+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39

Diskusjon: Septemberskravling i agustklubben

  1. #1

    Septemberskravling i agustklubben

    Ser at vi ikke skravler like mye på NM som på SM; så jeg tenkte å dra i gang en månedsskravling i første omgang.
    Så kan vi heller se om det er behov for uketråd eller dagstråd etterhvert som veien blir til...?

    I dag har jeg for første gang vært litt effektiv med husarbeid.
    Får skynde meg å skryte mens jeg har noe å skryte for (god det har ikke vært noe særlig i det siste gitt... )
    I morgen er Sebastian 5 uker gammel: føles som evigheter siden jeg var gravid jo.
    Skal kjøpe en brykt brystpumpe i dag, styrer med amming/pumping/mme/sterilisering om dagen.
    Håper melkemenden min tar seg opp.

    Ellers: det er helg, jenter...


  2.  
  3. #2

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Her var det livat...


  4. #3

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Sitat Opprinnelig postet av Maya1972 Vis post
    Her var det livat...
    Ja ikke sant, vanskelig og holde seg oppdatert.

    Håper du får fart på melkeproduksjonen din Maya 1972, blir så mye ekstra styr med mme, pumping og sterilisering.
    Fra sist gang jeg ammet og slet med produksjon, så hadde jeg god hjelp av akupunktur og homeopatmedisin. Pumpet også i tillegg.

    Trodde det ble slik denne gangen også pga av lite vektoppgang den andre uken, så jeg kjøpte meg en medela pumpe da jeg ble anbefalt å starte med pumping på ammepoliklinikken. Jeg pumpet bare i 2 dager, og følte jeg ble mere stresset av å se at det ikke kom særlig mye...på oppfordring fra en nabo som er sykepleier så la jeg vekk pumpen og ammet istede veldig ofte. Har melk i massevis og lillebror legger på seg godt og er såre fornøyd.

    Ellers så er dagene ganske variable enda, bare å innrette seg etter minstemann. Men en ting er jeg super glad for , lillebror har godtatt smokken, jippi!!!
    Storebror ville aldri ta smokk, så der var jeg smokken hans i 2 & 1/2 år, ingen planer om det en gang til nei.

    Fortsatt god helg alle sammen
    -Carly


  5. #4

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Mammasmokk hørtes tidkrevende ut ja, Carly...
    Føler også at det er god dag dersom jeg rekker en dusj, tømme oppvaskemaskinen og lage en skive før kl 12.00.

    Fordelen med at jeg pumper meg, er at mannen også kan gi flaske: koselig for ham med den nærkontakten.


  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte
    Alaisaday sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    18

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Hei og hopp!

    Her går ting i ett sett, om morningen må jeg stå opp klokken 6 for å rekke å levere de to største i barnehagen til klokken 9.
    Utenom det så har jeg startet slanking for fullt nå, siden jeg ikke får til å amme så får jeg heller prøve å gjøre noe positivt av det. Har heldigvis klart å gå ned 20 kg av meg selv hittil, så nå skal jeg pine av meg en 40 kg til etterhvert. Første målet er 10 kg - til 1 oktober. Så får jeg se om det går eller ikke.

    Jesse vokser som han skal og det er ikke mye søskensjalusi enda heldigvis, de koser seg med han fatisk. <3
    På fredag flytter vi inn for godt, heldigvis. Har vært slitsomt å bo her hos mamma, blir så mange folk på for liten plass. Så savner jeg senga mi. <3

    Storesøster april 08
    Mellombror november 09

  7. #6

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Koselig å se deg her igjen, Alaisadai (vil jo helst kalle deg noe annet da etter mange månder sammen på sm... )
    Men blir nok vandt med det etterhvert.
    Hva gjør du for å gå ned i vekt da?
    20 kg så langt er jo kjempebra.
    Har planer om å gjøre noen endringer selv: men foreløpig har jeg ikke kommet i gang.

    Begynner forresten på linedanskurs i dag: gleder/gruer meg til å se hvordan kroppen reagerer på bevegelse.


  8. #7

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Er ikke så mye action i denne skravletråden som det var på SnartMamma??
    Men merker selv at det er mye vanskeligere å få tid til å være på nett nå enn det var da lillegutt var inne i magen!
    Lilleprinsen kom i august 2011!

  9. #8

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Prøver igjen å få til ett innlegg! Har flere ganger skrevet lange innlegg uten å få postet
    Storesøster Aug. 2008.
    Lilllesøster Aug. 2011.

  10. #9

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Det gikk jo da skal jeg prøve med noe med produktivt senere, nå er det puppetid, handling og henting i bhg!!
    Storesøster Aug. 2008.
    Lilllesøster Aug. 2011.

  11. #10
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Nå kan jeg også med rette skrive her inne

    Har lagt fødselsrapport i augustklubben for de som orker og vil lese, det var en veldig fin fødsel og en veldig fin Frøken som kom ut





  12. #11
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Har lest rapporten din, Cessa - kjempefin!

    Jeg kjenner at akkurat nå blir det litt mye med to skravletråder her inne og en på SM - regner med jeg blir enda mer aktiv her inne når klubben er stengt på SM
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  13. #12
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Klemmen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Meldinger
    1,131

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Sliter litt med orienteringen her inne jeg, og dermed så blir jeg litt lite aktiv også. Er ikke helt meningen det altså!
    Gjett om jeg skal inn å lese fødselsrapport Cessa!

    Storesøster 04
    Lillebror 08
    Minstebror 11

  14. #13
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Jammen er det litt vemodig å stenge augustklubben på sm, men det er godt å gå videre til neste fase også

    Her går ting strålende, lille Frøken er veldig lett å tilfredsstille, litt pupp og ting er som regel greit Jeg er veldig glad for at jeg klarer å amme med tanke på brystreduksjonen. Men i går hang ho i puppen hele kvelden og det kom 3 reale bæsjebleier, så jeg hadde ikke nok melk, og måtte frem med flaska. Og selv om det ikke burde føles sånn, så var det et nederlag... Men i natt og i dag virker ho fornøyd med puppen igjen, så håper det fortsetter sånn.

    Jeg har vært i overraskende god form etter fødsel, sist kunne jeg ikke sitte på 6 uker, denne gangen satt jeg etter en halvtime Jeg var med Vesla på kamp samme dag vi kom hjem, og i helga har vi vært to turer på Dyrskun Eneste jeg sliter litt med nå er hodepine og er litt svimmel, har hatt det et par dager og den blir bare verre, så nå blir det noen rolige dager. Jeg lurte på å sjekke hb'n min, men tror ikke det er grunnen heller for jeg har blødd ekstremt lite. Håper det gir seg etterhvert
    Sist endret av Cessa; 12-09-2011 kl 13:24 Begrunnelse: Manglet et ord :P





  15. #14

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Så bra at du er i så god form, Cessa!
    ]

    Lykkelig trebarnsmamma!!

  16. #15
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,343

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Høres ut som om du er i super form, cessa!

    Jeg er litt sånn.....surmulen i dag Har ikke grunn for det, egentlig, men.... Tipper det er litt værsjuke siden det regner og blåser og er skikkelig surt ute.
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

  17. #16
    Juniormedlem
    Rykte
    Dreamer85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Indiana
    Meldinger
    5

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Hei folkens!

    Jeg proever aa faa huset litt shinet siden mamma kommer fra Norge i dag!!!!!!!!! Hun skal vaere her i 2,5 uker og jeg gleder meg enormt
    Snuppa er et matvrak uten like! Hun la paa seg 700 gr paa 1 uke. saa spent aa se hva 6-ukers kontrollen sier. Bollekinna har begynt aa poppe fram for aa si det slik

    Snuppa er ikke flink aa sove godt om natta, saa er litt zombie og gleder meg til det blir bedre!

    Ble ikke saa mye kommentering naa, men skal komme sterkere tilbake!

  18. #17
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Koselig med Mamma-besøk da, Dreamer, kos deg masse!

    Her gikk jeg på vekta i dag, og den er allerede på -10 kg, noe som gjør meg 2-3 kg lettere nå enn når jeg ble gravid Så nå satser jeg på at det fortsetter sånn, og at jeg går ned noen av de kg jeg har for mye i tillegg, gravidkiloene er jo borte så





  19. #18
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Geitrams sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    2,265

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Heldiggris Cessa, jeg er fremdeles 9 kg tyngre enn før jeg ble gravid, men har jo gått ned 12, og vekta går stadig nedover Forresten så er det helt vanlig at de henger i puppen hele kvelden, man trenger ikke ha lite melk for det Jeg ammer også hele kvelden. Gutten holder på å få hengekjaker og er valkete på lårene
    - nov 07 - aug 11

  20. #19
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Ja, jeg klager ikke på retningen vekta går i Håper bare det fortsetter sånn nå så

    Jeg var og veide Frøkna på mandag, ho hadde gått ned litt mye to dager etter fødsel, så gikk ho opp litt den tredje dagen, men på mandag var ho tilbake på vekta på hjemreisedagen. Men, ho bæsja til den store gullmedalje i helga, så er nok det som er grunnen. Skal veie igjen i morra, spent på å se om ho har gått opp noe, håper virkelig det!





  21. #20
    Juniormedlem
    Rykte
    Cessa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    20

    Sv: Septemberskravling i agustklubben

    Det er ikke så mange som skravler her, så jeg kan skravle med meg selv jeg

    Lille Frøken har hengt i puppen i hele dag, til slutt var jeg så øm at jeg måtte ty til litt flaske, da ble ho fornøyd, og jeg fikk endelig gjort noe her

    Så, siden klokka 7 i kveld har jeg stekt 25 pannekaker, hengt opp to maskiner med klær, brettet 5 maskiner med klær og lagt på plass, ryddet kjøkkenet, lagt frem skoleklær og gymklær til Vesla til i morra, ryddet badet, gjort klar en maskin med klær, og omorganisert i stellekommoden Ja, og så har jeg ammet en gang inni der også, og bestefaren til samboer har vært her på besøk, han reiste for en time siden

    Jeg har irritert meg grønn over stellekommoden i flere dager, jeg hadde lagt klærne etter hva det var, og ikke skikkelig etter størrelse. Lille Frøken drukner omtrent i 56, så nå er alle 62-klærne lagt i en skuff, og alle 50 og 56 er lagt i en skuff. Nå trenger jeg ikke sjekke størrelsen hver gang jeg skal bytte klær, og jeg vet hva jeg har å bruke. Jeg ser jeg har fryktelig lite i 50 og ikke all verdens i 56, men bare jeg vasker ofte så har vi nok, så tror ikke jeg gidder å handle noe mer i de størrelsene nå.

    Akkurat nå sover både barn og mann, jeg venter til Lille Frøken enten våkner av seg selv, eller til klokka blir 11, da er det amming, bleieskift og sengetid, men akkurat nå er det litt meg-tid, og det er ikke vondt det heller





 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine