+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Diskusjon: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

  1. #1
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    texasgirl sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,267

    Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Som spørsmålet mitt sier lurer da på hva folk gir for rundt om?
    Mamma til lille prinsess født 08.04.08

  2.  
  3. #2
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    50-100 kr

  4. #3
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    80-100 kr.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

    September 2005 Mai 2010

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    80-100 kr her.
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  6. #5
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    texasgirl sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,267

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Okay, takk for svar

    Har kun vært i bursdag til barns venner og de får mere så var bare greit høre
    Mamma til lille prinsess født 08.04.08

  7. #6
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Myria sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Skedsmo
    Meldinger
    1,585

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Rundt 100 kr til barnehagevenner.
    Mamma til to vakre gutter født 01.12.08 og 08.03.11.
    Og til slutt ei skjønn lita jente 17.01.13.

  8. #7
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Rundt en hundrelapp her.
    05
    08

  9. #8
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av texasgirl Vis post
    Okay, takk for svar

    Har kun vært i bursdag til barns venner og de får mere så var bare greit høre
    Det hender vi gir mer til barns venner enn til barnehagevenner og klassevenner. Barns venner får etter hvor nære de er, noen får 100 kr av nære venner, mens noen får 200 og gjerne drøye 200 på de som er veldig nære (feks barn av mine bestevenniner ol)

    På skolen og i barnehagen har vi satt pengegrense til 50 kr, og gaver deromkring. Gaver blir ofte nærmere 100 kr og selvtegna kort for at man ikke skal bruke 20 kr på kort som det fort vekk blir.

  10. #9
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Høns sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,266

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Rundt 100 kr. Til nære venner går det mer på at det er riktig gave enn beløpsgrensen.
    Høns & gutta

    2002
    2008

  11. #10
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,582

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Var med guttungen i barnebursdag til søskenbarnet, der det også var mange fra barnehagen og jeg ble overrasket over gavenivå. Bursdagsbarnet fikk ds spill, han fikk gavekort på 200 kr, baquganpakker som koster over 200 etc, han fikk også noen gaver som lå rundt 150 men ingen ting under det... Vi har gitt for rundt 100-120 kr tidligere men lurer på om vi har lagt oss alt for lavt når jeg så det han fikk.
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

  12. #11
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Sølva sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    2,140

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Her er det rundt 50. Og pengegaver er 50.

  13. #12
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    [Mon] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    6,654

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Vi bruker å legge oss på mellom 50-120 kr. Alt ettersom hva vi finner.


    Det er ingen skam å mislykkes, men å ikke prøve er direkte dumt.

  14. #13
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
    Var med guttungen i barnebursdag til søskenbarnet, der det også var mange fra barnehagen og jeg ble overrasket over gavenivå. Bursdagsbarnet fikk ds spill, han fikk gavekort på 200 kr, baquganpakker som koster over 200 etc, han fikk også noen gaver som lå rundt 150 men ingen ting under det... Vi har gitt for rundt 100-120 kr tidligere men lurer på om vi har lagt oss alt for lavt når jeg så det han fikk.
    Det voldsomt! Tenk bare på det at det kanskje blir 10-20 barnebursdager i året og det er utenom familien. I tillegg har mange familier flere barn. Det betyr at man gjerne må ha minst 500 kroner i måneden i budsjett for gaver til medelever og barnehagevenner.

    Jeg synes det er fint at slike saker tas opp på foreldremøter i barnehagen og i skolen sånn at man kan få en viss felles enighet på dette sånn at ingen skal måtte føle seg presset til å gi mer enn det smaker.

    Det hender vi gir gaver som gjerne kan se ut som de koster en del, men det dreier seg mer om at jeg kjøper merkevarer (feks DC shirts, Hannah Montana osv) fra utlandet til en brøkdel av hva de koster her hjemme og også hamstrer på salg. Her om dagen fikk jeg feks Hannah M og High School M matbokser til 10 kr stk på Nille samt at jeg raska til meg masse Hello Kitty stæsj fra HM da de hadde utsalg på det til 70% avslag. Glitter solgte også masse hårpynt til 5-10 kr stk for en mnd siden og da hamstra vi smykker, hårpynt og bøyler til jenter. Et tips så får man mye for pengene Vi har et lite lager med bursdagsgaver liggende og stort sett plukker jeg fra dette til bursdager. Og bursdagsbarna blir storfornøyd over flotte gaver!

  15. #14
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Har kjøpt gaver for mellom 80-120 kr sånn ca. Og om det er til nære venninder har det blitt gaver på mellom 200-250 kr. Om vi gir pengegaver til de i barnehagen så har det blitt gitt en 100-lapp. Mens pengegaver til nære venners barn har vært en 200-lapp.

    Storpia som nå blir 13 år gir for ca 200 kr i bursdagsgave, og som oftest er det pengegave. Vanskelig å kjøpe noe til de i den alderen.

  16. #15
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    texasgirl sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,267

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Oj, over 200 hundre til de i barnehagen syns jeg var mye...

    Får se hva vi finner når vi handler

    Takk for svar
    Mamma til lille prinsess født 08.04.08

  17. #16
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tuppesjura sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    I eget hus!
    Meldinger
    8,104

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Det voldsomt! Tenk bare på det at det kanskje blir 10-20 barnebursdager i året og det er utenom familien. I tillegg har mange familier flere barn. Det betyr at man gjerne må ha minst 500 kroner i måneden i budsjett for gaver til medelever og barnehagevenner.

    Jeg synes det er fint at slike saker tas opp på foreldremøter i barnehagen og i skolen sånn at man kan få en viss felles enighet på dette sånn at ingen skal måtte føle seg presset til å gi mer enn det smaker.

    Det hender vi gir gaver som gjerne kan se ut som de koster en del, men det dreier seg mer om at jeg kjøper merkevarer (feks DC shirts, Hannah Montana osv) fra utlandet til en brøkdel av hva de koster her hjemme og også hamstrer på salg. Her om dagen fikk jeg feks Hannah M og High School M matbokser til 10 kr stk på Nille samt at jeg raska til meg masse Hello Kitty stæsj fra HM da de hadde utsalg på det til 70% avslag. Glitter solgte også masse hårpynt til 5-10 kr stk for en mnd siden og da hamstra vi smykker, hårpynt og bøyler til jenter. Et tips så får man mye for pengene Vi har et lite lager med bursdagsgaver liggende og stort sett plukker jeg fra dette til bursdager. Og bursdagsbarna blir storfornøyd over flotte gaver!
    Henger meg på denne, jeg! Handler også masse ting på tilbud og har på lur til divere gaver. Her om dagen var begge invitert i bursdag, og hadde lyst til å gi hver sin gave. Da ble det et undertøyssett fra hm til 30 kr (ordinært 80), og et hoppestrikk til 15 kr (ordinært 30). Synes det var en grei gave. Har også hamstret hettegensere på cubus til 49 kr stk som jeg har liggende på lur! Kjempekjekt!
    Synes 150-200 kr er altfor mye til en vanlig barnebursdag. Man kan finne mange ting til en billig penge om man tråler lekebutikker og klesbutikker jevnlig. Jeg venter nå på en festivalhelg i byen, for da skulle lekebutikken ha stand og selge masse ting til 10 og 20 kr....
    Snuppa 04
    Lillemann 07

  18. #17
    Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    millact sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Vestlandet
    Meldinger
    10,482

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Kjøpte også mye når det er tilbud og har bursdagsskap, veldig praktisk!
    05
    08

  19. #18
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Myria sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Skedsmo
    Meldinger
    1,585

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
    Var med guttungen i barnebursdag til søskenbarnet, der det også var mange fra barnehagen og jeg ble overrasket over gavenivå. Bursdagsbarnet fikk ds spill, han fikk gavekort på 200 kr, baquganpakker som koster over 200 etc, han fikk også noen gaver som lå rundt 150 men ingen ting under det... Vi har gitt for rundt 100-120 kr tidligere men lurer på om vi har lagt oss alt for lavt når jeg så det han fikk.


    Jeg synes det høres litt voldsomt ut og slike summer er ikke det jeg har sett i bursdagene min eldste har vært i. Det virker som alle ligger et eller annet sted mellom 50 og 150 kroner.
    Mamma til to vakre gutter født 01.12.08 og 08.03.11.
    Og til slutt ei skjønn lita jente 17.01.13.

  20. #19
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Bambi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    6,073

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Vi kjøper også mye på tilbud å det er sikkert mange som tror gaven dermed koster mer enn det vi har betalt.
    Sitat Opprinnelig postet av Kreps-77 Vis post
    Du er ei fantastisk mor, Bambi!

  21. #20
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Hvor mye er det vanlig å gi i bursdagsgave i barnehagen?

    Sitat Opprinnelig postet av Tuppesjura Vis post
    Jeg venter nå på en festivalhelg i byen, for da skulle lekebutikken ha stand og selge masse ting til 10 og 20 kr....
    Jeg venter på at Ringo butikken her skal ha 50% på hele butikken i morgen Må fylle opp lagene igjen.
    Ellers bruker jeg ikke mye tid på dette, men jeg har ulike ting i bakhodet når jeg handler. Feks sko til neste sommer på salg nå, klær til neste og to neste str fremover osv mens jeg er ute og handler. Dermed sparer vi en del siden vi sjelden handler noe akkurat når vi trenger det og da ville det som oftest blitt til full pris.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Bursdagsgave til barn i barnehagen?
      Av Millema i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 8
      Siste melding: 08-08-2009, 08:26
    2. Vanlig og gi gave til barnehagen?
      Av mimmo i forum Barnepass
      Svar: 9
      Siste melding: 06-07-2009, 21:45
    3. Hvor mye er vanlig å bruke på bursdagsgave til nabobarn?
      Av Marilyn i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 17
      Siste melding: 29-09-2008, 20:49
    4. Hvor vanlig er det å invitere barn fra barnehagen i 3års dag?
      Av bursdag i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 23
      Siste melding: 14-03-2008, 00:10
    5. Hvor vanlig med dugnad i barnehagen?
      Av Tidl. bruker i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 45
      Siste melding: 28-05-2005, 01:01

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine