer pumping her for å få opp produksjonen også men tar det kun når det er tid til det...styrer ikke så mye med pumpinga som sist men det er kanskje fordi hun her tar puppen lett!

    Tydligvis så hjelper det på at vi gjør som helsesøster sa fordi både på fredagen, i går og istad var det 1 måltid hvor hun kun spiste av meg men alikevel roet seg når jeg tok henne vekk fra puppen!

    Så vi satser fortsatt på fullaming etterhvert...Tenkte kjøpe ammete i morgen og se om den kan hjelpe til med produksjonen.



    Sitat Opprinnelig postet av Svellen Vis post
    Håper det er greit at jeg svarer selv om jeg ikke er i klubben.

    Det dere opplever er helt vanlig. I starten er det stort sett pupp og bleieskift og litt soving innimellom. Man kan ikke regne med å amme babyen, legge den i fra seg 2-3 timer for så å gi pupp igjen. Noen har det slikt, men de fleste sitter med puppene ute i timesvis. Men, det går seg til, og etter noen uker blir det kanskje lengre intervall mellom ammingene. Jeg ammet alle mine 3 barn hver 0,5. - 2. time.

    Når det gjelder smerter i starten, så er det også vanlig. Det er forferdelig vondt og man gruer seg til hver gang babyen skal ta tak. Det dere kan sjekke er om babyen har trøske (hvitt belegg i munnen). Hvis den har det, kan det hende dere har sopp på brystvorten og trenger behandling for det. Sopp kan gi fæle smerter i starten ved amminga.

    Siste punkt er at jeg råder dere til å kutte ut pumpung og styr. Det blir bare ekstra arbeid for dere. Babyen tar som regel det den trenger og det er ikke noen selvfølge at den tømmer puppen. Hvis dere lar babyen styre dette selv, blir det en fin balansegang mellom tilbud og etterspørsel.

    Amming kan være noe fin hvis man slapper av og tenker at slik har vi det nå. Det er snakk om en periode med mye pupp, og det er ikke sikkert man får til å gjøre alt man har lyst til å gjøre.

    Om babyen ønsker å være nær dere hele tiden, kan man bruke elastisk sjal. Det er en fantastisk måte å bære med seg babyen på, samtdiig som man har armene fri til å gjøre andre ting.
    Livet må gå videre...

  8. #7
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    12

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    amming ja Sliter litt selv med dette. Om natten skal jenta mi bare ha pupp heeeele tiden. i natt fikk jeg ikke sove før halv 6 for da kunne jeg endelig legge hun i vuggen uten at hun skrek. Men om dagen vil hun gjerne ikke ha mat, ammer lite, kanskje hver 5 time

    Jenta mi har gått veldig lite opp i vekt så helsesøsteren sa jeg MÅTTE amme hun hver 3 time, men hvordan skal jeg amme henne om dagen når hun ikke er særlig sulten og vil bare sove?? prøver å vekke henne og hun skriker og da tar jeg henne til brystet og hun begynner å suge litt men så sovner hun..

    Er slitsomt når hun er våken hele natten og skal bare ha pupp, må prøve å snu døgnet.. Ikke lett dette her..

  9. #8

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    D.F: Lille Muldvarpen her var også såkalt tretimersbarn siden han ble født for tidlig. Vet ikke om du har fått disse tipsene før, men her er iallefall det de rådet meg til på sykehuset når han var trøtt og sovnet på puppen uten å spise noe særlig: Skift bleie først, da våkner de. Om hun sovner vekk veldig raskt med puppen, men er våken i begynnelsen kan det være en ide å ta en pause og skifte bleie midt i ammingen, for at hun skal våkne igjen. Massere henne inni hendene, på undersiden av føttene og stryke henne langs ryggraden kan også hjelpe på sugingen. Og kle av henne, hun kan godt ligge bare i body da blir hun ikke så varm og sovner ikke så lett, de fryser visst ikke dersom de ligger inntil.

    Her har vi stor suksess med smokk etterhvert, da han kan ligge og mase litt, tar han smokken så tolker vi det som han ikke er sulten for da sovner han med den i munnen, men om han spytter den ut og søker mer etter pupp så får han mat.

    Amming her i starten var et pes! Lekte med tanken på mme og flaske de første ukene, da muldvarpen var slapp og sov mye så det var tungt å få i han noe som helst + dårlig sugetak + at melken ikke kom skikkelig i gang + lav vektoppgang og brystsprengen fra helvete! Begynte med tillegg, gikk over til pumping, deretter til brystskjold og nå etter tre uker tar han endelig puppen viss jeg former puppen med ene hånda.

    Fikk hjelp fra ammepoliklinikken! Problemet her var at helsesøster gav oss totalt motsatt råd av ammepoliklinikken, hun ville heller at jeg skulle gi tillegg på flaske og vekke han regelmessig, mens ammepoliklinikken etterhvert mente at han tok nok på puppen og kunne regulere seg selv. Så da stolte vi på magefølelsen og lot han regulere det selv innenfor rimelighetens grenser, og nå går det mye bedre + at vektoppgangen er bra!

    Føler virkelig med dere som har motsatt problem, altså baby som vil være på puppen hele tiden. Håper dere får gode råd av helsesøster, eller evt ammepoliklinikk eller ammehjelpen!

  10. #9
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Enig med Svellen. Det høres veldig normalt ut.

    Jeg hadde det sånn med begge mine, og med minsten satset jeg knallhardt på fullamming fordi jeg vet at det er lettere i lengden. Mine pupper klarer uansett ikke matche MME, så jeg vet at jeg gjorde det lettere for meg selv med å ikke venne minsten til å bli "MME-mett". Det metter tyngre, helt klart. Pga. helse må jeg prioritere det som er minst styr og krever minst krefter, og for min del er det defintivt lettere å måtte sette meg ned å amme ofte og lenge, enn å styre med flaske osv. Det går seg til etterhvert, og etter 3 uker er det som regel fremdeles unntakstilstand for de fleste. For vår del hadde vi akkurat fått av sonden på minsten, siden han var prematur.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  11. #10
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    12

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Har prøvd å massere, bytte bleie osv men hun sovner likevel hver gang jeg ammer henne. Men tror jeg må bare la henne få sove og heller amme når hun blir sulten, ellers vil hun nok bare amme lite om gangen. Får høre med helsesøsteren på onsdag.

    Har forresten også prøvd å gi henne smokk men det vil hun ikke ha. Merker hun liker å koseamme, må prøve å venne henne av koseammingen, ellers blir det nok vanskeligere etterhvert. Noen netter er hun helt super, sover 4 timer om gangen og storspiser når hun først er sulten. Kommer nok seg

  12. #11

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Ja, det går seg nok til, men det er slitsomt frem til det ordner seg. Håper hun har gått opp litt på onsdag da D.F!

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Svellen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    5,216

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Jeg vil bare gjenta tipset om å bruke elastisk sjal, da får man hendene fri til å gjøre andre ting. Som regel sovner de små og koser seg der lenge, siden man gjør ting og og lage vuggende bevegelser. De får nærhet, samt at det lukter pupp
    Storebror okt-01
    Storesøster des-04
    Lillebror
    mars-07

  14. #13

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sitat Opprinnelig postet av Svellen Vis post
    Jeg vil bare gjenta tipset om å bruke elastisk sjal, da får man hendene fri til å gjøre andre ting. Som regel sovner de små og koser seg der lenge, siden man gjør ting og og lage vuggende bevegelser. De får nærhet, samt at det lukter pupp
    Signerer forresten denne, muldvarpen sovner alltid når vi bærer

  15. #14
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    12

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Da har jeg vært hos helsesøsteren, dessverre har lille jenta gått veldig lite opp i vekt Grunnen er nok mest fordi hun er veldig slapp og klarer dermed ikke å suge uten å sovne og da får hun ikke siste delen av den fete melken. Så nå må jeg pumpe hver gang jeg har ammet for så å gi henne ekstra melk etter hun har ammet. Har også begynt med å gi henne MME bare til hun får mer energi til å klare å suge lengre selv.
    Skal til kontroll igjen om en uke for å sjekke vekten.

    Har også lagt merke til at produksjonen min har gått ned Når jeg pumper så får jeg bare ut ca 40 ML tilsammen fra begge brystene og det er lite så nå pumper jeg MASSE for å få opp produksjonen igjen

  16. #15

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Føler med deg D.F! Høres slitsomt ut, håper det gir resultater kjapt!

  17. #16
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Her var det slik lenge og det høres for meg ganske så normalt ut. Jeg satt pal i sofaen med prinsessen ved puppen i mange uker. Brukte en del elastisk bæresjal og der roet hun seg og kunne sove litt. Må også bare tipse om å få barnet sjekket for eventuelle spenninger i kroppen som følge av fødselen, det jo trossalt en ganske stpr påkjenning for barnet også.

    Vi endte opp med å ta turen til osteopat og å prinsessen her hadde litt spenninger i magen og puppen var trøsten hennes, så det hjalp litt etter to behandlinger. I tillegg så lurer jeg på om gråtingen kan ha vært et resultat av lite søvn for hun sov veldig lite på dagtid de to første månedene eller så. Det ble i hvert fall en liten bedring etter to timer hos osteopat(manuell terapeut, kiropraktor og fysioterapeut er også alternativer). Mengden mat var i hvert fall ikke problemet for hun la på seg over 300 gram i uken..

    Noe godt har da kommet ut av det for vi har ikke hatt behov for noe økedøgn her for hun spiste seg sånn opp i løpet av de første månedene men det var veldig slitsomt da det stod på og stakkars storebror syntes det var veldig kjedelig at mamma måtte mate hele tiden. "Mamma, MÅ du melke HELE tiden??"
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

    Min side: Sikring av barn i bil.

  18. #17
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Svellen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    5,216

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Om man gir måltid med mme, vil barnet etterspørre puppen sjeldnere, dermed vil også produksjonen gå ned. Skjønner det er frustrerende hvis hun sovner ved puppen og får i seg lite melk ad gangen. HUsk at når du pumper, får du ikke ut så mye som en baby klarer (normalt sett), derfor kan man ikke måle menlkeprodkusjon i antall milliliter pumpet ut fra hvert bryst. Men, kjempebra at du gjør det, det stimulerer jo brystet til å produsere mer.

    Her er en fin artikkel som er verdt å lese: http://ammehjelpen.no/artikkel/100/K...arn-om-kvelden
    Storebror okt-01
    Storesøster des-04
    Lillebror
    mars-07

  19. #18

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sitat Opprinnelig postet av Snurreline Vis post
    (Soppen fra sm her)

    Vet at amminga gjerne er et sårt tema for mange men jeg spør alikevel... hvordan går det med amminga? Her går det dritt...eller hun spiser hele tiden, og da mener jeg hele tiden...Hun gråter så fort vi legger ho i fra oss...jeg har melk og ho legger bra på seg, men hun småspiser bare. Koser og sover mer en hun suger.
    Hun holder på slik hele dagen, sover minimalt om ikke det er med puppen i munn da. Har pumpet litt og gitt ho på flaske til kvelds men det sier seg selv at det blir begrenset med pumping siden hun spiser hele tiden!

    Hadde besøk av helsesøster på Onsdag og hun ville at jeg skulle gi tilegg/eller det jeg har pumpet på flaske...hun trodde nemlig at knøtta ikke rakk å bli ordentlig mett men heller ikke sulten nok til å spise effektivt....Hun legger nok på seg så det er jo ikke det at det er for lite melk...

    Men i går gjorde jeg som helsesøster sa og la hun til 30 min på hver pupp...så fikk ho ca 30-40 ml med nan og det jeg fikk pumpet...Da spiser hun jo alt det i et uten å sovne og hun er mye roligere...hun ligger å titter og følger med...sov 3 timer i vogna gjorde hun også...og var da også mer sulten og effektiv ved puppen når hun våknet...

    Men jeg har så dårlig samvittighet! Føler meg som verdens værste mamma som ikke bare holder ut og har ho til puppen hele tiden...spesielt siden amminga gikk så dårlig sist med brystbetennelse,blødenes og værkenes sår...pumping av blodig melk i 3 måneder osv osv...så håpet jeg å kunne fullamme nå siden jeg har melk,hun vil ha, ikke spesielt sår lenger...osvosv...men hva hjelper det når hun ikke suger effektivt nok

    Hvorfor kan man ikke bare få det til liksom...
    Sniker litt.....
    Høres ut som snuppa mi.(og storesnuppa for tre år siden) Du skal ikke se bort i fra at hun småspiser for mye og blr fort sulten igjen. Og når hun sover dårlig på dagen, blir hun jo urolig. Og ikke bare fordi hun evt er sulten. Jeg har også gitt litt tillegg innemellom, og oppdager at hun roer seg og får litt lengre lurer på dagen, og spise godt når hun da våkner. Prøver å trille turer for at hun skal få sovet litt lenger, og for at jeg skal få pause fra puppingen. Nå som hun er blitt 6 uker, har hun flere rolige dager.....
    Sigurd f. 16.11.05
    Sunniva f. 20.04.08
    Siv f. 25.04.11

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sitat Opprinnelig postet av Svellen Vis post
    Om man gir måltid med mme, vil barnet etterspørre puppen sjeldnere, dermed vil også produksjonen gå ned. Skjønner det er frustrerende hvis hun sovner ved puppen og får i seg lite melk ad gangen. HUsk at når du pumper, får du ikke ut så mye som en baby klarer (normalt sett), derfor kan man ikke måle menlkeprodkusjon i antall milliliter pumpet ut fra hvert bryst. Men, kjempebra at du gjør det, det stimulerer jo brystet til å produsere mer.

    Her er en fin artikkel som er verdt å lese: http://ammehjelpen.no/artikkel/100/K...arn-om-kvelden
    Knøtta her spør ikke mindre etter puppen selvom hun får noe mme ved siden av...men det vi har merket nå er at hun er mer våken og suger mer effektivt nå når det går lengre tid mellom måltidene. Så for våres del så hjalp det å gi litt tilegg...hun får både pumpet mm på flaske og mme...Hun er mer fornøyd nå og spiser stortsett av puppene 40-60 min før hun får flaske...nå trenger hun heller ikke tilegg etter alle måltidene heller.
    Livet må gå videre...

  21. #20
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    12

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Er det dumt å gi tillegg av MME hver gang etter amming? For jeg får nemlig ikke pumpet ut nok morsmelk til å gi som tillegg etter amming, blir vel kanskje en gang om dagen jeg kan gi MM i tillegg på flaske. Kjøpte meg amme te idag, får se om det er til noe hjelp

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Sliter sånn med amminga..
      Av ilenna i forum September
      Svar: 11
      Siste melding: 26-10-2009, 21:40
    2. flere som sliter med ammestillinger?
      Av escada i forum Amming og flaske
      Svar: 3
      Siste melding: 22-05-2009, 20:17
    3. Er det flere som fortsatt sliter med...
      Av Moskus i forum Oktober
      Svar: 22
      Siste melding: 05-02-2007, 11:52
    4. Flere som sliter med ammingen
      Av Bambi i forum August
      Svar: 45
      Siste melding: 26-08-2006, 15:57
    5. Er det bare meg som sliter med amminga?
      Av Pusa i forum September
      Svar: 12
      Siste melding: 29-11-2005, 12:39

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine