Som spørsmålet mitt sier lurer da på hva folk gir for rundt om?
Som spørsmålet mitt sier lurer da på hva folk gir for rundt om?
Mamma til lille prinsess født 08.04.08
50-100 kr
80-100 kr.
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,the courage to change the things I can,and the wisdom to know the difference.”Reinhold Niebuhr
September 2005 Mai 2010
Okay, takk for svar
Har kun vært i bursdag til barns venner og de får mere så var bare greit høre
Rundt 100 kr til barnehagevenner.
Mamma til to vakre gutter født 01.12.08 og 08.03.11.
Og til slutt ei skjønn lita jente 17.01.13.
Rundt en hundrelapp her.
05
08
Det hender vi gir mer til barns venner enn til barnehagevenner og klassevenner. Barns venner får etter hvor nære de er, noen får 100 kr av nære venner, mens noen får 200 og gjerne drøye 200 på de som er veldig nære (feks barn av mine bestevenniner ol)
På skolen og i barnehagen har vi satt pengegrense til 50 kr, og gaver deromkring. Gaver blir ofte nærmere 100 kr og selvtegna kort for at man ikke skal bruke 20 kr på kort som det fort vekk blir.
Rundt 100 kr. Til nære venner går det mer på at det er riktig gave enn beløpsgrensen.
Høns & gutta
2002
2008
Var med guttungen i barnebursdag til søskenbarnet, der det også var mange fra barnehagen og jeg ble overrasket over gavenivå. Bursdagsbarnet fikk ds spill, han fikk gavekort på 200 kr, baquganpakker som koster over 200 etc, han fikk også noen gaver som lå rundt 150 men ingen ting under det... Vi har gitt for rundt 100-120 kr tidligere men lurer på om vi har lagt oss alt for lavt når jeg så det han fikk.
Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.
Her er det rundt 50. Og pengegaver er 50.
Det voldsomt! Tenk bare på det at det kanskje blir 10-20 barnebursdager i året og det er utenom familien. I tillegg har mange familier flere barn. Det betyr at man gjerne må ha minst 500 kroner i måneden i budsjett for gaver til medelever og barnehagevenner.
Jeg synes det er fint at slike saker tas opp på foreldremøter i barnehagen og i skolen sånn at man kan få en viss felles enighet på dette sånn at ingen skal måtte føle seg presset til å gi mer enn det smaker.
Det hender vi gir gaver som gjerne kan se ut som de koster en del, men det dreier seg mer om at jeg kjøper merkevarer (feks DC shirts, Hannah Montana osv) fra utlandet til en brøkdel av hva de koster her hjemme og også hamstrer på salg. Her om dagen fikk jeg feks Hannah M og High School M matbokser til 10 kr stk på Nille samt at jeg raska til meg masse Hello Kitty stæsj fra HM da de hadde utsalg på det til 70% avslag. Glitter solgte også masse hårpynt til 5-10 kr stk for en mnd siden og da hamstra vi smykker, hårpynt og bøyler til jenter. Et tips så får man mye for pengene Vi har et lite lager med bursdagsgaver liggende og stort sett plukker jeg fra dette til bursdager. Og bursdagsbarna blir storfornøyd over flotte gaver!
Har kjøpt gaver for mellom 80-120 kr sånn ca. Og om det er til nære venninder har det blitt gaver på mellom 200-250 kr. Om vi gir pengegaver til de i barnehagen så har det blitt gitt en 100-lapp. Mens pengegaver til nære venners barn har vært en 200-lapp.
Storpia som nå blir 13 år gir for ca 200 kr i bursdagsgave, og som oftest er det pengegave. Vanskelig å kjøpe noe til de i den alderen.
Oj, over 200 hundre til de i barnehagen syns jeg var mye...
Får se hva vi finner når vi handler
Takk for svar
Henger meg på denne, jeg! Handler også masse ting på tilbud og har på lur til divere gaver. Her om dagen var begge invitert i bursdag, og hadde lyst til å gi hver sin gave. Da ble det et undertøyssett fra hm til 30 kr (ordinært 80), og et hoppestrikk til 15 kr (ordinært 30). Synes det var en grei gave. Har også hamstret hettegensere på cubus til 49 kr stk som jeg har liggende på lur! Kjempekjekt!
Synes 150-200 kr er altfor mye til en vanlig barnebursdag. Man kan finne mange ting til en billig penge om man tråler lekebutikker og klesbutikker jevnlig. Jeg venter nå på en festivalhelg i byen, for da skulle lekebutikken ha stand og selge masse ting til 10 og 20 kr....
Snuppa 04Lillemann 07
Kjøpte også mye når det er tilbud og har bursdagsskap, veldig praktisk!
05
08
Mamma til to vakre gutter født 01.12.08 og 08.03.11.
Og til slutt ei skjønn lita jente 17.01.13.
Jeg venter på at Ringo butikken her skal ha 50% på hele butikken i morgen Må fylle opp lagene igjen.
Ellers bruker jeg ikke mye tid på dette, men jeg har ulike ting i bakhodet når jeg handler. Feks sko til neste sommer på salg nå, klær til neste og to neste str fremover osv mens jeg er ute og handler. Dermed sparer vi en del siden vi sjelden handler noe akkurat når vi trenger det og da ville det som oftest blitt til full pris.
Sosiale Bokmerker