+ Svar på diskusjon
Side 3 av 3
FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50

Diskusjon: Flere som sliter med amminga?

  1. #41
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rhiina sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    2,848

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    I alle fall det jeg har fikk beskjed om i 2005, når min gutt slet med amminga i begynnelsen og lurte på om tungebåndet var for kort.
    februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011

  2. #42
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Var hos legen i dag siden jeg har så vondt i brystene ved amming...spesielt etter amminga. Kjennes ut som kniver eller nåler som stikker i brystene...Men der var det lite å hente. Han trodde nok ikke det var sopp men ikk behandling til knøtta men ikke til meg da...Spurte om nesesprayen men den hadde han aldri hørt om...han spurte om jeg ullamma og jeg sa at jeg ikke gjør det, at hun må ha tilegg...da lurte han på om jeg heller bare skulle kutte ut amminga helt...da orsvant jo smertene i brystene også...

    Kjenner at jeg heller mest mot det nå...er så lei og sliten av det her...uansett hvor lenge jeg ammer så blir hun aldri fornøyd...ikke får jeg mer melk heller...jeg føler meg helt ubruklig...:-( Jeg fikk svar fra ammehjelpen om å prøve sånn ekstrabryst med sonde fra flaska og ned ved puppen slik at hun suger på den samtidig som puppen...men ser ikke hvordan det skal hjelpe på å få henne til å spise mer effektivt...den flaska er jo tom på 10 min og det er garantert ikke puppene...

    Noen forslag?
    Livet må gå videre...

  3. #43
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Helene Harefrøken sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Meldinger
    19,416
    Blogginnlegg
    4

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sitat Opprinnelig postet av Snurreline Vis post
    Var hos legen i dag siden jeg har så vondt i brystene ved amming...spesielt etter amminga. Kjennes ut som kniver eller nåler som stikker i brystene...Men der var det lite å hente. Han trodde nok ikke det var sopp men ikk behandling til knøtta men ikke til meg da...Spurte om nesesprayen men den hadde han aldri hørt om...han spurte om jeg ullamma og jeg sa at jeg ikke gjør det, at hun må ha tilegg...da lurte han på om jeg heller bare skulle kutte ut amminga helt...da orsvant jo smertene i brystene også...

    Kjenner at jeg heller mest mot det nå...er så lei og sliten av det her...uansett hvor lenge jeg ammer så blir hun aldri fornøyd...ikke får jeg mer melk heller...jeg føler meg helt ubruklig...:-( Jeg fikk svar fra ammehjelpen om å prøve sånn ekstrabryst med sonde fra flaska og ned ved puppen slik at hun suger på den samtidig som puppen...men ser ikke hvordan det skal hjelpe på å få henne til å spise mer effektivt...den flaska er jo tom på 10 min og det er garantert ikke puppene...

    Noen forslag?
    Det høres jo veldig ut som sopp. Syntes legens konklusjon og råd var litt merkelige men det er meg(og jeg er jo IKKE lege). Hvis barnet har sopp så SKAL jo mor også behandles, da syntes jeg det er rart at du ikke fikk behandling. Jeg ville gått tilbaket med skrivet i linken eller eventuelt bestilt time hos en annen lege. Her er informasjon om Syntocinon nesespray som man kan ta med til legen, det er nok dessverre ikke mange fastleger som er spesielt gode på ammeveiledning.

    Jeg syntes ikke du er ubrukelig i det hele tatt, du gjør ditt beste Rådene og hjelpen fra legen derimot syntes jeg var ubrukelig.
    Stolt nybakt mamma igjen til februar 11 og august 05

    Min side: Sikring av barn i bil.

  4. #44
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Svellen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    5,216

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    For en kjip lege, Snurreline. Du kan bruke Canesten på puppen, men da må du vaske det bort før du ammer Det er jo reseptfritt også.

    Ellers kan de tnoen ganger være lurt å tenke på hva man ville gjort om man levde i steinalderen, uten all slags hjelpemidler. Hva ville en steinaldermamma gjøre? Det høres nok teit ut, men det kan noen ganger hjelpe oss til å finne frem den riktige magefølelsen om man er i tvil om noe.
    Storebror okt-01
    Storesøster des-04
    Lillebror
    mars-07

  5. #45
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sitat Opprinnelig postet av Snurreline Vis post
    Var hos legen i dag siden jeg har så vondt i brystene ved amming...spesielt etter amminga. Kjennes ut som kniver eller nåler som stikker i brystene...Men der var det lite å hente. Han trodde nok ikke det var sopp men ikk behandling til knøtta men ikke til meg da...Spurte om nesesprayen men den hadde han aldri hørt om...han spurte om jeg ullamma og jeg sa at jeg ikke gjør det, at hun må ha tilegg...da lurte han på om jeg heller bare skulle kutte ut amminga helt...da orsvant jo smertene i brystene også...

    Kjenner at jeg heller mest mot det nå...er så lei og sliten av det her...uansett hvor lenge jeg ammer så blir hun aldri fornøyd...ikke får jeg mer melk heller...jeg føler meg helt ubruklig...:-( Jeg fikk svar fra ammehjelpen om å prøve sånn ekstrabryst med sonde fra flaska og ned ved puppen slik at hun suger på den samtidig som puppen...men ser ikke hvordan det skal hjelpe på å få henne til å spise mer effektivt...den flaska er jo tom på 10 min og det er garantert ikke puppene...

    Noen forslag?
    Her var det mange ting og en lang tråd.... jeg begynner et sted og så får du spørre om du vil ha svar på mer av det jeg svarer på

    1. Har du sopp, skal både mor og barn behandles ellers har det fint liten effekt.
    2. Nesesprayen heter Syntocinon og kan lette det veldig for deg om amming gjør vondt.
    3. For å øke melkemengden kan man forsøke mange ting, er det meste prøvd uten effekt, kan du få resept på Afipran økekur fra legen din. Om ikke legen din kjenner til det, print ut og ta med dette her: http://www.helse-og-velferdsetaten.o...eprod_logo.htm

    Jeg ville tatt en tur til, til legen eller kontakta ammepoliklinikken/barsel ved det sjukehuset du fødte for å få bedre råd. Jeg synes ikke du har fått gode råd, rådene du har fått synes jeg var veldig dårlige. Eller ta kontakt med helsesøster og få hjelp via de og resepter via legen på helsestasjonen.

  6. #46
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Her var det mange ting og en lang tråd.... jeg begynner et sted og så får du spørre om du vil ha svar på mer av det jeg svarer på

    1. Har du sopp, skal både mor og barn behandles ellers har det fint liten effekt.
    2. Nesesprayen heter Syntocinon og kan lette det veldig for deg om amming gjør vondt.
    3. For å øke melkemengden kan man forsøke mange ting, er det meste prøvd uten effekt, kan du få resept på Afipran økekur fra legen din. Om ikke legen din kjenner til det, print ut og ta med dette her: http://www.helse-og-velferdsetaten.o...eprod_logo.htm

    Jeg ville tatt en tur til, til legen eller kontakta ammepoliklinikken/barsel ved det sjukehuset du fødte for å få bedre råd. Jeg synes ikke du har fått gode råd, rådene du har fått synes jeg var veldig dårlige. Eller ta kontakt med helsesøster og få hjelp via de og resepter via legen på helsestasjonen.
    Jeg prøvde å si si at jeg jo kunne få en kur mot sopp uansett og at det er jo en grunn til at jeg har vondt, men neida...Legen min er noe for seg selv og som regel så må jeg bli forbanna for å få igjennom ting! Slitsomt...

    Det var den sprayen jeg spurte om men han mente det bare var tull tydligvis og hadde heller ikke hørt om den...han synes det var unødvendig å ta medisiner man ikek burde ha så derfor var rådet om å kutte ut amminga bedre tydligvis...

    Jeg tenkte å ta en tur ned på helsestasjonen i morgen for å høre litt om hva jeg skal gjøre nå! Frustrerende å ikek få hjelp når man vil ha det og ber om det...

    Nå drikker jeg ammete, og i dag har vi gjort sånn her- 08.00-08.20 fikk hun pupp også 60 ml mme...sov da til 12.30 før hun ammet i ca 1 time...så skrek hun en time før jeg ammet en time igjen...så skrek hun 1 time igjen og jeg ammet og ga 40 ml mme men hun skrek fortsatt 1 time før jeg igjen ammet 1,5 time....ja osv...nå har jeg ammet henne 1 time igjen og hun får en flaske mme...så fort jeg tar henne vekk fra puppen skriker hun.
    Om hun slipper selv så "sover" hun maks 5 min før hun våkner og hyler...har prøvd å rugge,bysse,synge,bare la henne ligge,trille tur,vogga,sofan osvosv....ingenting hjelper:-( Men håper en flaske mme hjelper nå så hun får sovet noen timer i natt...
    Livet må gå videre...

  7. #47
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Svellen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    5,216

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Sjalet da? Om du knyter det på deg på forhånd og putter henne oppi, samtidig som du tar dype knebøy? Så er det bare å sette i gang med husarbeid, gå en tur eller noe annet med bevegelse. Om hun gråter kan hun ha hodet på utsiden så hun ikke føler seg presset inni sjalet. Og hun lukter melk, Ja. Vanligvis roer de seg etter noen minutter.
    Storebror okt-01
    Storesøster des-04
    Lillebror
    mars-07

  8. #48
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Snurreline sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    8,541

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Da ble det en tur på legevakta her...og da var det brystbetennelse i følge legn...fikk ery-max og håper det hjelper. Har sykt vondt i puppene...klarer ikke amme knøtta engang på høyre pupp så nå pumper jeg...Og jeg har mista en del av melka:-( Så ikek rart knøtta skrek i går når jeg hadde enda mindre melk en vanlig...Har verdens dårligste samvitighet nå...

    Men nå pumpes det og jeg håper virkelig at jeg kan fåtilbake melka igjen...bare tablettene funker...

    Knøtta har fått en flaske mme og har sovet i 3 timer alt ...tydlig at hun har vært sulten da ja:-(
    Livet må gå videre...

  9. #49
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    May 2011
    Meldinger
    12

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Snurreline: Godt å høre du får hjelp nå, kjedelig å ha brystbetennelse Regner med du får opp melkeproduksjonen ved pumping. Prøver selv på det nå men så langt ser det ikke ut som det har hjulpet. Må bare stå på vi skal få det til

  10. #50
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Dec 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Meldinger
    9

    Sv: Flere som sliter med amminga?

    Godt å høre at du har vært på legevakta, Snurreline Kjipt å ha det slikt nå i starten altså.
    05
    Juni 2011



 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 3
    FørsteFørste 1 2 3

    Lignende diskusjoner

    1. Sliter sånn med amminga..
      Av ilenna i forum September
      Svar: 11
      Siste melding: 26-10-2009, 21:40
    2. flere som sliter med ammestillinger?
      Av escada i forum Amming og flaske
      Svar: 3
      Siste melding: 22-05-2009, 20:17
    3. Er det flere som fortsatt sliter med...
      Av Moskus i forum Oktober
      Svar: 22
      Siste melding: 05-02-2007, 11:52
    4. Flere som sliter med ammingen
      Av Bambi i forum August
      Svar: 45
      Siste melding: 26-08-2006, 15:57
    5. Er det bare meg som sliter med amminga?
      Av Pusa i forum September
      Svar: 12
      Siste melding: 29-11-2005, 12:39

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine