+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Forebyggende stellekrem uten sink ?

  1. #1

    Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Vår lille jente blir utrolig raskt sår, hun blir veldig rød om hun går med en bæsjebleie i kun kort tid. Da smører vi såklart med sink. Nå er jeg på utkikk etter en stellekrem uten sink som skal virke forebyggende, og har sett på Sebamed Baby Stellekrem Soft og Sebamed Baby Spesialkrem. Det står at begge skal virke forebyggende mot sår hud, men hvilken bør jeg velge?
    Begge inneholder Panthenol som skal fremme hudens gjennoppbygging, mens stellekremen inneholder kammilleekstrakt og spesialkremen inneholder Titandioxid. Hva i all verden er titandioxid ??

    Noen som har brukt noen av disse forebyggende, og kan anbefale noen av de ??

  2.  
  3. #2

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Vår jente blir også utrolig fort sår, det er kun snakk om noen minutter før hun er illrød. Men etter å ha fått anbefalt a-krem av ei i barselgruppa har hun sjelden rød stump Vi smører på ved den minste antydning.

    Nå har jeg ikke sett på hva den inneholder, men tror den er fri for sink.

  4. #3
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Aselli salve. Den gule.

    Vi har hatt mange såre romper pga kronisk diare og har brukt både Inotyol og Aselli, hvorav Aselli er den som har redda stumpen hver eneste gang. Anbefales på det sterkeste!

  5. #4

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Aselli salve. Den gule.

    Vi har hatt mange såre romper pga kronisk diare og har brukt både Inotyol og Aselli, hvorav Aselli er den som har redda stumpen hver eneste gang. Anbefales på det sterkeste!
    Ja vi har også brukt Aselli, men nå er hun ikke så ofte sår lengre som hun var før, så nå er jeg ute etter en krem som forebygger som det ikke er sink i Men takk for tipset alikevel

  6. #5

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Sitat Opprinnelig postet av testees Vis post
    Vår jente blir også utrolig fort sår, det er kun snakk om noen minutter før hun er illrød. Men etter å ha fått anbefalt a-krem av ei i barselgruppa har hun sjelden rød stump Vi smører på ved den minste antydning.

    Nå har jeg ikke sett på hva den inneholder, men tror den er fri for sink.
    A-krem har vi også brukt, men nå har jeg lyst å prøve en av de jeg nevnte over =) Takker alikevel for tips altså =)

  7. #6
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Sitat Opprinnelig postet av *aurora* Vis post
    Ja vi har også brukt Aselli, men nå er hun ikke så ofte sår lengre som hun var før, så nå er jeg ute etter en krem som forebygger som det ikke er sink i Men takk for tipset alikevel

    Vi bruker den forebyggende Det fører til langt mindre såre stumper enn ellers. Men, det er jo sink i den selv om det er langt mindre enn vanlige sinkkremer og inotyol som er langt seigere i konsistensen.

    Hvorfor må den være helt uten sink, hvofor vil du unngå sink helt og holdent?

  8. #7

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Vi bruker den forebyggende Det fører til langt mindre såre stumper enn ellers. Men, det er jo sink i den selv om det er langt mindre enn vanlige sinkkremer og inotyol som er langt seigere i konsistensen.

    Hvorfor må den være helt uten sink, hvofor vil du unngå sink helt og holdent?
    Det er fordi jeg vil prøve noe nytt, og se om hun blir mindre sår hvis er flinkere å forebygge med en stellesalve Vi går såklart tilbake til noen av de gamle merkene vi har prøvd før, hvis det ikke fungerer =)
    Igjen takk for innspill

  9. #8
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    fillmore sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Moss
    Meldinger
    157

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Har du prøvd med potetmel?
    Ellers finnes det forresten noen sånne salver lagd på forskjellige klostre som bare inneholder urter og sånn. Vi hadde en som var helt super, men jeg husker dessverre ikke hva den het...
    10.07.09 kom knerten til verden
    05.10.11 kom vesla også Hurra!

  10. #9
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Vi brukte mye potetmel vi.. Funket som en kule det! Dersom hun ble rød hadde vi på bacimysin pulver.
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  11. #10
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Linka1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Meldinger
    1,889

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Vi har brukt spesialkremen helt siden rampungen var baby. Han ble også rød og sår i stumpen hvis vi ikke fikk byttet bleie med det samme. Ikke veldig, men nok til at det ved et-par tilfeller var tydelig vondt. Ble anbefalt SebaMed spesialkrem og vi brukte denne forebyggende ved hvert skift av bæsjebleie (tror ikke vi brukte den når det bare var tissebleier, men er ikke helt sikker).

    Kremen er dyr, men det skal ikke mye til pr gang, så tubene varer lenge. Vi bruker dem fortsatt en sjelden gang når småtten er rød i stumpen. Har prøvd flere andre typer, bl.a stellekremen i samme merke. Men har ikke blitt så fornøyde med noen av dem som med spesialkremen. Så det har bare blitt til at vi har kjøpt dem og ikke brukt dem - og det blir dyrt det .
    Augustgutten ble juligutt! Lillegull kom til verden den 18.07.07!

  12. #11

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Sitat Opprinnelig postet av fillmore Vis post
    Har du prøvd med potetmel?
    Ellers finnes det forresten noen sånne salver lagd på forskjellige klostre som bare inneholder urter og sånn. Vi hadde en som var helt super, men jeg husker dessverre ikke hva den het...
    Potetmel har vi også prøvd
    Men nå er jeg som sagt ute etter en krem jeg skal bruke forebyggende, for de kremene jeg bruker når hun er sår synes jeg fungerer bra. Takker for tips

  13. #12

    Sv: Forebyggende stellekrem uten sink ?

    Sitat Opprinnelig postet av Linka1 Vis post
    Vi har brukt spesialkremen helt siden rampungen var baby. Han ble også rød og sår i stumpen hvis vi ikke fikk byttet bleie med det samme. Ikke veldig, men nok til at det ved et-par tilfeller var tydelig vondt. Ble anbefalt SebaMed spesialkrem og vi brukte denne forebyggende ved hvert skift av bæsjebleie (tror ikke vi brukte den når det bare var tissebleier, men er ikke helt sikker).

    Kremen er dyr, men det skal ikke mye til pr gang, så tubene varer lenge. Vi bruker dem fortsatt en sjelden gang når småtten er rød i stumpen. Har prøvd flere andre typer, bl.a stellekremen i samme merke. Men har ikke blitt så fornøyde med noen av dem som med spesialkremen. Så det har bare blitt til at vi har kjøpt dem og ikke brukt dem - og det blir dyrt det .
    Så bra du har prød begge Da skal jeg også prøve spesialkremen. Tusen takk for svar

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Mangel på B12 og sink hos baby?
      Av Stine-mor i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 0
      Siste melding: 10-12-2009, 19:30
    2. Den nye regelen om sink i solkremer?
      Av Blesha i forum Klær og utstyr
      Svar: 1
      Siste melding: 01-06-2009, 16:53
    3. Hvilken sink salve bruker dere....?
      Av Catalina i forum Desember
      Svar: 13
      Siste melding: 22-04-2007, 10:37
    4. Silulen - Sink Salve
      Av Tidl. bruker i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 4
      Siste melding: 09-08-2005, 00:23

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine